- 721 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Meslekler Savaşı
MESLEKLER SAVAŞI
Bırakın şu meslek bunu etmez, bu meslek şunu etmez safsatasını. 100 imam bir doktor etmezmiş, yüz doktor bir imam etmezmiş resmen alçakça ve seviyesizce bir kıyas. Tabi biraz da zekâ seviyesiyle ilgili bir şey.
Her taş kendi yerinde ağırdır. Her zaman her mesleğe ihtiyaç vardır ve bazı kritik dönemlerde krizin vasfına göre bazı mesleklerin ehemmiyeti öne çıkar. Ama doktor da, asker de, öğretmen de, çiftçi, esnaf, polis de, kasap, fırıncı, bakkal amca da vs hepsi her zaman önemli ve toplumsal hayatın vazgeçilemez unsurlarıdır.
Ayrıca her ailede, bu sayılan meslek dallarında çalışan pek çok insan var. Hangi kardeşimizi mesleğinden dolayı diğer kardeşimden üstün veya düşük görebiliriz?
Kaç asker bir hekimin yerini tutabilir?
Kaç hekim bir pilotun yerini tutabilir?
Kaç bahriyeli bir çiftçinin fonksiyonunu icra edebilir?
Kaç tane çiftçi bir demirci ustasının yaptığını yapabilir? Bu örnekleri çok daha uzatmak mümkün, fakat buna sayfalar yetmez.
Gerçek dünyaya dönün artık. Bu iddiada bulunanlar ya sosyoloji ilminden bihaber yada bu toplumun dışında bir yerlerde yaşıyor galiba.
Dünyada başka bir ülke var mı böyle meslekleri birbiriyle dövüştüren? Fırıncı uçak uçuramaz, pilot da ekmek yapamaz. İmamlar aşı yapamaz, doktorlar da çift süremez. Anlayın artık.
Ülkemizde yaşanan bu saçmalığı duyan, Afika’nın en ücra köşesindeki ilkel kabilelerden bilmem neredeki en medenî milletlere kadar herkes bu zeka seviyesiyle vallahi billahi alay eder.
Kimsenin hiç bir şekilde benim milletimi küçük düşürmeye ve zeka seviyesiyle alay ettirmeye hakkı yoktur.
Soru: Bu tür aptalca iddiada bulunanların kaç tanesi bir itfaiyeci eder?
Gazi Hüseyin KILBAŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.