SİTE SAKİNLERİNE
Selam, Edebiyat Defteri sakinleri,
Çoktandır uğramıyorum yazı bölümüne...Uğramayışım okumak için değil, yazmak için tabiki. Öyle güzel yazıları okuduktan sonra, ’’yazmak kim sen kim nil’’ diyorum kendime. Hırsta yapmıyorum yazmak için. Yetenek işte ’’Vermemiş se mabut, neylesin mahmut’’ Bir insan her şeyi yapacak değil ya. Resim yapıyorsun, ud çalıyorsun, bağlama çalıyorsun, kabak kemane çalıyorsun, eh birazcıkda şiir yazmaya çalışıyorsun. Yetmez mi ? Allah doyursun gözünü.
Sonra düşündüm kendi kendime ve sordum. Bu arayış niye ? Resim yap, yağlı boya, karakalem, sulu boya, hemde en güzelini. Sergiler aç; kişisel karma... Niçin ? Sahi insan neden resim yapar ?
Ud, bağlama, kabak kemane çal. Neden çalıyorsun bunları ? Yaşın küçük olsa, bir hedef belirlersin kendine ve o hedefe doğru yol alırsın. O da yok.
Şiir yazmak... Burda duralım biraz. Bir kaç cümle sıralayıver al sana şiir. Bir kaç ta dost edin kendine, yorumlasınlar dizelerini. Nasıl olsa kırmamak için seni; kutlarım, yüreğinize sağlık, kaleminiz daim olsun, gönül dizeleriniz daim olsun, kaleminiz hiç susmasın vs.vs.vs. Aman ha !...dostlar, sakın gücenmeyin aynı cümleler le bende yorum yapıyorum. İnanın hesaplaşmam sizlerle değil, kendimle. Kendim için tüm söylemlerim. Ha diyeceksiniz ki, o zaman niye yazıyorsun bunları bize değilde. İş te bu...sizinle paylaşmak tı kendimi. Sizler Edebiyat Defteri dostlarım değilmisiniz, dost paylaşmazmı birşeyleri ? EEE ne duruyorsunuz bir şeyler söyleyin bana. Konservatuvar bitirmedim ensturman çalarım, Edebiyat fakültesi bitirmedim şiir yazarım, denemeler yazmaya çalışırım. İçimde bitmek bilmeyen yenilenme aşkıyla daldan dala atlarım. Bir dur diyecek yok mu aranızda ? Zamanın da keşfedilmeyen yeteneklerimin gün yüzüne çıkması için, çabalar dururum yıllardır. Nolur ’’ dur’’ deyin bana... Ya da, bu işi bilen dost, en baştan anlat, anlat bana. Olmayan bir satırı göster, kural dışına çıkan dizemi, sildiriver şiirimden...
Yazımın başındaki sorularımın hepsinin, bir tek yanıtı var arkadaşlar. Yukarıda saydıklarımın tümünü yapma nedenim; GÜZELİ BULMAK tı....GÜZELİ BULMAK.... Ne alkış almak, ne ünlü olmak, ne para kazanmak....Yalnızca GÜZELİ BULMAK...
Şimdi kendime söylüyorum ’’Ya bu deveyi güdersin, Ya bu diyardan gidersin’’ ’’Ya güzeli bulursun, ya edebiyat defterinden çıkarsın’’
Her şey gönlünüzce olsun dostlar...
Ben den hoşçakal....
nilkurt
YORUMLAR
Aleykümselam, Nil Kurt Hanımefendi,
Güzel yazınızı okudum. Akıcı, akılcı, zorlamasız.. bir
üslubunuz var. Size ne mutlu . Anlattığınıza göre çok
kaabiliyetli bir insansınız. Her kiş Sizin gibi olmak ister,
amma nafile.. "Edebiyat Defteri" ara verme meselesine
gelince:O durumun bir benzerini ben de yaşadım. Daha sonra,
"Edebiyat Defteri"nin Muhterem yetkilileri bana ne yapmam
gerektiğini anlattılar ve iş düzeldi.Netice:Ayrı kaldığı müddet içerisinde insan, "Edebiyat Defteri"ni ziyadesiyle özlüyor.
Bana kalırsa, yazmaya devam ediniz. Lütfen, hem okuyunuz,
hem de yazınız.
Hoşçakalınız, Efendim.
Vehbi Okur tarafından 12/25/2009 1:18:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazımın başındaki sorularımın hepsinin, bir tek yanıtı var arkadaşlar. Yukarıda saydıklarımın tümünü yapma nedenim; GÜZELİ BULMAK tı....GÜZELİ BULMAK.... Ne alkış almak, ne ünlü olmak, ne para kazanmak....Yalnızca GÜZELİ BULMAK...
Şimdi kendime söylüyorum ’’Ya bu deveyi güdersin, Ya bu diyardan gidersin’’ ’’Ya güzeli bulursun, ya edebiyat defterinden çıkarsın’’
....................
