MENÃœLER

gezelim görelim bozca ada
AYSE 09

GEZELÝM GÖRELÝM YOLLARDA BOZCA ADA DA
Athena tapýnaðý Behram kale köyünün yukarýlarýnda imiþ.
Köy Osmanlý döneminde kurulmuþ çok eski bir köy antik þehir yüzünü güneye dönmüþ denize köy ise tersine yerleþmiþ
Köy antik kent surlarý içinde. 150 hanelik yaklaþýk otuz beþ kýrk yýldýr da koruma altýna alýnmýþ sit alaný hiçbir inþaat yapýlmýyor sadece eskiyen yerleri restore ediliyor.muþ
Köyde Assos mimarisinin taþ iþçiliðini görmek mümkün
Behram kale’de indik.Hava bozuk ve yaðmur atýyor.
Tapýnaða çýkmak için,ikiþer milyonluk akýl aldýk baðýþlayýn bilet aldýk aslýnda, çünkü akla da ihtiyacýmýz var. Bu havada çýkmak için deli olmak lazým, Neyse baþladýk çýkmaya kayalýk yol yok ve çok kötü,ve bir rüzgar var ki, uçtuk uçacaðýz, zorda olsa tepeye çýkmaya çalýþtýk,
Tepeye vardýðýmýzda düþün’düm Athena’mý Zeus mu artýk bilmem iyi günü deðildi, herhalde çünkü gözü yaþlý ve hýrçýndý.
Ben bu havayý onlara benzettim. 20028 metre aþaðýda Deniz sakin sessiz ve çarþaf gibi,ve manzara ise muhteþem. De hava hem gözü yaþlý hem de deli fýrtýna þemsiye tutamýyorsun hemen ters dönüyor ayakta zor duruyoruz gördüklerimi ise bu hýrçýn havaya dayanamayan yerlerde sürünen sütunlar ve inatla hala ayakta kalan altý kadar yine sütun du iþte görmek istediklerimiz ve gördüklerimiz
Kimi resim çekildi tarihi ve geçmiþi anlatmak benim için zor biraz
Ne Athena yý ne Zeus’u anlatmak çok uzun onlarýn yaþamlarý çok farklý ikisi de kendini tanrý biliyor onun için hiç girmedim onlarýn konularýna hýzla geri döndük.
Dönüþ yolumuzda ilk camiyi gördük. Hüdavendigar Cami taþ ve tuðladan kare þeklinde yapýlmýþ tek kubbeli bir klasik bir yapý
Behram köyü üzerinde.
Cami yi de görüp zor koþullarda aþaðýya indik.
Behram kale köyü yeþillikler içinde çok güzel bir yer daðlarla Deniz’in arasýnda bir cennet
Burada dolaþýrken kýþý yaþadýk. Ve yola koyulduk, zeytin aðaçlarýnýn çoðunlukta olduðu yollardan geçiyoruz.
Bazen çýnar aðalarý ile kaplý bazý yerle de çam ormanlarýnýn yanýndan dar ve virajlý yolar dan gidiyoruz.
Ayvacýktan geçtik Ýda Kaz daðýndan geçerken gördüðüm manzara ise bir baþka oksijen deposu bu güzel yerler aþaðýsý deniz. Nasýl anlatýlýr yok kalem yazamaz.
Ezine’den geçtik ama þarkýlý türkülü ne çok þen insan var.
Geyikliden feribota bindik.
Yolumuz Bozcaada,
Feribotta buraya yeni tayini çýkmýþ kaymakamla tanýþtýk çok heyecanlý ve meraklýydý ilk kez gidiyorum nasýl bir yer deyip durdu.
Daha çok gençti normaldi meraký.
Akþam güneþini feribottan izledik. Biraz bulutlu da olsa yine çok güzeldi deniz se bir harikaydý sessiz sakin ve dalgasýz sadece motorun çýkardýðý beyaz köpükler vardý.
Artýk Bozca adadayýz.
