Yitik bilgiler (11) İhtilaç ederse pazular
İhtilaç ederse; PAZULAR
Sağda rızık
Solda mal… Pazu kollarda omuz ile dirsek arasındaki içe-öne doğru kaslar.
Sağda cemal kuvvet buldu demektir. Saatlerle de değerlendirilen, çok yönlü haber veren bir niteliği vardır... Cemal saatin girdiği ve kuvvet bulduğu işaret edildiği gibi, işlerin cemale dönüştüğüne ve daha birçok güzelliğe işaret eder. Sağ taraf kadınları ve müminleri de âlemi melekûtta temsildir. Cemal melekler kuvvet buldu demektir aynı zamanda. Elbette savunmayı gerektirecek bir durum yoktur... Hamd ve şükürler karşılanacak gelişmeler olacak demektir.
Solda celal kuvvet buldu demektir... Sağda olan işaretin tam aksi haberleri bildirir.
Sol taraf erkekleri temsil ettiği gibi aynı zamanda kâfirlerdir. Pazulardaki işareti çok güzel tahkik etmek lazımdır. Bunun için hem ne okuduğundan haberi olacak ve hem ihtilacın alındığı saat bilinecek ki ne anlama geldiği tam tespit edilebilsin.
İnsanın belden aşağısı rububiyeti, belden yukarısı ulviyeti temsil eder. Sağ taraf cemal sıfatını, sol tarafı celal sıfatını temsil eder. Sağ pazu cemalde melekler kuvvet buldu anlamına da gelir. Sol pazu ise ceza melekleri veya celali melekler kuvvet buldu demek anlamına da gelir.
Ruh sağ taraf, nefs sol taraftır. Ruh ta nefiste bütündedir ancak makam ve temsil olarak söylediğimiz gibidir. Yani sağda ruh temsil edilir solda nefis. İman kalptedir. Bundan maksat yürek değildir yüreğin bulunduğu mevki aynı zamanda kalbin mekânıdır. Çakışırlar. O nedenle yürek hep kalbin etkisi altındadır. Anlaşılması için ikisi aynı şeymiş gibi anlatılır. Aslında aynileştiği de olur.
Kan merkezi olan kalp solda olduğundan nefis kanla ve kalple birlikte anılır. Gerçi kan da bütün vücuttadır. Ancak mekân soldur. Sol taraf sıcak sağ taraf soğuğu temsil eder. Yine sağ taraf güneyi sol taraf kuzeyi temsil eder. Ön doğuyu arkamız batıyı temsil eder.
Pazuların ihtilacını anlamak bütün bu bilgilerin ışığında değerlendirilir. İhtilaç Utarit, Zuhal, merih serefi gibi celal saatlerde haber soldan alınmışsa küffar kuvvet buldu demektir. İmam-ı Zaman okuduğu esma ile yaptığı efalden küffarın faydalandığını anlayarak efalini değiştir..Bu türlü tahlil imam-ı zamana aittir.
Avam için sağda rızık solda mal değerlendirmesi yeterlidir.
Zata ait olanı hizmeti ledünye içinde habir sıfatından alınan haberin doğru değerlendirilmesi bakımından çok incelik teşkil eder. Bu sol pazu ihtilacı utaritte alınmış ise sağdan devir yapmak celalın gücünü düşürmek lazımdır. Zuhalde ve merihte dahi aynı şekilde değerlendirilir. Celal kuvvet bulmuştur, Sağdan devirle önlem alınmalıdır.
Eğer sol kol zührede kamerde ve müşteride seyrirse müminlerin erkekleri kuvvet buldu demektir.
Zuhalde merihte utaritte sağ pazu seyrise müminler kuvvette demektir. Kuvvettedir derken umuru diniyeleri, hayatları, imanları, ticaretleri velhasıl dünyaları yerindedir demektir. Ve ahiretleri dahi yani gelecekleri dahi yerli yerindedir. Hani derler ya asayiş berkemaldır. Zatın ailesi evlatları ve sevdikleri de buna dâhildir.
İ
YORUMLAR
Ruh sağ taraf, nefs sol taraftır. Ruh ta nefiste bütündedir ancak makam ve temsil olarak söylediğimiz gibidir. Yani sağda ruh temsil edilir solda nefis. İman kalptedir. Bundan maksat yürek değildir yüreğin bulunduğu mevki aynı zamanda kalbin mekânıdır. Çakışırlar. O nedenle yürek hep kalbin etkisi altındadır. Anlaşılması için ikisi aynı şeymiş gibi anlatılır. aslında aynileşir de. Kan merkezi olan kalp solda olduğundan nefis kanla ve kalple birlikte anılır.Gerçi kan da bütün vücuttadır.ancak mekan soldur.Sol taraf sıcak sağ taraf soğuğu temsil eder.Yine sağ taraf güney sol taraf kuzeyi temsil eder.Ön doğuyu arkamız batıyı temsil eder.
hocam bu kısmı okudum durdum bayağı ... ilk okumamda solak olmam geldi aklıma yemem içmem ilk adımlarım ilk uzattığım elim makas tuttuğum yazı yazdığım herşey sol elimle__ydi...şimdilerde sağ elim sağ ayağım daha çok çalışır oldu.....
hayatımı güzelliştirmeye çalıştığım bu zamanlar da yazılarınız şiirleriniz siz hep yol gösterici oluyorsun hocam Allah razı olsun ...