- 554 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İKİNCİ BİLGİYE ULAŞMA DEVRİMİNİ ISKALAMAMAK...
J.Güttenberg 1439 da matbaayı yaygınlaştıran hamlelerin içerisine girdiğinde..Dünya bilginin yayılması yolunda çok önemli bir aşamaya giriyordu...Dikkat ederseniz bulan kelimesini kullanmadım..Bunuda bilerek yaptım çünkü biliyorum ki Çinliler çok daha önce matbaayı kullanmışlardı...Fakat buluşta yalnız başına birşey ifade etrmiyor..Önemli olan onu yaygın bir şekilde kullanabilmektir..Bahse konu mekanizmayı en hızlı ve yaygın şekilde kullananlar bugün dünya liderleri olan ülkelerdir..Iskalayanlarda malesef son yüzyılın en acı çeken toplumlarıdır..Üzülerek söylemeliyim ki TOPLUM OLARAK BİZDE BU ÖNEMLİ DEVRİMİ YANİ BİRİNCİ BİLGİYE ULAŞMA DEVRİMİNİ ES GEÇEN TOPLUMLAR İÇERİSİNDE BULUNDUK...
Osmanlı nerede hata yaptı başlıklı yazımda da belittiğim gibi, yaklaşık 289 yıllık bir açıkla matbaayı ülkemize getirip kullanabildik..Birçok etken arasından lonca teşkilatlarının binlerce hattat işsiz kalır kaygısı ile ötelenen bu büyük buluş bence bir imparatorluğun çöküşünün en büyük etkeni olmuştur...
Tarih ders alınabildiği zaman daha güzeldir...Birinci Bilgiye Ulaşma Devrimini es geçen ülkem inanıyorum ki İKİNCİ BİLGİYE ULAŞMA DEVRİMİ OLAN BİLGİSAYAR VE İNTERNET KULLANIMINDA BU HATAYA DÜŞMEYECEKTİR...
Çinlilerin önemsediğim bir atasözü, bizim içinde önemli bir ışık olmalıdır...
Bir yılı planlıyorsanız çiçek yetiştirin,on yılı planlıyorsanız ağaç yetiştirin,yüzyılı planlıyorsanız insan yetiştirin...
Ne güzel, itina ile her üçünüde yetiştirebilene...
Bu yazımı şunun için yazdım, çevremde bazı şahıslar internetin olumsuz tarafını öne çıkarıp,bugün için en etkili bilgiye ulaşım kanalı olduğunu unutuyorlar.Uzaktan kontrol mekanizmasını işletin..Bırakın çocuklar internetle yoğrulsunlar..İnanıyorum ki zamanla fayda zarar analizini onlar çok daha iyi yapacaklardır....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.