Yitik bilgiler (6) İhtilaç ederse dil,gırtlak,boğazın içi ve dışı
İhtilaç ederse DİL:
Bir gizli sırrı hikmetten edecek beyan. Dilin ortasında ihtilaç olursa bir gizli sırrı açıklar. Dilin ucunda olursa küçük sırları söylersin. Bu daha ziyade hikmet işiyle ilgilenenler arasındaki sohbetlerde olur. Öğrencinin o sırrı hak etmesiyle Allah izin vermiş demektir. Avamdan gizlediği bir şeyi açığa çıkarır.
Gırtlak.
Sağda rızık ziyadeliği,
Solda ihsan demektir.
Boğazın dışı:
Sağda mal,
Solda gam. Hemen sağ el şahadet parmağını boğazının sol tarafına koyup < La gamı fil cismaniyeti ve firruhaniyeti vela hüzni vela ihtilacı Hulki fil hayati> okur ve bir sağ devri yaparsın.
Boğazın içi:
Zevk ve sefa ile güzel yemekler yiyeceksin demektir. Hıçkırık şeklinde olursa, yine nadiren yediğin, zevk alacağın ziyafet nitelikli bir yemek yiyeceksin demektir. Daha yemeden şükrünü eda edebilirsin.
Boynun sağ tarafı:
Kendin ve müminler sıkıntıda.
Sol devri çok yapılmış demektir.
Bu keyfiyet zat için geçerlidir ki, zat çok sol devir yaptığından müminler sıkıntıya girmiştir.
Bu ihtilaç sair kişilerde olursa sıkıntıda olan kendisidir. Evladı ayalidir.
Hemen bir sağdan devir yapılır. Durum değişir.
Zat için sağ devirden sonra gezintiye çıkarak geniş bir sağ devir daha yapmakta icap eder.
Boynun sol tarafı:
Zat kendisi ve küffar sıkıntıda demektir.
Zat hemen bir sol devri yapar ve Zührede bunu okur. Sağ elin şahadet parmağını boynun sol tarafına koyar
< La ihtilacı üngul yesari fil hayati.>Tecelli değişir.