YUSUF GÜVEN ANLATIYOR: “Angelopoulos’un sinema dilinde iki öge ön plana çýkýyor; sinemasal zamanla gerçek zamanýn çakýþtýðý uzun plan-sekanslar ve geniþ plan çekimler. … Plan-sekanslarla Angelopoulos þiirsel ve estetik bir sinemaya ulaþýyor. Geniþ planlar -her zaman öyle olmasa da- izleyicinin karakterler özdeþleþmesini engelliyor. ..Ayný þekilde geleneksel film akýmlarýnýn tercih ettiði gibi zaman ve mekan birlikteliðine set çekerek iþlev birlikteliðine daha çok rol veren yönetmen, mitoloji anlatým tarzýný zaman geçiþleri ile ayný sahne içinde verir.”
YUSUF GÜVEN ANLATIYOR:
“Angelopoulos filmleri yalnýzca tarihsel bir dýþ gerçeklikle de sýnýrlý deðildir; yönetmenin dünyasý o maddi gerçeklikle ötesi arasýndaki bir gerilimde vucut bulur… Ýmge, bu gerilimin taþýyýcýsý konumundadýr; kendi baþýna konuþma ve anlam üretme gücüne sahiptir. Çoðu zaman bir metafor olarak iþleyen i mgeyi merkeze alarak uzun ve genel planlara dayanan bir dil kuran Angelopoulos, alýþýlagelmiþ anlatý ve kurgu yapýsýný sarsar. Angelopoulos sinemasýnýn gücü en çok buradan ileri gelir: i mgenin kullanýlýþ biçimi sayesinde mit, tarih ve miras sorunu antikiteden bugüne uzanan estetik ve politik bir baðlamda yeniden tartýþýlýr. Böylelikle Angelopoulos, sürekli kendine referans yapan sinemasýyla miti her defasýnda yeni baþtan kurar…”
MARTÝN SCORSESE ANLATIYOR
”ULYSSES GAZE filminde kameraya bakýþ:aný zamanýn içinde dondurmaktýr..akan anlarýn toplamýdýr film..aný zamanda sonsuz kýlmaktýr..zamanýn acýya kaydolmasýdýr.. bir harita sancýsýnýn kaydýdýr bu..hayatýn beyaz sayfasýnda sancý tutanaðý dýr bu…bakýþ sebeptir görmek sonuç…bakanla bakýlan arasýndaki mesafeyi hiçlemektir kadraja bakýþ..görmek ve görünmek lanettir..aný bakýþtan görmeye evrilten lanet nedir ulis?nedir hüzne bakýþý lanet kýlan ? Angelopoulos filmde zulmü beyaza boyamýþtýr katliamý sislerin içine saklamýþtýr..renkleri beyazýndan ayýrmýþ beyazý baðýmsýzlaþtýrmýþ sonsuzda …kendine ait kýlmýþtýr.. yönetmen beyazdan renkleri çýkarýnca geriye hüzün kalmýþtýr”
Sosyal Medyada Paylaşın:
Vortex gazinin oğlu Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.