MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

FUNNY GAMES




REWÝND SAHNESÝ ÞÖYLE BAÞLIYOR


Ahahahah sarýþýnlýðým daðýlýyor
Michael hayatý sarýyor geri..
Akýþta geriye gövdem ölü,
Kurþunla çýkan mavzerinden sanat..
Zamanda çekiliyorum geriye,
Michael içine hortumun karanlýk..
Daðýlýyorum atoma motion slow,
Atlýyorum burgaca sahneden kliþe..
burgaçta toplanýyor atomlarým,
Oluyorum gövde bir yeni..
Ahh makarada dönen diriliyorum
Michael zamaný sardýkça rewindle sen



NE KÝ BU AHAHAHA ?



Rahatsýz yönetmen Michael Haneke Funny Games(1997) filminde iki psikopatýn burjuva bir çekirdek ailenin evini basmasýný anlatýr..filmin bir yerinde haydutlar kadýný rehin alýr adamý bayýltýr..kadýn saldýrganýn dalgýnlýðýndan yararlanýp bi anda masada duran tüfeði alýr ve saldýrgandan birine ateþ eder psikopatýn biri ölür..öbür katil genç ;bu uzaktan kumanda nerdeydi lann der tv kumandasýný alýr ve rewindle geri sarar görüntüyü ...görüntü sarýla sarýla eþkiyanýn vurulma anýndan öncesine gelir sahne..ve dirilir tabi ölen psikopat..ordan devam eder gorüntü..kadýn yýne tufegý alýrken psikopat engel olur tüfeði alýr



REWÝND SAHNESÝ YLE HANEKENÝN AMACI NE BURDA PEKÝ?

1-Brechtyen yabancýlasma efektlerini kullanýr haneke burda:
Örn:katilin kameraya dönerek izleyiciyle iletiþim kurmasý
-sahneyi geri sarýp tekrar baþlatma olayý
Ve esir alýnan mazlum kahramanla özdeleþecek izleyiciyi katharsis halinden uzaklaþtýrýr yabancýlaþtýrýr ..ve izleyici baþroldeki kurbanla özdeþleþmesi engellenir ..duygusal boþalmanýn önüne geçilir o da rahatsýz edicidir
2)hollywood filmlerinin kliþe gerilim filmleriyle dalga geçerek sahneyi geriye alarak bunun bir kurgu olduðunu izleyiciye göstermek ve þaþýrtýcý bir atraksiyona girip kliþe fimlerden beklenen beklentiyi boþa çýkarýp ters köþe yapmak
3-klasik Hollywood gerilim sinemasýnýn anlatý kalýplarýný kýrmak zaman mekan nedenselliði içinde giden çizgisel anlatýyý geri alarak hem kurgunun içindesiniz mesajý vermek izleyiciye hem de Hollywood sinemasýnýn klasik anlatý kalýbýna saldýrý yaparak izleyiciyle mesafeyi açmak onu manipüle edip rahatsýz etmek
4-ayný zamanda klasik sinemanýn beslendiði burjuva sistemine saldýrý yaparak verili sinema kodlarýyla oynamak
5-Haneke bu filmde ayrýca:
þiddeti göstermeden ailedeki çocugu katillere öldürtürken cinayeti kamera kadrajýnýn dýþýnda iþletiyor Ölüm sahnesini göstermýyor seyirciye..ve cinayet iþlenince; uzun plan çekimle ;üzerine kan sýçramýþ açýk televizyon yayýnýný gösteriyor......yani gerçekliði estetize etmeden duygu sömürüsü yapmadan seyircide katharsisi yok ederek ve izleyiciyi öyküye özdeþimle almayýp gerçekliðe izleyici olarak dahil ederek en doðal haliyle gerçekliði sunuyor...

ayrýca esir aldýklarý kadýný kötülere sadece çýrýlçýplak soyduruyor...kadýna kocasýnýn önünde tecavüz ettirmiyor.. kaba þiddeti de göstermiyor.. þiddeti estetize ederek gösterme yolunu da seçmiyor ..yani her seferinde izleyicilerin beklentisini boþa cýkarýyor..Hollywood filmlerinde kurbanlarca filmin sonunda yenilerek pazarlanan ve meþrulaþtýrýlan þiddeti pazarlamadan sömürmeden çözüme de kavuþturmadan estetize de etmeden en sinir bozucu haliyle gizleyerek gösteriyor.. sadistin birini ara ara kameraya baktýrarak izleyiciyle iletiþim kuruyor... bir kurgu içindesiniz dercesine alay edýor izleyenle Haneke..Bir nevi filmin içine almadýðý izleyeni dýþarda býrakarak görünmeyen þiddetin suç ortaðý haline getiriyor ...filme baþtan sona müdahale ediyor yönetmen ve ilk sahnede çekirdek aile arabayla giderken klasik müzik koyuyorlar araba teybine ...klasik müzik yumuþakça çalarken birden sert bir metal müzik devreye giriyor sahne dýþýndan...adeta bu güvenli ve hijyenik burjuva hayatý anarþistçe delinecek dercesine metal müzik klasik müziði yýrtýp atýyor..ve devamlý bu gibi stratejilerle izleyici manipüle ediliyor..huzursuz edýlýyor..ve medyanýn ve Hollywood sinemasýnýn belii pazarlamalarla normalleþtirdiði þiddete izleyici öyküye alýnmadan en çýplak haline þahit tutuluyor ve suç ortaðý kýlýnýyor..


ÞÝÝRÝN BAÞINDA REWÝNDLE GERÝ SARINCA PSÝKOPAT DÝRÝLDÝ EE O ZAMAN ÝLERÝ SARALIM BAKALIM ÖLECEK MÝ SARIÞIN PSÝKOPAT ?

O ZAMAN SAR BAÞTAKÝ REWÝND SAHNESÝNÝ ÝLERÝYE

Sen rewindle sardýkça zamaný michael;
Diriliyorum dönen makarada ahhh...
Yeni bir gövde oluyorum ,
Atomlarým toplanýyor burgaçta..
Kliþe sahneden burgaca atlýyorum
Slow motion atoma daðýlýyorum..
Karanlýk hortumun içine michael,
Geriye çekiliyorum zamanda..
Sanat mavzerinden çýkan kurþunla,
Ölü gövdem ileriye akýþta...
Ileri sarýnca hayatý michael
daðýlýyor sarýþýnlýðým AHAHAHAHAHA




Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.