- 954 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞIK VEYSEL ile ŞEBİNGÜLÜ / Hikmet OKUYAR
AŞIK VEYSEL ile ŞEBİNGÜLÜ / Hikmet OKUYAR
Nevruz Bayramı, Dünya Şairler Günü, Ağaç Bayramı, Aşıkların Ozanların Şairlerin Bağ Bahçe Üreticilerinin Piri Abdi Beğ’in doğumu, Aşık Veysel’in ölümü, Bayburtlu Zihni’nin Gümüşhane ve Bayburt dağlarını ağaçlandırma etkinlikleri kapsamnında 21 Mart 2010 Pazar günü Sivas İli Şarkışla ilçesinde tertiplenen törenler sonrasında Üstad Aşık Veysel’in mezarı çevresine Şebingülü fidanı dikildi.
Türkiye’de aşık ozan şair şiir yorumcusu şiir dostları tarafından ŞEBİNGÜLÜ FİDANI dikimi ile değişik ve anlamlı bir boyut kazandırmaya çalıştığımız etkinliklerin Sivas Şarkışla’daki sergileniş biçimini Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin sunumlarından öğrenelim:
21.3.2010 Pazar günü sabah saat 9.00 da Sivas’taki Şairlerimiz, Aşık ve Ozanlarımız Sivas Atatürk Kültür Merkezinde hazır idik. Şarkışla Kaymakamlığı tarafından görevlendirilen araçlar bizi aldı ve güzel bir yolculuktan sonra Şarkışla’ya getirdi. Aşık Veysel’i Anma Programı bitiminden sonra da aynı araçlar Sivas’a bizi aldığı yere ulaştırdı. Bu örnek hizmetleri için tüm başta Şarkışla Kaymakam vekili Salih AYHAN olmak üzere tüm yetkililere çok teşekkür ederiz.
Şarkışla’ya indiğimizde bizleri Şarkışla Halk Eğitim Merkezi Müdürü aynı zamanda Aşık Veysel Kültür Merkezi sorumlusu Sayın Mehmet Erdoğmuş, tatlı dili ve güler yüzü ile karşıladı. Olağanüstü sorumluluk duygularının olduğu tatlı telaşı gözden kaçmıyordu. Programın başlangıç ve bitiş saatine kadar en yoğun dakikalarda olmasına rağmen bizlerle, tüm diğer konuklarla ayrı ayrı ilgilendi, soluk almadan unutulmaz misafirperverlik örneği gösterdi. Sayın Mehmet Erdoğmuş’un görevinde olağanüstü sorumluluk bilincini taşıması, sevgi ve saygı dolu saygın kişiliği ile insan iletişimi, misafirperverliği örnek olmalı diye düşünüyorum. Çünkü bir yerin kalkınmasında, kültür ve turizm alanında tanıtılmasında, ilerlemesinde o yörenin bütün yetkilileri ve halkı can damarıdır diyorum.
Şarkışla’da Aşık Veysel’i anma programı Şarkışla Aşık Veysel Kültür Merkezinde saat 11.30 da saygı duruşu ve İstiklal Marşının ardından Ssnevizyon eşliğinde Aşık Veysel’in hayatının tanıtımı ile başladı. Daha sonra Aşık Veysel Kültür Merkezi salonunda kürsüye şiirimi okumak üzere davet edildim ve Ahmet Dökmetaş’ın sazı ile fon müziği eşliğinde ’’AŞIK VEYSEL’’ başlıklı şiirimi tüm konuklarla paylaşmaktan onur duydum.
..........
Halk şairimiz Ömer Tombul ’’Aşık Veysel ’’ başlıklı şiirini okudu. Ahmet Dökmetaş’ın sazı eşliğinde Halil İbrahim Dumlu yanık sesi ile Aşık Veysel’in türküsünü sundu. Ahmet Ayık ile birlikte gelen Ahmet Turan Bülbül (Aşık Eseri ), Mahir Güler ( Aşık Kulfani), Saz ustası Aşık Şentürk İyidoğan sazları, güzel sesleri ile Aşık Veysel’in türkülerinden muhteşem örnekler sundular. Sivas’tan gelen şairlerimiz, aşıklarımız, ozanlarımız olarak hepimiz birlik beraberlik içinde Sivas’tan kucak dolusu selamlar getirdiğimizi Şarkışlalılar’a ilettik.
Daha sonra Aşık Veysel’i Anma ve Yaşatma Derneği Başkanı Sayit Kaya, Şarkışla Belediye Başkanı Kasım Gültekin, Şarkışla Kaymakamlığı’na vekalet eden Altınyayla Kaymakamı Salih Ayhan konuşmalarını yaptıktan sonra, Şarkışla’da yaşayan Aşık Hüroğlu’nun şiiri, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen ve Ortaöğretim okulları arası Aşık Veysel Konulu şiir ve kompozisyon yarışmasında BİRİNCİ olan öğrencilerin şiir ve kompozisyonunu okumaları, öğrencilere Laptop olarak verilen ödül töreni ile Kültür Merkezindeki anma töreni sonrasında;
Aşık Veysel’i anma töreni, saat 14.00 te Sivrialan köyünde devam etti. Bütün konuklar ile birlikte Aşık Veysel’in kabri ziyaret edildi. Yıllardır çok arzulayıp bir türlü gerçekleştiremediğim bir hayalimi gerçekleştirdim ve Aşık Veysel’in kabri çevresine üç adet ŞBİNGÜLÜ fidanı diktim.
