MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

O (TRAVMATİK)
Vortex gazinin oğlu

O (TRAVMATİK)



YENÝ ÞÝÝR:

O 1)(TRAVMATÝK)


ÞÝÝR:

Hipnozla felçeden aðrý!
Bataklýk maðarasýndan gelir
teni tarantula zehiri,
Felçeder sýçaný mazgalda ..


Makyajý akmýþ palyaço hüznü ,
Dönmedolapta mahluk leþi ..
kusulur atlýkarýncadan, lunaparktan
Panayýrdan küfürle savrulsam

AÇIKLAMA:

(Þiir baþtan sona stephen kingin romanýndan uyarlama O FÝlmine gönderme yapar. kötülüðün dibini araþtýrýyor þair...O filmindeki þeytani palyaçonun hipnozlu etkisine iþaret birinci dýzede... þiirdeki ürkünç ses yeraltýndan ve mahsenlerden gelior.... bataklýk maðarasý,laðým ,dehliz gýbý i mgelerle kollektif bilinçdýþýndan gelen kötücül arzularýn ve travmanýn kýlýk deðiþmiþ halleri imleniyor...baþta gövdesiz olan ses gövde kazanarak sonraki bölümlerde korkutmanýn öznesi kýlýnýyor...tarantula zehriyle, mazgal i mgesiyle diplerdeki uðranýlan tacizin üstü örtülen hasarlarý temsýl ediyor.. lunapark ,atlý karýnca, dönmedolap mekanýýndan sýçramayla mekan zaman ikilisi çizgisel birdoðrultuda iþlemiyor ..zaman mekan sýçramalarý mekanýn çizgisel doðrultusunu deliyor... lunapark ve atlý karýnca bilinci temsil edýor laðým mahsen gibi mekanlar bilinçdýþýný temsil ediyor....bölece ilk laðýmdan maddeleþip gövde kazanýor palyaço(bastýrýlanýn geri dönüþ hali).sonra dönme dolap ve lunaparkda dev örümöceðe dönen bastýrýlmýþ dürtüler ve örtülen facialar kýlýk deðiþmiþ olarak pusuda ..ve kötücül palyaço pennywice; kasabanýn travmasýnýn maddeleþmiþ hali )


ÞÝÝR

nefs canavarý, bulantýyla orman;
sanrýlar içinde kudurmuþ örümcek ..
Maðarada fýþkýran çocuk çetesi
fotoðraftan mahlukat izleri ..

ürkü içinde örümcek aðýnda ,
Önbahçede süslenmiþ ev ..


Harabeye dönen alanlar ,
Irzýna geçilen kýzýn enkazý...
hatýradan kusulmuþ harabe
KAHVEde katranlý kan selleri.


Çýplak kadýn grotesk iskeleti
Kadýndan soyunan pennywice

AÇIKLAMA:

(Kötülüðün temsillerini buluyoruz bu bölümde ...canavar hasarlar....kýlýk deðiþtiren dürtüler.. örümcek ..kabus kurgusunda dehlizinden kopup gelen canavar kuþatýcý bir enerjiye çekiyor kurbanýný..burda korku duygusunun yöneldiði korku nesnesi þeytani palyaçoya ya da örümceðe dönüþerek saldýrgan dürtüler ve korkular kýlýk deðiþtiriyor...bölece rahatsýz edici olaylar ve travmalar bastýrýldýðý yerden taþarak maddeleþmiþ.. .O filminde bahçeli bir evin sonradan harabeye devinmesi kýzýn bilinçten bilinçdýþýna yolculuguna iþaret ...bilinçdýþýný ise harabe yýkýk dökük býr evle temsýl edýor dýzeler babasýnýn tacizini yaþayan kucuk kýz travma olarak yýne pennywýce’ý goruor ...içindeki kadýnýn kanlý kahve içerken çýplak grotesk yaratýða ordan da penywice’ye devinmesi fýlmde babasýnýn cinsel tacizine uðrayan küçük kýzýn travmasýnýn görselleþtirilmesidir...kahvenin kan seli olmasý tecavuze ugramýs kýzýn kanamasýný temsil edýor....çýplaklýk burdaki tacize yataklýk eden ambalaj olarak düþünülebilir....ey çýplaklýða dönen arzular...seni masumdan canavara dönüþtüren iþaretler nedir? kimdir laðýmýn dibinde bastýrýlýp duran þey?)

