KORKU FİLMİNDE EV BELGESELİ 3
KORKU FÝLMLERÝNDE EV 3)
MEKANLAR NASIL KURULUR?
Bilinç ve bilinçdýþý bölgeleri ,
tavanarasý ve kiler ve mahsen üzerinden mekanlaþýr
Bu tavanarasý kiþisel bilinçdýsýnýn örtük nesne iliþkilerini,
ve bu iliþkilerin temelindeki dürtüsel ýþýmayý yansýtýr...
.bu filmlerdeki tablolar ve günlükler geçmiþin yüzlerini taþýrlar ve
Genital öncesi süreçlerde yaþanan nesne iliþkilerini portreleþtiren göstergeler içerir..
Günlükler ise düþselleþmiþ sözcükleri içinde taþýyan çözüm sürecine dair bilgi üretme merkezidir
Tavanarasý ve günlük örüntüsü ayný düzlem içinde örgütlenir bazý filmlerde
BÖYLECE NE OLUR?
-kiþisel bilinçdýþý mekansal olarak üretilir..-
onun parçasý düþler yazýsal kodlarla kodlanýr
TANANARASI NEDÝR?
Kayýp ruhlar bölgesidir.(.saklý aleme geçilir)
Kötülük i mgesi tarafýndan ele geçiirilmiþ alandýr bu
tavanarasýnda eþyalarýn üstü örtülüdür
Anýlarýn üstünü mü örter ( örtüsü kalkarsa mekan çözümlenir)
Saklý anýlar çözülürse; (mekan kendini ele verir)
Lanet bu ortam üzerinden þekillenir
MAHSEN NASIL YER BULUR?
Kabuslar üretilir burada(negatif enerjiyi saklar)
Genelde görünmez mahsen(bilinç dibinde saklanýr)
pis anýlarla üretilip(ürküyle su yüzüne çýkar)
O karanlýk her an ordadýr(Zamanýný bekleyen sancý)
DÝPNOT:
BASTIRILANIN GERÝ DÖNÜÞÜ NASIL OLUR?
Kanalizasyondan gelen canavar konulu filmlerde
daha ziyade kiþisel bilinçdýþýný kodlayan enerji alaný oluþturur.
toplumun bastýrdýðý dürtüler canavar olarak geri döner.
(daha cok insan formuna yakýn ama deforme edilmiþ formda geri döner )
Bataklýktan gelen yaratýk filmlerinde yerüstünde kodlanmasýna ragmen
bataklýk mitolojik ve ortak belleðe dayalý kollektif i mgeler üreten sahne olarak belirir.
-bataklýk daha çok kiþisel bilinç dýþýna dair anal bir figür deðil ;
kollektif belleðe arketipal i mge olarak mekanlaþmaktadýr
Sanayisel aklýn yapýsý gereði baskýda tutulan kollektif bilinçdýþý bir takým nesneler üzerinden intikam almaya giriþir.ve insan formundan tamamen uzak arketipal enerji þeklinde geri döner..
Kollektif bilinçdýþýna bastýrýlan insandan uzak ve
doðanýn deformasyona ugramýþ fizikötesi formunda geri dönüþ yaþar
Sosyal Medyada Paylaşın:
Vortex gazinin oğlu Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.