- 970 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
UNUTMAYALIM EN BÜYÜK İBADET DÜŞÜNMEKDİR
Sevgili Peygamberimiz ( en büyük ibadet,Allahın Rızasını kazandıracak en büyük Amel düşünmektir buyuruyor.)insan neyim, nereden geldim,niçin geldim,nereye gideceğimi hiç unutmamalı.Allah tarafından şu Dünyaya imtihan için gönderildiğini ve Allaha itaat ederse meleklerden daha üstün Dereceye mazhar olacağını Aklından çıkarmamalıdır.
Allahımızın Ayetlerinden ve Peygamberimizi Hadisi şeriflerinden bazılarının üzerinden de düşünelim istiyorum.Bu bizlere çok iyi gelecek,ibadet Aşkımızı,namaz niyaz sevgimizi kuvvetlendirecektir ve kalbimizi yumuşatacak,bizi sadede getirecektir.
mesela Bakara suresi 186,Ayet de Rabbımız ( Kullarım sana,beni sorduğunda söyle onlara Ben çok yakınım.Bana Dua ettiği vakit Dua edenin dileğine karşılık veririm.O halde kullarım da benim Davetime uysunlar.Ve bana inansınlar ki,doğru yolu ( kurtuluşu) ersinler. ) buyrulur.
Kaf suresi 16.Ayeti kerimede ise ( And olsun insanı biz yarattık. ve nefsinin fısıldadıklarını da biliriz.Ve biz ona şah damarından daha yakınız.) buyrulur.
Mülk Suresi 2.Ayeti kerimede ise Rabbimiz ( O Allah ki,Hanginizin daha güzel Amel işleyeceğini,güzel davranışlar da bulunacağınızı sınamak için ölümü ve Hayatı yaratmıştır.O Allah mutlak Galiptir,çok bağışlayıcıdır,) buyrulur..
Şuara suresi 88 ve 89.Ayeti kerimelerde ise ( 0 gün,ne mal fayda verir nede evlat.Ancak kalbi selim ile temiz bir kalble gelenler o gün fayda bulur.) buyrulur.
Zilzal suresi 7.ve 8.Ayeti kerimelerde ( kim zerre miktar hayır yapmışsa onu görür,kim zerre miktarı şer işlemişse onu görür. ) buyrulur.
Fecr suresi 27,28,29,ve 30 Ayeti kerimelerde ise ,kurtuluşa erecek müslüman ( Ey huzura kavuşmuş insan sen Allahda Razı,Allah da senden Razı olarak Rabbine dön, Razı olduğum kullarımın arasına katıl ve cennetime gir.) buyrulur.
Hicr suresi 99.Ayeti kerime de,
( sana Yakin ( ölüm ) gelinceye kadar Rabbine İbadet et.) buyrulur.
Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed ( Allahü Teala kıyamet günü sizin mallarınıza veya suretlerinize boylu poslu olmanıza bakmak,sizin kalplerinize ve sizin güzel Amellerinize bakar buyurur,Başka bir Hadisi şerif de ise,
Dünyada bir Garip gibi bir yolcu gibi gibi yaşa,Akşama ulaştığında sabaha ulaşmayı,sabaha ulaştığında da Akşama ulaşmayı bekleme,ibadetinde,Namaz ve niyazında Dikkatli ol. Hastalanmadan önce sağlığının,ölüm gelip çatmadan önce de Hayatının kadrini kıymetini iyi bil.) buyurur.
Abdulkerim kaya.Emekli vaiz.22.04.2018.ANKARA
YORUMLAR
İnşaallah bizlere de Allah'ın razı olduğu kullarından olmak nasip olur ve son nefesimizi imanlı bir şekilde verebilmek.
Allah razı olsun hocam.
Selam ve dua ile