- 379 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TEVHİD/GERÇEK ZİKİR UNUTMAKTIR.
GERÇEK ZİKİR UNUTMAKTIR.
"Allah’tan başkasını unuttuğun zaman O’NU zikretmiş olursun." (Kelebazi)
Ama biz insanlar Tek İlahımızı unutup kendimize sahte ilahlar yaratıyoruz.
"LA İLÂHE İLLALLAH (ALLAH’TAN BAŞKA İLÂH YOKTUR.), diyorsun ama kalbin bir dizi ilâh dolu." (Geylani)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
TEVHİD Allah’ın varlığını ve tek ilâh olduğunu kabul etmektir ve bunu söylemektir(zikretmektir).
TEVHİD, SEVGİLİYE aşkını hem dil hem gönülle ilan etmektir.
TEVHİD, SEVGİLİYE ulaşmada en büyük engel olan "nefsi" dövmek ve bir daha engel olacak cesareti bulamaması için "dövme" işini sürekli kılmaktır.
TEVHİD, hayvanî nefsin(asi nefsin) şeytanla işbirliğini bozmak, melun şeytanı çaresiz bırakmak, hayvanî nefsi disiplin altına alarak ehlileştirmektir.
TEVHİD, ehlileşen nefsin(pişman nefsin) pişmanlıklarını gözyaşı yapıp dışarı akıtmasıdır.
TEVHİD, ehlileşen nefsin gönüldeki NUR’u hissedip yanmaya başlamasıdır.
TEVHİD, pişman nefsin içindeki NUR’a doğru attığı adımdır.
TEVHİD, pişman nefsin içindeki NUR’a attığı her adımda huzur bulmasıdır, o NUR’a aşık olup onu SEVGİLİ bilmesidir.
TEVHİD, SEVGİLİYE doğru atılan bir adımdır.
TEVHİD, atılan her adımla bir gün SEVGİLİYE KAVUŞMA UMUDUDUR.
TEVHİD, iyi gününde BÜLBÜL olup aşkını SEVGİLİYE muhabbetle dile getirmektir.
TEVHİD, zor gününde SEVGİLİNİN MERHAMETİNE sığınmaktır, SEVGİLİNİN SONSUZ GÜCÜNDEN güç almaktır.
TEVHİD, O’NDAN başka her şeyin O’NUN sonsuz kudretinden ve mülkünden bir zerre olduğunu idrak etmektir.
TEVHİD, O’NUN sonsuz gücü ve mülkü karşısında HİÇ olduğunu, ama YOK olmadığını idrak etmektir.
TEVHİD, NEFSİN SEVGİLİNİN SONSUZ NURUNDAN BÜYÜLENEREK HEM KENDİ HİÇLİĞİNİ HEM DİĞER HİÇLERİ UNUTMASIDIR, BÜTÜN HİÇLERİ YOK EDİP BİR TEK "SEVGİLİYİ" VAR ETMESİDİR. (NEFSİN RAHMANÎ/MUTMAİN OLMASIDIR) (FENAFİLLAH Mertebesi)
TEVHİD, NEFSİN YOK ETTİĞİ "HİÇLİĞİNİ" SEVGİLİNİN SONSUZ NURUYLA GÖREBİLMESİDİR / O NUR İLE HİÇLİĞİNİN "GÖRÜNÜR" OLMASIDIR / "O NURUN" NURUYLA "VAR" OLMAKTIR.(ALLAH’IN AHLAKIYLA AHLAKLANMAKTIR.)(BEKABİLLAH Mertebesi)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Şirke düşmekten ve Enaniyetten Rabbimin, Sevgilimin Merhametine sığınırım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.