- 568 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Türk Tarihi Soru ve Cevapları
1- Tarihte bilinen ilk Türk devleti hangisidir?
-Asya Hun devleti
2- Asya hun Devletinin ilk hükümdarı kimdir?
-Teoman
3- Asya Hun devleti en parlak dönemini hangi hüküdar döneminde yaşamıştır?
-Mete
4- Asya hunlarının önünden batıya kaçan kavimlerin oluşturduğd harekete ne ad verilir?
– kavimler göçü
5- Tarihte Türk ismini kullanan ilk Türk devlet hangisidir?
– Göktürk
6- Tarihte bilinen ilk Türkçe yazılı belge nedir?
-Orhun kitabeleri
7- Orhun Abideleri hangi Türk devleti zamanında dikilmiştir?
-II.Göktürk (Kutluk)
8- Türklerin kullandığı ilk alfabe nedir?
-Göktürk Alfabesi
9- İlk Türk devletlerinin inandığı din nedir?
-Göktanrı dini
10- am anlamıyla yerleşik hayata geçen ilk Türk devleti hangisidir?
-Uygurlar
11- Çin Seddi hangi ülkenin saldırılarını önlemek için yapılmıştır?
-Asya Hun Devleti
12- Avrupada kurulan ilk türk devleti hangisidir?
-Avrupa Hun Devleti
13- İstanbul’u kuşatan ilk türk devleti hangisidir?
-Avarlar
14- İlk Türk devletlerinde devlet işlerinde yardımcı olarak bulunan meclisin adı nedir?
Kurultay
15- İlk Türklerde Zafer ve bayramlarda düzenlenen büyük şenliklere ne ad verilirdi?
-Toy
16- lk Türk devletlerinde ölüler için yapılan törenlere ne ad verilirdi?
-Yuğ
TÜRK DESTANLARI : Asya Hunları-Oğuz Kağan Destanı *Göktürkler- Esteregon Destanı, *Uygurlar-Türeyiş ve Göç Destanı *Kırgizlar-Manas Destanı
BİLGİ BANKASI
17- Orhun Kitabeleri Kül Tigin- Bilge Kağan ve Vezir Tonyukuk adına dikilmiştir. Kitabelerin Yazarı Yolluğ Tigin’dir
18- Dünyada ilk kez orduda onluk sistmi kullanan kimdir?
Asya Hun hükümdarı Mete Han
19- lk Türk Devletlerinde Türklerin yaşam şekillerine bağlı olarak savaş anında herkesin savaşa gitmesi nedeniyle Türklere verilen ad nedir?
Ordu Millet
20- Türklerin geleneksel savaş taktiğinin adı nedir?
Hilal (Bozkurt, Turan, Sahte ricat) Taktiği
21- Türkleri Ana yurdu olan Orta Asyadan göçe zorlayan devlet hangisidir?
ÇİN
TÜRK İSLAM TARİHİ
22- Türkler İslamiyet’i hangi olayla kabul etmiştir?
(Türk İslam Tarihini başlatan olay nedir?) Talas Savaşı
23- Tarihte kurulan ilk Türk İslam devleti hangisidir?
Karahanlılar
TÜRK İSLAM TARİHİNE AİT İLK EDEBİ ESERLER
*Kutadgu Bilig- Yusuf Has Hacip *Divan-ı Hikmet- Ahmet Yesevi *Divan-ı Lügat-üt Türk- Kaşgarlı Mahmut (İlk Türkçe sözlük)(Türkçenin üstünlüğünü ortaya koymak için yazılmıştır) *Atebet-ül Hakyık- Edip Ahmet Yükneki.
24- Sultan unvanını kullanan ilk Türk hükümdarı kimdir?
Gazne Hükümdarı Sultan Mahmut
25- Anadolu’ya sefer düzenleyen ilk tür devleti hangisidir?
Hunlar
26- Anadolu’yu Yurt edinmek amacıyla Anadolu’ya yapılan ilk düzenli akınlar hangi devlet ve hükümdar döneminde gerçekleşmiştir?
Büyük Selçuklu Devleti- Çağrı Bey
27- Selçuklularla Bizans arasında gerçekleşen ilk savaş hangisidir?
Pasinler
28- Anadolu’nun kapılarını Türklere açan savaş hangisidir?
Malazgirt Meydan Muharebesi
29- Büyük Selçuklularda toprağa bağlı askerlik sisteminin adı ve bu sistemin kurucusunun adı nedir?
İkta sistemi-Vezir Nizamülmülk
30- Vezir Nizamülmülkün devlet yönetimi konusunda bilgi veren eserinin adı nedir?
Siyasetname
31- Büyük Selçuklu Devletini yıkılış sürecine sokan savaş nedir?
Katvan Savaşı
32- Selçuklularda hükümdar çocuklarına ne ad verilirdi?
Melik (Osmanlıdaki adı: Şehzade)
33- Selçuklularda hükümdar çocuklarına devlet yönetimi konusunda bilgi vermek amacıyla görevlendirilmiş tecrübeli devlet adamlarına ne ad verilirdi?
Atabey (Osmanlıdaki adı: Lala)
34- Selçuklu ve Osmanlılarda sancakların güvenliğinden sorumlu ordu komutanlarına ne ad verilir?