Baharın başlangıcı olan Nevruz Bayramı, Ağaç Bayramı ve Dünya Şairler Günü nedeniyle Uluönder Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları, bütün şehitlerimiz, Aşık Veysel ve tüm aşık ve ozanlarımız, şairlerimiz, yazarlarımız anısına bu anlamlı günde Sivrialan köyündeki Aşık Veysel’in kabrine ve Şarkışla’daki Aşık Veysel Parkındaki Aşık Veysel’in anıtının yanına; ’’ TOPRAĞA BİR ŞEBİNGÜLÜ FİDANI DİK TÜRKİYE ÇÖL OLMASIN ’’ söylemini eyleme dönüştürerek bir kısmını Sivas’tan temin ettiğim, bir kısmını Şebinkarahisar’dan getirttiğim ŞEBİNGÜLÜ fidanlarını dikmeyi gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadım.
İnşallah o fidanlar büyür ve tomurcuklar açar..
Anma töreni Aşık Veysel’in müzesinin gezilmesi ile devam etti. Müzede bulunan Aşık Veysel’e ait olan her şey ile Aşık Veysel’in kokusu burcu burcu idi. Kullandığı eşyalara baktıkça sanki onu görür gibi oldum, tekrar sevgi ve saygı ile onurla andım. Konuklara başarılı hizmet ile sunulan ikramlar kusursuzdu.
Müze gezildikten sonra müzenin bahçesinde ki Amfi Tiyatroda ozan ve aşıklar Aşık Veysel türkülerinden birer demet daha sundular. Daha sonra anma töreni sona erdi ve tüm konuklar Şarkışla yetkilileri ve değerli cana yakın halkı tarafından iyi bir ev sahibi örneği sergileyerek bizleri uğurladılar. Kalbimin yarısını Şarkışla ve Sivrialan köyünde bırakarak Sivas’a döndük.
.....
21.3.2010 tarihinde Şarkışla ve Sivrialan köyünde Aşık Veysel Anma Töreninin gerçekleşmesinde emeği geçen Şarkışla Kaymakam Vekili Sayın Salih AYHAN olmak üzere tüm yetkililere ve değerli ŞARKIŞLALILAR’a yürekten teşekkür ediyor; sevgimizi ve takdirimizi kazandıkları için kutluyorum.
Ünlü ozan ve halk şairimiz, Sivas’ımızın gururu AŞIK VEYSEL ŞATIROĞLU’nu ölümünün 37.yılında sevgi ve saygılarımla anıyorum ve AŞIK VEYSEL başlıklı şiirimi armağan ediyorum.
AŞIK VEYSEL
Ozanlar diyarı Sivas ilinde, / Onurla tarihte, kal Aşık Veysel.
Dostların unutmaz, adın dilinde, / Dinleriz sazını çal Aşık Veysel.
Sarardın tütünü, içtin sigara, / Özleriz durmadan yokluğun yara,
Türkülerin akar, dört bir diyara, / Ağzından çıkan söz, bal Aşık Veysel.
Her deyiş bir anlam, doğrudur sözün, / Kalbin aynasından görürdü gözün,
Doğruluk dürüstlük yürekte özün, / Aşığa kol kanat, dal Aşık Veysel.
Gülizar ananın çoktur emeği, / Çiftçi Ahmet baban, evin direği,
Eşin Esma Hanım, tek sevdiceği, / Onlara bir selam, sal Aşık Veysel.
Vatan bayrak aşkın, en büyük yardı, / Gelecek korkusu içini sardı,
Her lafında mana türlü sır vardı, / Gelip görsen bu ne, hal Aşık Veysel.
Benim sadık yârim toprak diyerek, / Atamın çizdiği yolu severek,
Sazının telinde çalıp överek, / Şiirim armağan, al Aşık Veysel.
Sivas’ın onuru gururu sensin, / Unutulmaz izin olsaydı sesin,
Her mevsim unutmaz, anarım kesin, / Dünyada tahtınla, kal Aşık Veysel.
SİVASLI EFSANE ŞAİR SABİHA SERİN
..........................................................................
Kitle İletişim : [email protected]
Hikmet OKUYAR
ŞEMA GÖNÜLLÜLERİ BAŞKANI
NOT :
ŞEBİNKARAHİSAR’DA AĞAÇLANDIRMA SEFERBERLİĞİ ETKİNLİKLERİNE Şema Gönüllüleri Başkanı HİKMET OKUYAR İÇİN BİR FİDAN DİKEN ve fotoğraf gönderen Şebinkarhahisar okullarındaki 25 KIZ, 25 ERKEK ÖĞRENCİYE TÜRKİYE SEVDASI GÖNDERİLECEKTİR. AĞAÇ BAYAMI VE ORMANCILIK HAFTASI VESİLESİYLE YAŞADIKLARI YERLEDE BAHÇELERİNE PARKLARA BULVAR VE MEYDANLARA ŞEBİNGÜLÜ FİDANI DİKEN VE
BİR - İKİ ADET FOTOĞRAF GÖNDEREN; AŞIK, OZAN, ŞAİR, ŞİİR YORUMCUSU, MÜZİSYEN, SAZ VE SES SANATÇISI, BESTEKAR, RESSAM, FOTOĞRAF SANATÇISI, KARİKATÜRİST VE GÜZEL SANATLARLA İRTİBATLI ÇOK ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE TÜRKİYE SEVDASI ARMAĞAN OLARAK GÖNDERİLECEKTİR. ALICILAR SADECE KARGO ÜCRETİ ÖDEYECEKLERDİR. [email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.