MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Kur'andaki"BİZ"den ne anlamalıyız
Hamdioruc

Kur'andaki"BİZ"den ne anlamalıyız


Kur’andaki"BÝZ"den ne anlamalýyýz

Baba-Oðul ...demek gibi bir þey mi bu. veya "etle-kemiðe büründüm"demek gibi bir þey mi...

Baba-oðul iliþkisi Allahlla peygamberler veliler arasýnda var...yani Ýmamlar -liderler arasýnda var...vayiy-ilham iliþkisi ve benzeri lütuflar baba-oðul arasýnda yaygýn olan iliþkidir...çünkü

Etle-kemiðe bürünme ilahi iradenin iþidir...ilahi irade"Ol" emriyle esmasýný ektif hale getirdi esmanýn etkisiyle var olan var etti...yani yarattý...Halýktýr Allah...eti-kemiði yarattý ama ete kemiðe bürünmedi...ete kemiðe ruhundan üfledi...

Ýþte ayet...Meleklere: “Âdem’e secde edin!” dediðimizde Ýblîs dýþýndakiler derhal secdeye kapandý. Ýblîs ise direnerek bundan kaçýndý, kibirlendi ve kâfirlerden oldu.(Bakara/34)

Terim olarak secde ayaklar, dizler, eller ve alýn yere konarak yapýlan özel bir ibadet þekli olup namazýn en önemli kýsmýdýr ve ibadetin ruhuna en uygun davranýþ biçimidir. Bu þekildeki bir hareketin, ibadet maksadýyla Allah’tan baþkasýna yapýlmasý, hak dinlerin hiçbirinde câiz görülmemiþtir. Ýbadet maksadý taþýmaksýzýn insanlarýn birbirine, saygý göstermek üzere secde etmeleri, Ýslâm’dan önceki bazý dinlerde ve kültürlerde câiz görülmüþ ve uygulanmýþtýr. Nitekim Hz. Yûsuf’un babasý ve annesiyle diðer aile fertleri ona kavuþtuklarýnda secde etmiþlerdi (Yûsuf 12/100).

Ýmam-lider kabul etme iþidir bu secde...þeytan "ben üstünüm"dedi ve kavga baþladý zýttý oldu hz Ademin hz Adem artý þeytan eksi oldu...Allahýn Kahhar ve Latif sýfatýnýn tecellisinin sonucudur bu zýtlýk ve adl sýfatý için ceza-ödül gerekli imtihan gerekli ...

Âdem için yapýlan secde þeklindeki saygý hareketi, Allah’ýn emriyle olduðu ve Âdem’e ibadet maksadý taþýmadýðý için þirk þâibesinden de uzak bulunmuþtur. Baba-oðul iliþkiside þirk taþýmaz çünkü "Öf"deme emri var...yani imamlýk taný ...Ýmamlýk vermek þirk olamaz...Ademin öðretmeni imamý lideridir Allah...hz Nuh gemiyi Allahýn emri üzere yaptý...Yunus emrin dýþýna çýktý kavmini terkle...Hz Adem de emrin dýþýna çýktý "Yasak meyveye uzanmakla...ADL sýfatýnýn gereðidir imtihan ve farklýlýk ve zýtlýklar...

Meleklerin arasýnda bulunan ve onlar Allah’ýn emri üzerine Âdem’e secde ettikleri halde bu emre karþý koyan Ýblîs’in “melek mi, cin mi” olduðu konusu tartýþýlmýþtýr. Bazý rivayetler yanýnda özellikle bu âyette geçen “... Ýblîs hariç melekler secde ettiler” ifadesine dayanan bazý tefsirciler onun önde gelen bir melek olduðunu, bu isyandan sonra meleklik sýfatýný kaybettiðini ve kendisine Allah tarafýndan farklý özellikler verildiðini ileri sürmüþlerdir. Yine bazý rivayetler yanýnda özellikle “O, cinlerdendi; rabbinin emrinden dýþarý çýktý” (Kehf 18/50)