Daros sokaklarý olan tarihi bir yerleþim. Þaraplarý ile meþhur,
Þöyle bir tur attýk
Jumbalý pencereler ve hepsinde rengarenk çiçekler kaldýrým taþlarý ile çok güzel bir yer bu gece çapraz köy tatil sitesinde kalacaðýz
Yollarda asma baðlarý var, çavuþ üzümü çok meþhurmuþ ve baþka hiçbir yerde yetiþmiyormuþ.
Tatil köyü çok güzeldi deðiþik yapýlarý ile kimi iki kat kimi tek kat olarak yapýlmýþ. Odalarýmý za yerleþtik.
Artýk geceyi yaþýyoruz.
Karanlýk bastý yemek salonu sahile yakýnmýþ denizin sesini dinleyerek dalgalarý seyrederek dedim ama çok yakýn deðildi denize sesini duymakta güzeldi.
Yemek salonu fena deðil di de yemekte biraz sorun çýktý menüde balýk vardý olmasýna ya tava yada ýzgara diye düþünmüþtük oysa bilmediðimiz bir türlü geldi içine sebze koymuþlar ve balýklarla haþlama türü bir þeydi biraz damak zevki yoktu çok kiþi isyan etti
Yinede iyi kötü karnýmýz doydu yalnýz anlamadýðým bir þey var buranýn balýklarýnýn piþmesi mi biz mi yanýldýk bilmiyorum bundan dört sene sonra yine bir turla eþimle gitmiþtik bozca ada sahilinde balýk yiyelim dedik eþim seçti balýklarý ve ýzgara dedi geldi balýklar gelmesine pullarý temizlenmemiþ aðzýmýza balýk koyup yemek zordu hep pullar geliyordu tabi arkadaþlarda eþimde söylendi birde fiyat çok tu bu parayla aç kaldýk diye. Benim balýðýn nasipli si vardý bir kedicik gelmiþti ayaklarýma sürünen çaktýrmadan duydu garibin karný,
Ay lafý yine daðýttým
Yemekten sonra bari kahve içelim dedik kafe ye indik güzel bir mekandý gençler tavla oynadý kimi çay kimi kahve içti saat epey olmuþtu günün yorgunluðu ile odalarýmýza çýktýk.
Sabah yedi otuzda kahvaltýda idik. Güzeldi kahvaltý .yine yollar deyip
Gezi baþladý ege denizine baðlý ayazma sahilini gördük tabi ki boþtu çünkü sezon kapalý idi.
Üzüm baðlarýnýn aralarýndan yol aldýk bað bozumu bitmiþti yine bir baðýn kenarýnda durdu otobüs tadýmlýk diye bir iki kalmýþ çiltim buldu lar arkadaþlar siyah ve güzel üzümlerdi.
Rüzgar güllerinden enerji üretilen yere geldik akla durgunluk veren bir görüntü
Çok ta güzeldi ada ve Çanakkale’ nin yarýsýna tüm enerjiyi saðlýyormuþ,
17 ünite vardý 2ooo yýlýn da yapýlmýþ.
Etrafý dolaþtýk sahilde büyük bir kale var içi boþ dileyen gezebiliyor
Ben kýzýma git gör anlatýrsýn dedim iki genç gittiler tabi ki biletle onlar dolaþýrken bizde sahilde oturduk
Bu kale kimler tarafýndan yapýldýðý belli deðilmiþ.
Ceneviz ve Bizanslar tarafýndan kullanýl mýþ ,
Fatih Sultan Mehmet Kanuni Süleyman ve ikinci Mahmut tarafýndan onarýlmýþ 65 ve 70 miþ yýllarý arasýnda da kültür ve
Türizm bakanlýðýna devir edilmiþ.
AYÞE KARAN
DEVAM EDECEK
Sosyal Medyada Paylaşın:

(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.