- 467 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ÇİĞİL SAVAŞI
ÇİĞİL SAVAŞI
Karamanoğlu Pir Ahmet’in güç mücadelesi sonucu osmanlı devleti padişahı Fatih Sultan Mehmet’le arası açılmış bunun üzerine Fatih Sultan Mehmet, Karamanoğlu Beyliğine son vermeye karar vermis,Divan-i toplayarak Sadrazam Mahmut Paşayı Karaman seferine memur etmişti. 1466 Yılında Sadrazam Mahmut Pasa komutasında 60.000 kişilik bir ordu Karaman üzerine yürüdü. Akşehir Sadrazam Mahmut Paşaya kendiliğinden teslim oldu. Ilgın üzerine yürüdü, Karamanoğlu Pir Ahmet Beyin ordusuyla Balkı ve Çiğil arasında savaştılar. Akşehir ve Ilgın bölgesi Osmanlı hakimiyetine alindi.Daha Sonra Çiğil savaşı sırasında bozgun-na uğrayan Karamanogulları,Osmanlılar Derbent üzerinden Konya bölgesinde Turgut oğullarıyla birleşerek Konya kalesi önlerinde Karaman Oğuları Osmanlı ordusuna tekrar yenildi.1468(H.872)Yılında Konya bölgesi kesin olarak Osmanlı hakimiyetine girdi. Bu savaş tarihte Çiğil savaşı olarak geçti 1468 yıllarında Balkı köyümüzün KÖM (küçük ağaçlardan yapılmış küçük yayla evleri hayvan ağıllı evler) denilen 30-40 hane civarında yerleşim yeri olduğu bilinmektedir. Karaman oğulları ve osmanlı haritalarında köyümüzün isminin BALKI olarak geçtiği bilinmektedir. 13. yüzyılın ortalarına doğru ilk 9 hane olarak Konya tarafından gelen yörükler yerleşmiştir.
Araştıran Yazan:Zihni DERİN
20.03.2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.