þimdi
rüyalarýmýz var tabirlerini bilemediðimiz
kýl köprüler kadar ince
ateþ denizlerinde mumdan gemilerle gezinmedeyiz artýk
ve sonra toprak olmak için acele eden yiðitler
hep bir rüyanýn peþine takýlýp gittiler bu illerden
sýrlarýný cenk meydanlarýna gömdüler
kalplere kayýt çizen söz sultanlarý
üretti lambalarda yaprak yaprak parlayan alevleri
oysa ne gerek vardý sözlere
onlar anlatamayacak,
biz anlayamayacak olduktan sonra
þimdi
rüyalarýmýz var tabirlerini bilemediðimiz
ne ulvi rüyalarýmýz var bizim
ne yüce rüyalarýmýz
senden yana ey alemlerin efendisi
þimdi
aþkýn þiirini yazmak isterdim sana
sana aþký þiir ile yazmak isterdim
aþký seninle tanýmlamak ister
aþký sende tanýmak isterdim
ay ikiye bölündüðünde yanýnda olmak
uhud’da diþini avcuma almak isterdim
efendim
*
her ok atýþýnda,
ben ebu süleyman’ým diye
çýnlatýyordu uhud’u halid (ra)
ayneyn tepesinin önemini fark ettiðinden
müslümanlarý arkadan kuþatmanýn
bu tepeyi zapt etmekten geçtiðini düþünüyordu
bu yüzden savaþýn baþýnda defalarca ayneyn’e saldýrmýþ
her seferinde okçularýn direniþi karþýsýnda
geri çekilmiþti süvarileriyle
dýrar b. hattab, bir ara tepenin boþaldýðýný görüp
ebu Süleyman.. arkana bak diyerek
halid b. velid (ra)’i uyarmýþtý
okçularýn yerlerinden ayrýldýklarýný gören halid (ra)
sevinçle hücuma geçmiþti o yöne doðru
abdullah b. cubeyr emrindeki on müslüman okçu
þehit oldu orada
arkadan kuþatýlan müslümanlar’da bozgun baþlamýþtý
hendek gazvesi’nde
ebu süfyan’ýn komuta ettiði
on bin kiþilik kureyþ ordusunun
süvari birliðinin komutanýydý halid (ra)
halid (ra)’in kuvvetleri
hz. peygamber’in çadýrý hizasýndaki bölgeden
þiddetli bir saldýrýya giriþtiyse de
gece yarýsýna kadar devam eden bu saldýrýdan
sonuç alýnamadý
hicretin altýncý yýlýnda
bir baþka tepe girdi halid (ra)’in hayatýna
umre için hudeybiye’ye gelen
hz. peygamber ve müslümanlarý
mekke’ye sokmak istemeyen kureyþliler’in
seçtiði bir suikast mevkisiydi gamim
oraya yerleþtirdikleri
iki yüz kiþilik süvari birliðinin baþýna
halid b. velid (ra)’i geçirmiþlerdi
manzarayý deðil
peygamberlerinin arkasýnda
öðle namazýný kýlan müslümanlarý
seyrediyordu halid (ra)
ansýzýn hücum etmek iþten bile deðildi
ibadet halinde olduklarýndan savunmasýzdýlar
fakat duruþlarý hiç de öyle göstermiyordu
kendilerinden emin bir halleri vardý
içine bir þüphe düþtü halid (ra)’in
bulunmamasý gereken bir yerde bulunduðunu
hissettiðini anlatmýþtý
yýllar sonra o aný paylaþýrken
askerlerine saldýrýyý bir baþka namaz vaktine
ertelediðini söyledi
sonra piþman oldu bu kararýndan
onlar savunmasýzdýlar
keþke saldýrsaydýk
bir kýsmýný öldürürdük
zararý yok
nasýlsa canlarýndan ve çocuklarýndan fazla sevdikleri
namazýn vakti tekrar gelecektir diyordu
ikindi namazýný zor bekledi halid (ra)
fakat o da ne
korku namazý/Salatu’l- havf
kýldýrmaya baþladý rasulullah (sav) arkadaþlarýna
halid (ra)’in cümleleriyle hissedelim o sahneyi
içimizden geçenleri sezdi de
ashabýna ikindiyi korku namazý þeklinde kýldýrdý
