Ali Beyin Gavede farklý ebatlardaki Kökeli “Gaz Amat iþi” pencere-kapý ayný renk þeffaf yeþil boyalý masalar dirsek altýna çekilir, aðýrlýk hafif masaya verilir, yollardan pabuçlara sývaþan çamurlar masa ayaklarýnýn rabýta çýtasýna silinir
sabah çokarýlan, çokaþýlan orta yerdeki irice sobanýn baþýndan daðýlýnýr, birer ikiþer, bir masada karar kýlýnýr iki kiþi oyuncu, diðerleri seyirci altmýþaltý seyrederler yenilen tüm çaylarý öder sadece Güçcük Bolat yenilirse rakibininkini
desteye birkaç kez tarak atar sonra üç defa da karar iki yanýndan tutarak desteyi masaya koyar
sað elinin üç parmaðýyla destenin ortasýna vurur “-kes bakalým aða” diye buyurur
deste kesile dururken, kasýlýr tabakadan incecik sigara kaðýdý sol sele arasýnda U þekli alýr kibarca bir tutam tütün eþit miktarda yayýlýr kaðýt kývratýlýr üste gelecek kýsým dil ucuyla yalanýr ucu kopartýlýr basalayarak yapýþtýrýlýr bu merasim yadýrganmaz saygýyla karþýlanýr sarýlan cýðara artýk aðzýn sað yanýndadýr sað baþ parmak soldan dil ucuna dokanýr
nihayet kaðýt daðýtýlmaya baþlanýr “-üç sana, üç bana üç sana,… üç bana “yatýr maçayý, gurtar paçayý” … “karoysa beni bek sever, kýrk gelir” otomatik bir þekilde sanatsal bir yelpaze oluþur elinde kozlar avcunun içinde kaðýdý alýp almayacaðýna ikinci defa kesilmesinden sonra karar verir, koz dokuzlu alelacele ilk fýrsatta deðiþtirilir.. deste yana çekilir “gapalýsýn aða! huna bi ver bakalým, huna da! huna da kýrk taha taha yirmi var da yetti bana!”
“-el adýnmýydý boba! eyi madem iki gederin aða gusura bakma” bir tütütn kaðýdý yazgoza 4 yazar, sonra bir 4 daha karþý taraf kararken kaðýdý yelek cebinden çýkarýr birinin hediyesi muhtar çakmaðýný uçtaki fazlalýk tütünler alýnýr ya da geri týkýlýr, çakmak çakýlýr takke geriye kayar acayip bir duman çýkar “-yatýr maçayý gurtar paçayý”
ritmik bir þekilde, sol elinde altý kaðýt gruplar halinde ve yine hemen yerdeki kaðýt deðiþir kozun dokuzlusuyla üsteki kaðýdý karþý taraf çeksin isterse esirgenmez bir “on”lu, atýverir üsteki çekilecek kaðýt, iþine yararsa hiç gözünün yaþýna bakmaz as kozu çakar “kel” dokuzluya “-gene gapalýsýn aða! ver bakalým huna! hunahda!! huna da..
popaz galsýn elinde çýkdý haralda kýrkýn üstüne sayar “-yetdi gari” altmýþaltýdan fazlasýný rakibine baðýþlar gibi atar elini gördükten sonra “-da(h)a bi dee huna verecen yeðen a(ða)” çýkmazsa “-dutuyon mu len hay Allah eyinliðini versin” genelde bir küfür arkasýna “-bi gaza, bi ceza” “-kaðýt almadýydým ki amca” “-üç yazdýk ya” gönülsüz gönülsüz bir “4” yazar
bu arada mutlaka týrnaklar kontrol edilir masaj amenna, fýrsat buldukça bir pürüz hissedilirse, oyuna biraz ara verilir küt uçlu “Yataðan Býçaðý”yla pürüz giderilir Küçük Bolat evle-kahve arasýnda herhangi bir noktada durup beklediðinde de devam ediyordur maniküre
çalýþýr-çabalar, iþleri halleder karýsý baþkalarý evsin, ne gam o rahat bir týrnaklarý, bir atmýþaltýsý müþküldür ona okey taþlarýna dokunmadý asla ne baþka bir iskambil, ne tavla eyvallah sen çok yaþa 66 ustasý “Gücçük Bolat”
DÝPNOT
gave/kave, kahve, kavane : kahvehane, kýraathane, köyde adamlarýn toplanýp vakit geçirdikleri yer
Rahmetli Küçük Polat (Küçükçapraz)’a Allahtan rahmet dilerim. köyde herkes ilk onunla baþlamýþtýr.. herkesin 66 ustasý odur.
Sosyal Medyada Paylaşın:
İbrahim Çelikli. Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.