- 457 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANYALYA “YAŞAR SOBUTAY” I UNUTMAMALIDIR
ANYALYA “YAŞAR SOBUTAY” I UNUTMAMALIDIR
Dr. Sadık ÖZEN
Antalya Turizminin öncülerinden Rahmetli Yaşar Sobutay kardeşim aramızdan ayrılalı 7 yıl oldu. Ama acısı dün gibi içimde. Onu yaşamım süresince anmaya devam edeceğim. Aslında O tüm Antalyalılar’ın unutmaması gereken bir isim. Sadece turizmin öncüsü olduğu için değil. En az onun kadar, sahip olduğu insani değerler açısından unutulmamalı adı.
Antalya Turizmi o kadar büyüdü ve genişledi ki, yeni dönem turizm yönetici ve çalışanları arasında “Pamfilya Turizm” ve “Yaşar Sobutay” ismini bilmeyenler ya da eskilerden unutmuş olanlar bulunabilir. Tabii ki bu büyük bir vefasızlık örneği olur. Ama ne yazık ki artık “Vefa” kavramının kaybolan değerlerimiz arasında yer aldığı bir dönemdeyiz.
Pamfilya Ailesi ile ilk olarak; SSK Ankara Hastanesi’ndeki ihtisasım sırasında, ailenin reisi Rahmetli Burhanettin Sobutay ağabeyimin hastalığı sırasında tanışmıştık. İlk tanıştığımız günden itibaren çok sevdik birbirimizi. Yaşar kardeşim, annesi İsmet Hanım ablam olmuştu benim. Ne yazık ki Burhanettin ağabeyim yakalandığı amansız hastalıktan kurtulamamış ve hayata veda etmişti. Ama aramızda kurulan dostluk sona ermedi ve daha da güçlenerek devam etti. Sonunda Antalya’ya yerleşmemin en önemli etkenlerinden biri oldu.
Pamfilya’yı Anonim Şirkete çevirirken; “Ağabey, ailemiz için babamız yerindesin, bir aile şirketi kuruyoruz., sen de aramızda olmalısın” diye öneride bulunmuştu bana.
Bütün bunları düşünmek onun yokluğundan duyduğum acıyı daha da artırıyor. Ah Yaşar, ne kadar erken ayrıldın aramızdan. Ne kadar çabuk kaybettim seni.
Pamfilya kısa sürede çok büyümüş, yurt içinde ve yurt dışında şubeler açmıştı. Bu büyümede Yaşar Sobutay’ın çok büyük bir payı vardı. Onun bu başarısında en büyük pay sağlam aile yapısı ve büyük bir özveri ve sadakatle hizmet veren çalışma arkadaşlarıydı. Çünkü o çalışanlarına patronluk değil babalık yapmıştı. Ama o da babası gibi amansız bir hastalığa yakalandı, onun pençesinden kurtulmaya çalışırken haksız rekabetin ve özel sektörün acımasız kurallarının gazabına uğradı.
Alacaklarını tahsil edemeyerek büyük sıkıntılara duçar oldu ve o parmakla gösterilen görkemli şirket onunla birlikte yok olup gitti. En müşkül durumlarda kaldığı zamanlarda bile çalışanlarının haklarını korudu. Birlikte çalıştığı herkes, onun için, bugün hala babasını kaybetmenin acısı içindedir.
Pamfilya Turizm bu yıl 50. yılını dolduracaktı. Acı içinde, buruk ve büyük bir eksiklikle. Yaşar Sobutay’ın geçmiş kutlama günlerindeki o son derecede coşkulu, içtenlikli ve bütün personelini kucaklayan mutluluk dolu sevgi dolu, neşe ve heyecan dolu o kutlama günleri yok artık. Ve bir daha olmayacak… Çünkü Pamfilya Turizm o gidince yetim kaldı. Sonra da yaşamına veda etti.
Sevgili Yaşar, seni çok seviyorum, hiç unutmayacağım ve hep içimde yaşatacağım. Aynı şeyin bütün Antalyalılar ve turizm sektörü için de geçerli olması gerektiğini düşünüyorum.
Nur içinde yat Yaşar, mekanın Cennet olsun …
27 Haziran 2019 / Antalya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.