Þirk denklik veya ortaklýk verince gerçekleþir..."Baba-oðul"iliþkisi "ete-kemiðe sahiblik"þirk deðildir...ama ete kemiðe bürünen Allahtýr deme...esmasýna ayna oldu et-kemik ...de."BÝZ"de ama yaratýlaný denk ve ortak kýlma Allaha...Sahiblik verme Allahtan gayrýya...ve Baðýmsýzlýk verme...Hz Ýsa ete-kemiðe büründü...sahibi deðildi etin-kemiðin burada býraktý...cennette de býraktýðý vücud ile ayný özlü yeni bir vücuda bürünecektir...Yani yaradýlan sahibi deðildir hiç bir þeyin...Yani Hiçtir...ama yüce Allah o hiçe "BÝZ"dedi...Vahdet-i vücutcu tek vücut var sansa da Samedin vücudu ile muhtacýn vücudu ayný deðil muhtacýn eti-kemiði de muhtaç...ama sahibi Allah olduðu için"BÝZ"dedi Allah...

Denklik ve ortaklýk vermemk kayduyla sýnýrlamasýyla Baba-oðul iliþkilerini Allah ve ona secdelilere ver...çünkü esmasýnýn ürünüdür bu...vücut ve bu güç ASA-Musa ve Allah Firavunu maðlup etti...de Sahip olduklarýyla eserleriyle esmasýnýn ürünleriyle birlik hareket etmektedir Allah...þefaatin sahibi deme Allahtan baþkasýna hidayetin sahibi de deme sahiblik verme sýnýrsýzlýk verme baðýmsýzlýk verme."et-kemik zaten çürüyor..."zatýna denk olamaz ki...deynekle iti dövdüm deriz ya"BÝZ"bu iþi andýrýr...

"BÝZ"hakikatini tefsirde yanýlmýþlar...Hint felsefesi"ete-kemiðe büründü"demiþ kilise felsefesi yani tefsiri "baba-oðul" demiþ...ikisi de felsefedir...

Kur’andaki"BÝZ"den ne anlamalýyýz

Evet Allahtan gayrýya sahiblik vermemek kaydýyla ...baðýmsýzlýk vermemk kaydýyla sýnýrsýzlýk da vermemek kaydýyla vahdet var vücudda da eylemlerde de hallerde de düþüncelerde de duygularda da...Allah bizden razý olunca bizde Allahtan razý oluyoruz...Sapýklýktýr Allah bizden razý olmadan bizim bizden razý oluþumuz...eylemimizden..halimizden düþüncemizden duygumuzdan razý oluþumuz...

Allahýn razýlýðýnýn ölçüsü ne mi...Esmaya kullukta önde olmamýzdýr...Gazze konusunda ehven-ii þerri seçtiksek Allah bizden razýdýr...Domuz eti ye ölme dedi fýkhýmýz...gazzeliye karþeþ olacaðýz diye ölmemizi istemez Allah...nüklerli olalým caydýralým Ýsraili ve destekçilerini...Peygamber hicret etti...caydýrýcý güce eriþince Mekkeye saldýrdý ve feth etti...Fatih de...Sabýr budur...caydýrýcýlýk kazanmadan saldýrmamaktýr sabýr...gazzeli bu sabrý gösteremedi...Ýranýn gazýna gelerek..."BÝZ"ol önce...Allahýn ilmine teknolojinin ilmine secdenle biz ol esmaya secdenle biz ol...sonra biz halinde saldýr es-saburdur Allah sabrý ve sabredenleri sever ve tek onlardan razý olur....gazzeliler Ýranýn gazý ile Ýranla BÝZ oldu esma ile Ýlim ile teknoloji ile BÝZ ol ister Allah...NUH gemi ile biz oldu.Köpek saldýrýrsa deynek ile biz ol...evet nükler ile biz olalým müþrike saldýrý ikinci sýralý iþtir...BÝZ ol saonra cihada karar ver...Fatih gibi Nuh gibi BÝZ ol NUH gemi ile Fatih topla biz oldu teknoloji ile Ýlim ile BÝZ ol.rýzasý bundadýr Allahýn sen razý da olsan Allahtan Allah mahkemeyi kübra da neden nükler sahibi olmadan saldýrýya geçtiniz diye sorar...

Kur’andaki"BÝZ"den ne anlamalýyýz

All<hla BÝZ ol akýlla BÝZ ol...esma ile Ýlim ile BÝZ ol...Deyneksiz köpeðe saldýrýlmaz...EL-Hafýz esmasýna asi olmuþ olursun parçalanýrsýn...secdene güvenme Kabilin taþý Habili öldürdü...Habil secdesiz miydi...


Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.