- 312 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bilgi ve bilinç
Bilgi ve bilinç
Sık tekrar ettiğim şu güzel söz çok manidar.
“İlim bir noktadır, cahiller onu çoğaltmıştır.” Hz.Ali
“Big bang” bilirsiniz bir noktadan açılıyor, genişliyor… Çiçek gibi, ağaç gibi bir nokta, çekirdekten açılıyor.
Kainat bilgi,ilim üzerine kurulmuş. Sonsuz kudret ve ilim sahibi kim ise kainatın sahibi ve idarecisi de O’ dur
Günümüzde bilgiye ulaşmak o kadar zor değil.Bilgi çağındayız, kitapçılarda sayısız bilimsel, kültürel eser mevcut. Bilgisayarın olağanüstü kolaylıkları, internet bağlantısı ile muazzam bir bilgi, dataya ulaşmak mümkün…
Bilgi tek başına yeterli mi?
Burada bilinç devreye giriyor, bilginin bilinçli kullanımı ile şuurlu fikirler ortaya çıkar.
Bilinçsiz, şuursuzca kullanılan bilgi, Dünya’yı içinden çıkılamaz bir hale soktu! Bilgi savaş, katliam, soy kavgaları için kullanıldı.Bütün insanlığa yetecek kaynaklar bilgiyi tekelinde tutan şuursuz kişilerce bilinçsizce kullanıldı. İnsanlar bilgiyi tekelinde tutanların zulmü altında çaresizlik içinde duygusallaştı… Çözüm üretmekten aciz olduğu için yakınıyorlar…
İlim denince din geliyor akla. Neden insanlar dini ilimlerle ideal konuma gelemedi?
insanların çabalarıyla ulaştığı ilimi vahiy yoluyla gelen ilimden ayrı düşünebilir miyiz?
Çok dikkatli incelenirse aynı noktaya çıktıkları görülür.
“Aklın yolu birdir.”
Zahirde çelişki varsa ya insan o noktaya gelmemiştir yada anlayamama, yanlış anlama vardır.Tahrif edilen kutsal kitapları göz ardı edemeyiz.
Son tahlilde ister dini, ister insan kaynaklı ilim ; bilinçli, şuurlu olarak insanların mutlu ve huzurlu yaşaması için kullanılabilir.
İnsanlar, kendi aralarındaki (sinsice yaptıkları) ırk, din, menfaat kavgalarını en aza indirdiklerinde ilim insanlığın saadetine sevk edilmiş olacaktır.
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.