- 547 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tugay
TUGAY
Doğrusu işitme engelli bir yazar olarak gündemi takip ettiğimi zannederdim.
İşitme Engelliler Hentbol Ligi olduğunu ve İşitme Engelliler Hentbol Milli Takımımızın hemen yanı başımızda Samsun da 2014 Temmuz ayında yapılan Dünya Hentbol Şampiyonasında Dünya 2. si olduğunu bile bilmiyordum.
Bunu ancak Hentbol Milli Takımızın sempatik oyuncusu Tugay Gündoğdu ile sosyal medyada tanışıp da arkadaş olana kadar.
Sosyal Medyada işitme engelliler ile arkadaşlık kurarak onlarla tanışan Tugay bir gün benimle de tanışmak isteyince sosyal medyada sıkı bir sohbete dalmıştık. Bugüne kadar rastlamadığım hiçbir işitme engellide olmayan saf ve masum içten anlatıyor, anlattıkça da benim duygusal yanımı etkileyerek onu sevmeme sebep oluyordu.
Birkaç ay sosyal medyada sohbet ettikten sonra beni ziyaret etmek istediğini söyledi. Ama cesaret ederek ziyaret edemeyince İstanbul Kitap Fuarında İstanbul da tanışmış olduk. Saatlerce süren sohbetimizde o kadar içten samimi anlattı ki işitme engeliler sorunlarını hayatını duygu ve düşüncelerini gerçekten de çok farklı bir işitme engelli ile tanıştığıma şahit oldum.
Tugay Milli Hentbol Takımında başarıdan başarıya koşarken izin aldığı halde izin almadı diye özel sektörde çalıştığı şirket O nu işten çıkarmış ve hatasını anlayınca da geri işe davet etmişti.
Tugay birkaç yıl önce vefat eden Kıbrıs gazisi bir babanın oğluydu.Felçli bir annesi ve bakmakla yükümlü olduğu bir kız kardeşi vardı ve buna rağmen azimle yoluna devam ediyordu. Tekirdağ Su Kanalizasyon İdaresi Saray şubesinde çalışıyordu. Saray ın Çukuryurt köyünde doğmuş ailesi Bulgaristan göçmeniydi. 1990 yılı doğumlu olan Tugay doğuştan işitme engelliydi ve Edirne İşitme Engelliler Okulundan mezun olmuş ve Bursa Nilüfer İşitme Engelliler Meslek Lisesi mezunu olarak hayata atılmıştı. Hentbolun yanında Futbolu da çok seviyordu. Hatta bu sevda uğruna bu sezon iki kere sakatlanmasına rağmen futbola sevdası halen sürüyor.
Tugay ı tanıdıktan sonra onunla röportaj yaptım ve bu gazetelerde ve internette yayınlandı.Ona yazdığım şiir oldukça okundu ve Tugay işitme engelli arkadaşların ı çok seviyor ve onların dertleri ile dertleniyor. Öyle ki bazen hangisinin derdine koşacağına şaşırarak kafası karışıyor. Bazen birinin yanında olurken öteki ile ilgilenmediği için arkadaşlarını üzüyor. Beni de bazen üzdüğü oldu ama her seferinde şefkat duygularımız ağır basarak O nu af etmekten büyük mutluluk yaşadık.
Tugay ın işitme engelliler ve işitme engelli sporu için bu kadar çok çaba harcamasına rağmen onu ne yazık ki . gereken ilgiyi görememiş insan. Her başarılı insan ilgi görmez bu memlekette ama en çok da engelli olduğu halde başarılı olanlar kıskanılır ve ilgi görmez.
Her genç gibi Tugay da zaman zaman kafası karışarak mutsuz olabiliyor her seferinde gerçekten sempatik ve sevimli tavırları ile insanın gönlünü fethediyor.
Gönül isterdi ki Tugay Üniversite okusun. Memur olsun ve hak ettiği gibi gerçekten milli bir oyuncuya yakışır hayat sürsün. Bu da kendi gayreti ile arkadaşlarına dikkat ederek kendini hakikaten seven ağabeylerinin kalbini kazanarak ve onları ziyaret ederek gönlünü alarak olacak bir şey. Tugay gerçekten de içten ve samimi insan olmasının ödülünü alıyor her zaman.
2017 yaz aylarında Samsun da yapılacak olan İşitme Engelliler Olimpiyatında Tugay ve Hentbol Milli Takımı oyuncularından şampiyonluk bekliyoruz. Bunu da Tugay ve arkadaşları başaracak güçte.
Ben Tugay ı manevi bir abisi olarak hem sempatikliği hem samimiyeti hem açık sözlü ve içten olmasından dolayı candan tebrik ediyorum hem de abi olarak bizlere gereken ilgi ve sevgiyi daha çok göstermesi ve bizleri ziyaret ederek sohbetlerimizden sıkılmayarak faydalanmanı dilerim.
Tugay a “Recep Yazıcıoğlu nun Liderlik Sırları” ve “ Engelleri Aşanlar” kitaplarımı da hediye ettim. Okuyup da gelişmesi için. “Engelleri Aşanlar” ın yeni baskılarında ona da yer vermek istiyorum. Uygun zamanda ailesini ve iş yerini de ziyarete ederek Ona sevgilerini eksik etmeyen iş arkadaşlarını ziyaret ederek Tugay a olan sevgi ve ilgilerinden dolayı tebrik etmek istiyorum.
Tugay gibi içten samimi işitme engelli kardeşlerimizin çoğalması dileği ile…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.