çok güzel ifade etmişsiniz.güzelde buluşmak güzeli aramak hepimizin hedefi.yüreğinizin güzelliğinde büyüsün her şey.sevgilerimle..
hey kendine haksızlık ediyoesun yazın güzeldi en azındam imla hataların yok oysa onlar bende çokkk
ama yinede yazıyorum gönlümün sesi onlar
bak ressam mışsın kutlarım seni pek çok esturman çalıyorsun saygı duydum eee şiirlerde güzel
yaradanım tetenek vermiş bu güzel sitede dostların var
işte en güzeli aynı kelimelerlede olsa insan mutlu oluyor be canım ben kendi adıma çok mutluyum burada olmaktan dostlarımla yazdıklarımı paylaşmaktan küçük gönlüm huzur buluyor dertlerimden bir nebzede olsa arınıyorum
saygım sevgim sonsuz
Kimse dörtdörtlük değildir.
Ayrıca, hatasızlık yalnızca Allah'a mahsustur.Yüreğinizden geçenleri, güzel paylaşımları her zaman yazın..
Bu platform sadece kusursuzlar için değil. Paylaşmayı bilen herkes için ve öyle de olmalı.
Bende beğendiğim şiire ve yazıya bana bir şey katıyorsa yorum yazıyorum. Tavsiyede bulunuyorum. Her normal insanın yapması gerekende budur. Teşvik edici, özendirici olmalı insan. Tabii ki güzele ve hakka..hakikate..
Sevgilerimle...
Şiir yazmak... Burda duralım biraz. Bir kaç cümle sıralayıver al sana şiir. Bir kaç ta dost edin kendine, yorumlasınlar dizelerini. Nasıl olsa kırmamak için seni; kutlarım, yüreğinize sağlık, kaleminiz daim olsun, gönül dizeleriniz daim olsun, kaleminiz hiç susmasın vs.vs.vs. Aman ha ..
yüreğine sağlık ,kaleminiz hıç susmasın ,gönül dizeleriniz daim olsun, seni kutlarım yüreğinize sağlık ,yolunuz şen olsun ,kalemız kılıç olsun,klavyenız sesız olsun ,mausunuz hızli olsun monitornuz ışıksız olsun,boş ver bunlaRİ EN ÖNEMLİSİ yüreğiniz huzurlu olsun
yazmak için yazılmamali yazdırmak için yazmali
durun Nil hanım, lütfen şimdi bu kadar öz,eleştiriyi size karşı bir haksızlık olarak düşünüyorum, elbette ki insanın kendiyle iç-hesaplaşması iyidir, güzeldir de bu kadar yüklenmenizin nedenini anlayamadım ve az da olsa şaşırdım doğrusu, yorum konusunda aynı şeyleri düşünüyorum ben d arkadaşlarım da mutlaka fakat herkese dakikalar sürecek farklı yorumlar yazabilen kaç dost şair var ki sitede? bu bir..ikincisi yok günün şiiri, yok uğur böceği, ya bunlar rutin işler iyi tabi ki teşvik ediyor da şiirden başka bir şeye benzemeyen bazı karalamaların diyelim göklere kadar çıkartılması saçma ve maalessef bunu da zaman zaman çoğumuz yapıyoruz da şu erotizim kokan bazı şiirlerin bu sitede işi ne* ben bunu anlamakta zorluk çekiyorum,daha geçenlere böyle bir şiiri hepimiz gördük insanın mahremi, edebi denen bir şey vadır, bir de baktım ki şiir silinmiş haklı olarak gelen tepkiler üzerine hatta karşı yorum yazana hakaret edecek kadar cüret edenler bile oldu yalan mı? siz de tepkinizi koymuştunuz " edep yahı edep diye " kutlarım duyaarlılığınızı, şimdi bunlar sizin artı yanlarınız fakat şu edebiyat defteri'mden giderim lafları çok yanlış, yorum yapan yapar yapmayan yapmaz kardeşim kimsse kimseyi tehdit de etmiyor, bir diğer konu ud..ud çalamak için illa da bir konservatuara gitmek mi şart yani? bunca insan var ki özel ders alıp kendini yetiştiriyor..işte ben de 3 ay ud dersi aldım, sanatçı mı olacağım sanli, bu yaştan sonra TRT'ye mi gireceğim sanki,tabi ki hayır, amatörlük denen bir ruh var kardeşim bunu siz de iyi bilirsiniz, işte bizimkisi bu..diğer bir konu şiir yazmak için illa ki edebiyatçı mı olmak şart, lütfen bu tür olumsuz düşünceleri bırakıp devam edin, şiirleriniz güzel, daha da güzel olması için siz de bizler de daha çok iyi ve güzel yazmaya çalışalım lütfen, teşekkürler,sevgi ve saygımla,selamlar...
Bence devam etmelisin Nil
Kaçmak niye... Herkes profesyonel değil ki...
Yazmalısın ve yazıkça güzelliği sende fark edeceksin...
Burada kimse şan şöhret olmak için gelmiyor, edebiyat adına yazdıklarını paylaşıyor...
Paylaşımın sürsün istiyorum.... durmak yok!...
Marş marş kalem başı yapmaya diyorum :)))
saygılar çokça...