- 672 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kendine Gel İnsanoğlu!
Ne yazın faydası vardı ne kışın.
Mevsimlerin etkisi yoktu insanlığımıza, kendimizi biz bitirdik. Kendimizi mahvetmiş olmamız yetmiyormuş gibi mevsimlerin de iklimlerin de içine etmişiz.
Dünyanın çivisi çıkmadı insanlığın çivisi çıktı. Allah affetsin. Sona doğru hızla yaklaşırken komikmiş gibi sırıtıyoruz bir de. Ağlanacak hale gülen tek canlı grubu insanoğludur. Sonunu bile bile önlem almayan tek canlı grubudur insanoğlu. Neyin kölesiyiz biz? Nefsimizin mi? hayır, tam tersi! Nefsimiz bizim kölemizdir!
Hırs uğruna, amaç uğruna, idealler uğruna önümüze ne geliyorsa çiğneyerek geçiyoruz arkamızdaki enkazdan haberimiz olmadan, hedeflerimize doğru hızla yaklaşıyoruz.
Yazılacak, tartışılacak çok şey var; yazılıyor da tartışılıyor da söyleyin bakalım ne faydası oluyor bize?
Ertesi gün her şey unutuluyor ve hayata kalındığı yerden devam ediliyor.
Korktuğu halde aynı hatayı yapmaya devam eden tek canlı grubudur insanoğlu. Adına “gereksiz cesaret” diyorum.
HADDİNİ AŞIYORSUN İNSANOĞLU, KENDİNE GEL!
Dünyaya gelirken ağlıyordun nedir bu şen kahkahaların sebebi? Seni temizleyecek olan su ve sabun değildir; senin hakiki temizleyicin pişmanlık ve gözyaşıdır.
“Yeterince ağlamıyoruz. Dünya bu yüzden kirli.” Diyor Cahit Zarifoğlu. İçinde bulunduğumuz durumu tek cümlede özetleyen Üstadın bu sözünü kaç kişi inkâr edebilir? Hepimiz aynı fikirdeyiz fakat iş icraata gelince çil yavrusu gibi dağılıyoruz dört bir yana.
Mevsimlerin suçu yok, değersiz bu zamanda gözyaşı. Bu devran böyle sürmez elbet düşecek tepemize bir göktaşı. Aklımız başımıza gelir mi bilinmez; ancak yine söz yaşı yine söz yaşı!
YORUMLAR
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Şimdi şöyle bir şarkı var:
Bülbülün çilesi yanmakmış güle.
Ömürler geçiyor ağlaya güle.
Yolcuyuz cümlemiz hep o meçhule....
Böyle başlayan bir şarkının nasıl devam edip bitmesini beklersiniz? Tabii ki ''Affet bizi Allah'ım'' ya da ona benzer bir şekilde değil mi?
Ama öyle bitmiyor. Aynen şöyle bitiyor:
İçelim a dostlar sarhoş olalım.
İçelim bu akşam, sermest olalım
Buyur burdan yak.
İnsanoğlu bu işte maalesef.
Ömrün şu biten neşvesi tâm olsun erenler
Son meclisi câm üstüne câm olsun erenler
Şükrânla vedâ ettiğimiz cân-ı fenâya
Son pendimiz ah-lâfa devâm olsun erenler
Câizse Harâbât-ı Ilâhî'de de herşey
Yârân yine Rindân-ı Kirâm olsun erenler
Tekrar mülâkî oluruz bezm-i ezelde
Evvel giden ahbâba selâm olsun erenler.
Diyor Yahya Kemal Beyatlı
Selam ve sevgilerimle.
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
akıllanacağa da benzemiyoruz kanımca
umarım yanılırım
Ayşegülcüm içim o kadar müsterih ki, yaşanan onca pisliğe hiç alkış tutmadım şükür.. Onun için izole bir yalnızlığı sahte kalabalıklara tercih ettim... İnsanlar adı üstünde beşer ve çiğ süt emmiş maalesef. Bunları söylerken bende sütten çıkmış ak kaşık değilim belki ama doğrunun ve yanlışın analizini yaparak ,haksızlığa boyun eğmeyecek kadarda asiyim. Herkes biraz Pir Sultanı örnek almalı hayatında ve dik durmalı . Hani derler ya "NOKTA KADAR MENFAAT İÇİN VİRGÜL KADAR EĞİLMEDİM" işte tam da böyle olmalı insan.
“Yeterince ağlamıyoruz. Dünya bu yüzden kirli.” Diyor Cahit Zarifoğlu. diyor da bence biraz yanlış düşünüyor. Çünkü dünyada o kadar çok masum ve mazlum insan ağladı ki ve halada ağlıyor. Öyleyse temizlenmesi gerekmez miydi tüm pisliklerin.. Bence tam tersi dünya yeterince gülmüyor, gülmediği için de eskiyip yok oluyor güneş yüzlü insanlar. Hiç bir zaman karamsar olmamalıyız. Çünkü;Karamsarlık güçlü insanlara göre değil, aklı ödünç insanların belirsiz tavır ve davranışlarıdır. Yaşanacak tüm güzellikler adına sevgiler canım.....
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
siz de haklısınız ne diyeyim
bu dünyanın hem olumlusu var geleceğe dair hem olumsuzu
ben hep olumsuz bakanlardanım :(