O FÝLMÝNDE TACÝZE UÐRAYAN KIZIN BÝLÝNÇDIÞINA ÝNMEK :
1-Bilinçten bilinçdýþýna kýzýn dönüþüdür(kýzýn bilinçdýþý harabe evdir)
2-canavarýn çirkin çýplaklýðý:(kýzýn travmasý biçim deðiþir)
3-fincanda çaðlayan katran(kirlenmiþ ýrzýn sularý)
4-yaþlý teyzeden çýplak palyaçoya dönüþ(fallusa dönen baba i mgesi)


O 2) TRAVMATÝK:



ÞÝÝR:

foseptik borusunda örümcek
ama çýldýrasýya salyalý canavar!
Ýllüzyonist palyaço kadrajda ,
Akmýþ makyajýyla akþam...


Salyalý yýlanýn çatallý dilinden
Boþalýr metafizik sinema ...
Kasýktan taciz boþaltan karnaval ,
aðrýnýn ecnebi tercümesi ..
Ey hayattan sürgün olan yazgý ;
Usturayla kesilen kangren acý ..


Ey felçeden kimya!
Bataklýk kimyasýnda fabrika atýðý
kabusunda ölü tarantulalar
Kusul Bu þiirde böyle iðrençlik var







AÇIKLAMA:

(Nefsi Emmarenin hazdan güç almasý vurgulanýyor bu bölümde..örümceðin ve canavarýn diplerden gelmesi fosseptik borusu Ýmgesiyle imlenmiþ.. fotoðraftan gelen pennywicýn hipnozlu etkisiyle çocuk çetesini felç etme halini aktarýyor dizeler..sistemin kurduðu illüzyonlu düzende uyuþturan mekanizma yoluyla iþleyen faciayý unutma hali çocuk beyinlerini felce uðratýp aptallaþtýrýlmasý aktarýlýyor bir bakýma..yaþanmýþ facialar unutuluyor Derry kasabasý olarak kollektif bilinçdýþýnda...Ve rahatsýz eden travma korkunç palyaço kisvesinde hipnoz edýyor kasaba halkýný ve cocuklarca þiddetle bastýrýlan þey devamlý gerÝ geliyor bilince palyaço olarak ….rahatsýz edici i mgelerle sürüyor þiir......salyalý yýlanlarýn dilinden boþanan gibi mantýkdýþý örgülerle zaman mekan atlamalarý eþliðinde kullanarak kabus örüntüsü iþliyor þiir...yani sebep sonuç iliþkisi ortadan kalkýyor dizelerde giriþ geliþme sonuç anlatýmý ortadan kalkarak parçalý bir anlatýmla kabusi atmosfer kurgulanmýþ....çizgisel bir anlatým yada öykuleme anlatýmý yerine anlýk görüntü i mgeleri kurgulanarak dizelerin fotoðrafýný çekiyor þair.. Onlarý kolajlayarak parçalý bütünlük oluþturuyor...o yýlandan boþanan metafizik sinema olarak aðrýya tercüme ediyor yaþattýðý korkunç görüntüleri...sinematografik kabus sahneleriyle sanrýlarýn fotoðrafý çekilerek þizofren gerçeklik üretilior..hayattan kovulmak ýstenen yazgý o ....bilinçten kovuluor bastýrýlýyor devamlý .....usturayla kesildikçe devamlý çoðalan kangren yara o..her an pusuda zamanýný bekliyor … saldýrgan enerji þiire dönüþerek þiir yoluyla boþaltýlýyor ve iðrençliðin bu þiiirde oldugunu kabul edip kötüyü baþtan sona estetize eden bir þekilde kötüyü meþrulaþtýrmanýn estetiðini kabul ediyor)

DÝPNOT:

1-felçeden görüntüler gördüren kimya o...
2-þerli olan yenilgidden ve insandan kovuluor þiirde.
3-fabrikaatýðý gibiistenmeyen þey o
4-zamanýný bekleyen býr sancý o...
5-ölü tarantula kadar iðrenç o
6- bir türlü tarif edilemeyen, anlatýlamayan, dile gelmeyen, söylenemeyendir.
7- asla düþünülmek istenmeyen
karanlýk alanlarda, evin bodrumu, mazgallarýn arkasý, izbe bir evde, kanalizasyonda
tarif edilemeyen, gerçek’in ta kendisidir.
8- o bastýrýldýðý ürkütücü alanda her daim saklanan, vaktini bekleyen sancýdýr
o, bastýrýlmýþ olanýn geri dönüþ anýnda ortaya çýkan,
dile gelemeyen terördür


Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.