Subaşı
35- İlk tük denizcisinin adı ve kurduğu beyliğin adı nedir?
Çaka Bey- Çaka Beyliği
36- Anadolu Selçuklu Devletinin Kurucusu kimdir?
Süleyman Şah
37- Anadolu’nun Türk yurdu haline gelmesi yani Türklerin Anadolu’ya kesin olarak yerleşmesi hangi olayla gerçekleşmiştir?
Miryekefalon Savaşı -Andlaşması Selçuklu devleti dönemi -Tarihçiler bu savaşın arkasından Anadolu’dan Türkiye olarak bahsetmeye başladılar
38- Anadolu Selçuklu Devleti en parlak dönemini hangi hükümdar döneminde yaşamıştır?
I. Alaaddin Keykubat
39- Anadolu Selçuklu Devletini yıkılış sürecine sokan savaş hangisidir?
Kösedağ savaşı
40- Türkçeyi Resmi dil ilan eden ilk Türk devleti ve hükümdarı hangisidir?
Karamanoğulları—Karaman oğlu Mehmet Bey
41- Osmanlı devletine ilk katılan beylik hangisidir?
Karesioğulları
42- Osmanlı Devletine son katılan beylik hangisidir?
Dulkadiroğulları
43- Belirli meslek gruplarından olan esnafların bir araya gelerek oluşturdukları teşkilatın adı nedir?
Lonca teşkilatı
44- Lonca teşkilatlarının bir çatı altında toplanmasıyla oluşmuş esnaf ve zanatkar teşkilatının adı nedir?
Ahilik teşkilatı
45- Taç Mahal hangi ülke hükümdarı tarafından yaptırılmıştır?
Babür Hükümdarı Babür Şah
46- Kimin Adına yaptırılmıştır?
Karısı Mümtaz Mahal Adına
47- Hangi ülkede bulunmaktadır?
Hindistan (Agra şehri)
48- Türk dilinin Farsçadan üstün olduğunu göstermek amacıyla Ali Şir Nevai tarafından yazılan “İki Dilin Karşılaştırılması” anlamına gelen eserin adı nedir?
Muhakemetü’l Lügateyn
YORUMLAR
46- Kimin Adına yaptırılmıştır?
Karısı Mümtaz Mahal Adına
Ercümend Banu Begüm olarak biliyordum, meğer Mümtaz Mahal olarakta anılmaktaymış
Tarihte en sevdiğim, beğendiğim Türk kadın isimlerindendir "Ercümend Banu Begüm"
Güzel çalışmanız dolayısıyla şükran duyduğumu iletmek istiyorum kıymetli hocam
Saygı ve selamlarımla...
Alp Aldatmaz
Galiba en meshur Begüm, Sah Ismail'in hanimi Taçli Begüm, ki insanlik tarihinin gelmis geçmis en güzel hanimi oldugunu iddia edenler vardir.
Banu ismi Türkler'de kullanilmistir tarihte fakat kökeni pers, ya da araplarin agziyla fars...
Ercümend'in manasini bilmiyorum.
Bence en güzel Türk kadin ismi tarihte Türkan, ki o da tek basina isim degil, hükümdarlik alameti içeren ünvan seklindeki bir ad. Satuk Bugra Han'in kizlarina verdigi ad.
levent taner
Burada Tac Mahal ile ilgili soru dolayısıyla parantez açtım
En beğendiğim tarihi kadın isimlerimiz arasında mesela "Olcay Türkân Hatun" dan da söz etmeliyim
Birde hocam Arapça, Farsça isimlerde kimi zaman islamiyet bazen de edebiyat tarihi bağlantılarıyla isim haznemize girmiş olmalı
Saygı ve selamlarımla...
Erdal Koca
levent taner
Bilginiz demini almış belli ki
Başınıza -tac- olmama -mahal- yok sanırım
Çalışmalarınızda başarılar dilerim
Saygı ve selamlarımla...
Tahminen 8-10 tane sorunun cevabini sahsen ben farkli verirdim,
çok tatli bir çalisma olmus, keske her Türk bu kadarini bari bilse en azindan.
Deve Hörgücü gibi saçlarini yaptirip hayatini Filistin'e adamis gibi yasayan, her firsatta israil diye yaygarayi basan bazi ablalar ve teyzeler var memleketimizde, ki bunlar milyon kisi varlardir... bu ablalar Yahudi Vitali Hakko'nun en ucuzu yüzlerce ytl olan türbanlarini baglarlar, Göktürk kimdir, Kavimler Göçü nedir, Satuk Bugra Han kimdir, Kutadgu Bilig'den 5 tane cümle söyle desen bilmezler.
Fakat icazet aldiklari 70 yasindaki bilmem ne seyhine, 16 yasindaki kizlarini mutabakatli verdikleri görülmüs vaka'lardir.
Patlican oturtma mi daha lezzetli, laf oturtma mi deseler. Karnim açken patlican oturtma, tokken laf oturtma daha güzel derdim. Yeni yemek yedigim için, patlican oturtma yerine suan laf oturtma seçenegini isaretliyorum.
Saygilarimla,