iþte o vakit hakikat ortaya çýktý benim için
kendi kendime
bu adam korunmuþtur dedim
küfür ateþinin bir anlýðýna söndüðü bu hal yüzünden
saldýrmadý halid (ra) müslümanlara
oysa hudeybiye’de halid (ra)’in kalbi fethedilmiþti
onlarca islam fethinin komutaný olacak
halid (ra)’in kalbi
henüz islam’a girmese de sarsýlmýþtý halid (ra)
rasulullah (sav)
umretu’l- kaza/kaza umresi için mekke’ye geldiðinde
onu görmemek için mekke’den ayrýldý halid (ra)
hz. peygamber’le beraber
mekke’ye gelen halid (ra)’in kardeþi velid (ra)
aðabeyini bulamayýnca bir mektup býraktý ona
hz. peygamber’in hakkýnda söylediklerini okuyan
halid (ra)’in içi sevinçle dolmuþ
mekke’den ayrýlma düþüncesi kök salmaya baþlamýþtý kalbinde
o günlerden þöyle söz ediyordu sonralarý
o sýralarda rüyamda kendimi sýkýntýlý
dar ve susuz bir yerden
geniþ ve yeþillikli bir yere çýkmýþ gördüm
kendi kendime, iþte bu rüya gerçektir dedim
medine’ye geldiðimde
rüyamý ebu bekir’e yorumlatýrým diye düþünüyordum
rüyamý anlattýðýmda þunlarý söyledi
senin çýktýðýn yeþil yer
Allah’ýn seni hidayete erdirdiði yerdir
sýkýntýlý yer ise þirk üzere bulunduðun yerdir
halid (ra)
osman b. talha’yla medine’ye gitmek üzere yola çýktý
hedde mevkisinde amr b. as’a rastladýlar
ve hep beraber mesafe kat ettiler
aydýnlýk þehre doðru
nihayet menzillerine ulaþtýlar
en güzel elbiselerini giyip huzura çýkmaya hazýrlandýlar
kardeþi ,haydi acele et
geldiðini haber vermiþler
çok memnun olmuþ,
sizi bekliyor diyordu heyecanla aðabeyine
hýzlý hýzlý yürüyerek
mescid-i nebevi’ye girdi halid (ra)
önünde duruncaya kadar
bana bakýp tebessüm etmeye devam etti diyerek
betimledi sonralarý o aný
hz. peygamber, huzurunda kelime-i þahadet getiren
halid (ra)’e þöyle dedi
seni doðru yola ulaþtýran Allah’a hamdolsun
senin yalnýzca hayra ulaþtýracaðýný umduðum
bir aklýn olduðunu biliyordum
halid (ra), günahlarýnýn baðýþlanmasý için
dua istedi hz. peygamber’den
islam daha önceki günahlarý siler
cevabýný verdi nebi (sav)
halid (ra), öyle de olsa diyerek
dua etmesini istedi yeniden rasulullah (sav)’tan
hz. peygamber arzusunu gerçekleþtirdi halid (ra)’in
Allah’ým
Daha önce yaptýklarýndan dolayý halid’i baðýþla…
müslüman olmadan önce
on dokuz yýl savaþmýþtý islam’la halid (ra)
müslüman olduktan sonra
ölene kadar savaþtý müslümanlarla savaþanlarla
on dört yýl taþýdýðý unvanýn hakkýný vermeye çalýþtý
Allah’ýn kýlýcý
hz. peygamber
Allah’ýn kýlýcý unvanýný vermiþti halid (ra)’e
bu kainatýn efendisi’nin sezgilerine
iþaret ettiði gibi
gizli bir duaydý belki de
mute savaþýnda halid b. velid (ra)
komutan deðil, neferdi
üç bin kiþilik orduya
ceyþu’l-umera
komutanlar ordusu denilmiþti
üç komutana iþaret edildiðinden
zeyd b. haris (ra) ölürse
cafer b. ebi talib (ra)
o ölürse abdullah b. revaha (ra)
o da þehit olursa
aralarýndan komutan seçeceklerdi
böyle emretmiþti hz. peygamber
orduyu uðurlarken
üç komutanýn sýrayla þahadetinden sonra
ordu daðýlmaya baþladý
bedir ehlinden sabit b. akram (ra)
