- 608 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İnternet ve İslami bilgiler
İslami konular hakkında mutlaka herkesin bilmediği eksiklikleri vardır.Bunlarla ilgili eksikliğimizi giderecek kaynaklara başvuruda bulunuruz..Günümüzde her alanda yaygınlaştığı gibi internet, islami konular hakkında da bilgi edinelicek bir şey halini almıştır.
Hocalara danışılır,kitaplar okunur.hiç yapmıcağımız şeyleri öğrenerek esas yapmamız gereken şeyleri bir kenara bırakırız.Esasında yapmadığımız farz olan şeyleri yapıp şüpheli olan şeylerden uzak dursak, o şey ile ilgili hatayı yapmaktan bizi alıkor.Kaldı ki bu konularda ,internette o kadar çok sulandırılmış bilgi var ki.MAZALLAH insanı doğru yola sokacağına elindeki imanından da eder.Onun için öncelikli göreviniz ne ise onu bilmeli ve yapmalıyız onlarda şöyle dir
Öncelikli olarak islamiyetin temelinde Allah’a iman gelmektedir.Daha sonrasında meleklere iman ,kitaplara iman,peygamberler iman etmek gelmektedir.Burdaki sıralama çok önemlidir.
Çünki Allah C.C herşeyin evvelinde olup başlangıcıdır.Sonrasında meleklere iman etmemiz bildiriliyor.Çünki melekler insanlardan önce yaratılmış varlıklardır.Ve sonrasında kitablara iman geliyor.burda meleklerden sonra kitaba iman etmenin de bir sırası vardır.Çünki Allah herşeyi levhi mahfuz ta kayıt altına almıştır.Olacak olan herşey orda mevcuttur.Sonra peygamberler gelmektedir.Burda insanın yaratılışı ve peygamberlerin Allah tan gelen vahiyleri Cebrail aleyhisselam ile bir kitab olması için peygamberlere ulaştırılmasından ve peygamberlere iletilen Allah’ın buyruklarına inanmaları için peygamberleri halife kılması gerçekleşmektedir.İnsan oğlunu Allah C.C. yeryüzünde halife kılmıştır.
Şimdi burda anlattıklarım insanın islamda yapması gereken ilk kurallarıdır.Daha sonrasında yapması gereken temel esas kural vardır.Bunlar 1- kelime-i şehadet getirmek 2-namaz kılmak 3- oruç tutmak 4-zekat vermek 5-hacca gitmek
Bu 5 şartı yerine getirdikten sonra asıl diğer islami konular hakkında bir bilgiye ulaşmak daha doğru olur.Çünki Bunları yapmadan kalkıp sadece Peygamber efendimizin sünneti ile meşgul olmaya kalkarsanız.O zaman Allah’ın emrini 2 .sıraya atmış oluruz.Öncelikli farz olan şeyleri yapmamız bizi hidayet’e ulaştırcağı için bir çok sapkın bilgidende alıkoyacaktır.Kaldı ki farzlar sabittir.değiştirilemez kimse tarafından.Lakin sünneti her millet,her mezhep kendince yorumladığı için burda çelişki çıkmaktadır.Daha farzı yerine getiremeyen insanlara ağır sorumluluklar sünnet ile yüklenmeye çalışılmaktadır.Kaldı ki bunları dosdoğruda herkes tam anlıyamıyor.
Şimdi nette bilmeyen bir kişi bişey hakkında bir bilgi araştırsa ve ona inanmak istesede birbiriyle uyuşmayan yüzlerce değişik bilgi ortaya çıkacaktır.Bir çok insan hatta Allah’ın ayetleri hakkında tartışmaya bile başladılar.Artık peygamberi geçmişler yani.oysa şu ayeti okumamışlarmıdır ki :
Kendilerine gelmiş kesin bir delil olmaksızın, Allah’ın ayetleri hakkında münakaşa edenler var ya, hiç şüphe yok ki, onların kalplerinde, asla yetişemeyecekleri bir büyüklük hevesinden başka bir şey yoktur. Sen Allah’a sığın. Kuşkusuz O, işiten ve görendir.
.Burdan bir çok dini husus hakkında bilgi öğrenmek isteyen din dostlarına şunu söylüyorum.Kur’an da herşey açıkça yazılı.ne olursunuz bir türkçe meal alın ve okuyun.
Biz okuyoruz bişey anlamıyoruz demeyin.Çünki o anlamadığınız konular geçmişteki peygamberlerden bahsedilen konular olabilr.bunda anlayamayabilrisiniz.Ama neyin günah,neyin sevap olduğu.Neyin azap ,neyin mükafat olduğu 10 yaşında bir çocuk bile anlayabilir.Bunları okuyun.ordaki dualar çok açık bariz.kalkıpta bilmeyen birine soracağına ,aç orda ki en güzel duaları öğren değilmi.
Yani kısacası öğrenmek isteyeceğimiz şeyi kaynağından doğru öğrenelim.Ve farz olanı uygulamadan sünneti uygulayarak farzı terketmeyin demek istiyorum.Yanlış anlaşılmasın ,sünneti yapmayın demiyorum.ama öncelikli esaslara göre hareket edelim ki İlahi yasa bize bunun hesabını sormasın.Hayatınızı size verilmiş bir hediye olarak görmeyin,verilmiş bir borç olarak görün.Borcunuzu ödersek hediyesini alacağız.saygılar