kadar þizofreni hücrelerde yalnýzým Orda çýlgýn koðuþta; býçaðýn kabzasýný saldýrdým.. Psikolog içinde parmaklýk baðrýna sessizlik içinde kalmamaya…
yok güllabici beni vurup timsahtý, yok koðuþta kapsül sesin….. Baykuþ aðacýný uzaya, uzatýrým sen kimim?
(raporunda deliliðin adý kim?)
GÖMLEK:
kadar gömleðimle seansda beklerim… seansýnda sürüngen gömleðim.. Depresyon mu þizofren mi karar ver hangisi? Diye tabletinden eczane yutarým.... ilacý aðlarým koridorda, sakallý kadýn kanatýr hatýra. …
prangalý cinin dilleriyle susarak, aðýzyýrtýlmasý diye býçaða dedim ki: cinayet parçalayýn doðra kesilmiþ beni! trajik diyalog bu saçmalýklar,
(Yoksa komik illüzyon deðil..)
MONOLOG::
çünkü cellatlýðýn gövdelenmiþ halidir: koðuþunda akmasý elektriðin.. allenginsberg küfürü kadar: hýrçýnýmm yapayalnýz boþlukta.. Yýrtýlan aðýzla gelir bahar, trajik monologum acýnacak durumda
(raporunda deliliðimin adý hiç!)
AÇIKLAMA: Ýlk bölümde kadar þizofreni hücrelerde yalnýzým cumlesýyle bir þizofrenýn aðzýndan konuþmaya calýsýor þair ve ve bundan sonra gelecek bozulmalarý adeta meþrulaþtýrmak ýcýn cümle sözdiziminde deformasyonla baþlýyor ki: üç ve altýncý dizelerde cümle deformasyona uðratýlýp psikiyatr ýcýndeký parmaklýklar bagrýna cumlesý ve býçaðýn hucresýnde týmarhane býlemek gýbý nesnelerýn yer deðiþtirildiði pozisyonlarda eylemdeki tuhaf býr belirsizliði vurguluor ve belirsiz bir eylem peþinde koþan hasta psikiyatra saldýrarak otorýtenýn somutladýgý ýktýdar mekanýzmasýna saldýrmýs oluor ayný zamanda o anda eylemi tanýmlamýs da oluor ve belýrsýz eylemlýlýk tanýmlanmýs býr eylemlýlýge yerýný býrakýyor bu saldýrma biçimleriyle býrlýkte.. bu sahnelerde adeta þiirin baþýndan sonuna kadar olan deformasyonlarý meþrulaþtýrýor ve tabletinden eczaneler yuttum dün; ah kanatlý toynaklar tekboynuzlu kanat ve mýtolojýk sanrý az gibi birbirinden kopuk cümlelerle eylemdeký belýrsýzlýkle býrlýkte mitolojik tandanslý sürrealist ýmgeler arda arda sýralanarak þizofrenýk bir düþünce örüntüsü yaratýlmaya çalýþýlýor..sonra özne eylemsellýge zorlanarak bir þiddet nesnesýne yöneltýlýor ve þiddet nesnesisinin öznesi burada eyleminin içerýðini de tanýmlayarak eylemýne býr kýsýtlama getýrýýor.bu eylemýn þiddetin Ýçeriðiyle sýnýrlanmasý da özneyý mekan ve zaman konusunda da þiddetin içeriðine hapsedýlmesine yol açýor ve son cumlede sevgýlýnýn vurgulanmasý da onun olmamasýnýn aslýnda bu eylemlerin nedenlerini acýklýor býr bakýma onun olmamasý iktidarýn baský mekanýzmalarýnýn gerceklesmesý seklýnde temayul edýor ýlk bölümde…)
ve ýktýdarýn tahakkümü güllabici ile si mgelenirken þiddetin nesnesinin iktidar olmasý hali iktidarýn kullandýgý þiddetin içeriði tanýmlanarak vurgulanýor.. þiirin baþýndan sonuna kadar iktidarýn tahakkümü cumlesel zamansal mekansal deformasyonlarla kýrýlmaya çalýsýlýor ve þiddetin öznesýnden þiddetin nesnesine doðru evrýlýor ýktýdar…gerek kadar seanslara gömlegýmle beklerým cumlesý olsun gerek psikanalýz seansýnda sürüngen gomleklerý olsun ýktýdarýn otorýtesýný kurma mekanýzmalarýný ve otorýtesýný uygulama býcýmlerýný ve hastanýn buna tepký olarak otorýteye saldýrmasý ve týmarhane bahcesýnde heykel öldürülmesýný olumlamasýný anlatýrken özne ilk bölümde dýrek saldýrýrken; ýkýncý bolumde cýnayetý mesrulastýrma seklýne dönuor öznenýn tepkýsellýgý…ve raporunda hastane deliliðimin adý kim derken cinnetin zýrveleþmesine deðinerek iktidar mekanýzmasýnýn tahakkumunü olumsuzlaþma biciminde basgosterýor son dýzede cýnnet… ikinci bölümde kadar seanslara gömleðimle beklerým cumlesýnde zaten þiirin ileriki bölümlerinde olacak irasyonelliði cumleyý bozarak bý bakýma muþtuluor ve mantýksýzlýklarýn olmasýnýn zorunluluk içerdiðini eylemlerin yoneldýgý þiddet nesnesýyle dogru orantýlý olarak vurguluyor ve sonraký cumleler mantýk akýþýný bozarak mitolojýk altyapýyý da fon olarak kullanarak gömlek giyinmekle ruh saðlýðýnýn bozulmasý eþzamanlý olarak vurgulanmakla mekanda ve zamanda geriye sýçramalar kurgulanarak Mekan zaman bütünselliði bozularak ruh saðlýðýnýn bozulmasý vurgulanýor.depresyonmu þizofrenimi karar ver býr hangýsý cumlesýyle öznenýn uðradýðý saldýrýnýn bilimsel açýdan içeriðinde ikircikler doðruluor ve özne ikircikli bir durumla karþýkarþýya kalarak sayrýlýðýn öznesinden nesnesý olmaya doðru zaman ve mekanda bozulmalar eþliðinde gidiyor.)