hz. peygamber’in zeyd b. harise (ra)’ye
teslim ettiði beyaz sancaðý alýp
geri çekilen müslümanlarýn önüne geçti
sancaðý yere dikerek
ey ensar…
ey insanlar diye baðýrdý
askerler sancaðýn etrafýnda toplanmaya baþladýlar
sabit (ra), þu uyarýda bulundu onlara
müslümanlar aranýzdan birinin
kumandanlýðýnda anlaþýnýz
askerler o sensin dedilerse de
ben bu iþi yapamam diye kabul etmedi
sonra halid b. velid (ra)’e bakarak
ey ebu süleyman, sancaðý al
diye baðýrdý
müslüman bir nefer olarak
ilk savaþýna katýlmýþ olan halid b. velid (ra)
yaþlý ve tecrübeli bir bedir gazisi olan sabit (ra)in
komutanlýðýnýn daha doðru olduðunu söylediyse de
sabit (ra), ey kahraman, sancaðý al
Allah’a ant olsun ki
ben onu sana vermek için almýþtým dedi
sonra müslümanlara dönerek
halid’in komutanlýðýnda anlaþýyor musunuz
diye sordu
müslümanlar halid (ra)’de ittifak ettiler
halid (ra) sancaðý aldýktan sonra
orduyu geri çekerek toparladý
sabahleyin erkenden saldýrdý rumlara
dokuz kýlýç parçalandý elinde halid (ra)’in o gün
bizanslýlar bozguna uðratýldý
halid (ra)’in hedefi
düþmanýn moralini bozduktan sonra
islam ordusunu güvenlik içinde geri çekmekti
baþýnda bulunduðu ana birlikler
þiddetli bir þekilde savaþýrken
sað ve sol koldaki birlikler aðýr aðýr çekilmeye baþladý
daha sonra merkezdeki birlikler de çekildi
düþman askerleri
müslümanlarý takip etmeye cesaret edemediler
hz. peygamber mucizelerinden biri olarak
mescid-i nebevide ashabýna olanlarý
bir pencereden seyreder gibi bildiriyordu
abdullah b. revaha’dan sonra
sancaðý halid b. velid aldý
iþte þimdi tandýr tutuþtu
savaþ kýzýþtý
sonra iki parmaðýný kaldýrarak
ey Allah’ým
o senin kýlýçlarýndan bir kýlýçtýr
ona yardým et diye dua buyurdu
halid, güç ve kuvvetini ve harp dehasýný
islam dininin yücelip yayýlmasý
hz. resulullahýn muhafazasý
müslümanlarýn huzur içinde yaþamalarý için kullanacak
bu uðurda gösterdiði kahramanlýklarýndan dolayý
efendimizden seyfullah
Allah’ýn kýlýcý ünvanýný
almaya hak kazanacaktýr
hz. hlid bin velid’den sonra
efendimizle soyu
dördüncü dedesi kusay’da birleþen
osman bin talha
müslüman olduðunu ilan ederek
resul-i ekreme biat etti
müþriklere birçok siyasi taktik verip öðreten
müslümanlara en çok eziyet eden
beni sehm kabilesine mensup amr bin as da
mahcup ve o ana kadar
yaptýklarýnýn piþmanlýðý içinde
efendimizin huzurunda bulunuyordu
utancýndan baþýný kaldýrýp efendimize bakamýyordu
kendi tabiriyle resul-i ekrem’e
geçmiþ günahlarýnýn
islama karþý yaptýklarýnýn affý þartý ile
þartlý biat etmek istiyordu
efendimiz de biat et ey amr dedi
ve ilave etti
þüphesiz islam
daha önce olmuþ olanlarý siler
yok eder
hicret de daha önce olanlarý siler
yok eder
bu sözler
mahcup mahcup duran amr’ýn gönlünü rahatlattý
daha dün hz. resulullaha düþmanlýkta
en þiddetliler arasýnda yer alan amr
ruh, kalb, akýl ve bütün latifeleri
iman nuruyla nurlanmýþtý
þöyle diyecekti
insanlardan hiçbiri, bana
reulullah (a.s.m.)’tan daha sevgili
ve daha yüce olmamýþtýr
redfer