- 151 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tek cemalinden mahrum etmesin razıyım Allahtan...
Tek cemalinden mahrum etmesin razıyım Allahtan...
Hz İbrahim gibi ateşlere de atılsam razıyım Allahtan
Hz Peygamberimiz iki torunununda şehid edileceğini biliyordu ama hem davasından hem de Allahtan ve yazılan kaderden razıydı...
Mehmet Akif " Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda, Etmesin tek vatanımdan beni" diyor ben ise etmesin cemalinden beni diyorum...en büyük bana cemalidir...esmasını okumalardır...onu hissetmektir...bu güzelliklerden etmesin beni hüda...
Çorumlu Atıf hoca "müdafaasını yırttı efendimiz gel diyince ben ise Razıyım dediği ümmetinden olmak için varım...Allahın razı oldum dediği kullardan olmak için hz Yahya gibi bıçılmaya da varım...
Sabah namazlarının uykudan hayırlı olduğuna imanın tam şükür...
Rıza makamı var ...Rıza makamı ne mi...eksik ilimlilerin rıza makamından anladıkları da eksik...Şeytanı düşman bil der Kur’an haramları düşman bil eksik ilimliliği düşman bil ekmelliği ara..ekmelliği aramaktır rıza makamı...çünkü Allah esmalarında ekmeldir...esmalarda ekmelliği ararsak Allahta esmasında yok oluruz...Allahı eleştirmeyiz...ateistin işi gücü Allahı esmasını eleştirmek...Esmasından razı değil...çünkü esma zinayı içkiyi yasaklıyor diye ...nefsi emmareden kurtulmadan esmayla örtüşmeden Allahı eleştirmekten kurtulamayız...
Rızâ makamının çeşitli mertebeleri vardır der Cemalnur Sargut.
1. Rızâ göstermesi gerektiğine inanan kimsenin makamı: Henüz gösteremiyor, ama göstermesi gerektiğine inanıyor.
2. Rızânın başlaması.
3. Artık rızâ gösterecek hadise dahi kalmaması, her şeyden râzı olma seviyesine yükselmesi. Sevgiliden gelen her hadiseden memnun olma sanatının elde edilmesi.
"Rıza, Cenab-ı Hakk’ın her türlü hükmüne razı olmak, hoşnutluk göstermektir. Rıza en son makamdır, bu makama ulaşan Hakk’a kavuşur. Allah, kaza ve kaderine kim razı olursa, ona mükâfat olarak kendi rızasını ikram eder. İyiliğin en büyüğü, Allah’ın kulundan razı olmasıdır. İhsan, Allah’ı görüyormuş gibi O’na ibadet etmendir. Zira sen O’nu görmüyorsan bile, o seni görüyor."der Sabri tandoğan
Allahın rızasına rıza göster...şeytana secde et denildi...razı olmadı cüz’i iradesi eksikti asiliği seçti...Evet..Yüce ahlaki haslet ve değerlerden biri de, Allah’ın dilediğine rıza göstermektir. Buna Allah’ın kazasına rıza göstermek olarak ifade edilmektedir. İmamlar müşterek olarak bu sıfatı, hayatın temel prensibi şekliyle bütün alanlarda uygulamışlardır. Allah’ın rızasına rıza göstermek, Allah karşısında insanın sonsuz tevazu ve kulluğunun göstergesidir
Evet...kul rızayı ilahiyi Allah’tan ister ve Allah da ona, istediği şeyi hibe eder. Bu şekilde kula bir lütufta bulunmuş
olur.
Evet...Cüneyd-i Bağdâdî’ye göre rızâ, ilâhî iradeye tâbi olduğu için kulun kendi iradesini ve tercihini terketmesidir. Ebû Süleyman ed-Dârânî ancak bedenî arzularından sıyrılan kişilerin rızâ mertebesine erebileceğini söylemiş...
Evet alsa da canı cananı...Tek cemalinden mahrum etmesin razıyım Allahtan...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.