AÇIKLAMA: Ucuncu bolumde birtakýmm ürkünç görüntü i mgeleri sokuyor araya þair… vesvese halinde akýldan kovulmasý güç görüntüler ard arda dönüyor…ve vesveseye yani obsesyona karþýalýnan anafranil ilacýnýn bilimsel tarifi yapýlarak akýþý sekteye ugratýor okurla katharsisi engellemeye çalýþýor özne ..ve bütünselliði bozarak parçalý bir yapý oluþturuyor… sonra.vesveye tekrar seslenip beyinden kovmaya çalýþýlýor..psikanalýz seansý belýrtýlerek öznenýn þiddet nesnesýne yonelmesýnýn nedenlerýný Ve þiddet nesnesýnýn nesneyle kendýsý arasýnda kurgulanmasýnýda ýcererek teneke kutulardan ejderlerý devþirmek týmsah kafatasýndan rüzgar esmesý gýbý mantýk butunsellýgýný deformasyona ugratarak þiddet nesnesýne þiddet uygulamaktan þiddet nesnesýnýn oznenýn kendýsý kýlýnmasýsürecýne Gelmesý gýrtlaða gestapo cevýrmek ve kurþuný sayrýlýkla çürüme sahnelerýne denk getýrýlerek kotarýlýor ve cinayetle parçalanmaya dogru gýden ozne bütünsellýkten parçalýlýða doðru gidiþatýný irasyonellýk üzerinden eylemlýlýge döküor ve ve bunlarýn komýk bir illüzyon olmadýgýda belýrtýlerek trajýkomýk býr kurgusallýkla komýk dram dilemmasý da boylece kurgulanýor )
AÇIKLAMA: Dorduncu ve son bolumde diktatörlügün gövdelenmýs halinin hucre hastane mahpus gibi hapis mekanýzmasý olmasý ve bu mekanýzmada bütünsellýkten parçalanmaya dogru gýden oznenýn karantýnaya alýnmasý ve amelyata tabý tutulmasý da öznenýn parçalanmasýnýn son bolumde tamamlanmasýna denk getýrýlýor allen ginsberge iþaret yoluyla baský mekanýzmalarýnýn protesto edýlýsýný beat jenarasyonundaký býr anarþistin aðzýyla Küfür þeklinde gerçekleþmesi de iktidarýn baský mekanýzmalarýnýn degýsýk aygýtlarla tekamul ettýgýný ve protestonun da beat jenerasyonuna gönderme yapýlarak kallavi bir küfürle gerçekleþtigini anlatýor metin ..özneyle þair böylece ayný kiþilikde toplanabýlýor iktidara karþý duruþ sergileyen þairin aðzýyla küfür edýlmesý de þiirin bütüniktidar mekanýzmalarýný reddedip kendi kiþiliðini parçalanan öznede toplamasýyla þair ve ruh hastasý özne çiftleþmesini kendý bünyesýnde topluor þair otomatýk olarak.. iktidarýn enstrumanlarýnýn gövdelenmiþ bir diktatörlüðü oluþturdugunu bu yolla bütünsellikten parçalanmaya giden öznenýn amelyat gibi iktidarýn baský araçlarýyla gerceklestýrýlmesýne iþaret edýlýor ve cumle deformasyonlarý kullanýlarak ruh saðlýðýnýn zaman mekan bütünselliðinden koparýlýp yerýne parçalanmýs öznenýn þiddet öznesi olmaktan cýkýp þiddetin nesnesý halýne Gelmesý de ve bunun trajýk bir monolog oldugunun belýrtýlmesý diyalogdan monologa geçiþin sevgýlýnýn aslýnda hýc olmadýgýna denk getýrýlmesi suretýyle anlatýlmaya calýsýlýor.)
Sosyal Medyada Paylaşın:
Vortex gazinin oğlu Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.