- 704 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
UTANMAK
=====UTANMAK=====
"Utanmasını bilmemek utanç verici bir şeydir" demiş Atalarımız.
Son dönemlerde kadınlara yönelik önemli şiddet olaylarına şahit olmaktayız ya.
Bunun sonucu olarak da toplumda ister istemez tepkiler oluşuyor ve oluşmaya devam ediyor. öyle ki insanlar insan olduklarından utanıyorlar.
Akıllara durgunluk verecek bu olaylar bu asrın Türkiye sinde yaşanıyor. Pervasızca korkmadan hiç bir dayanağı olmadan kadınlarımız gepgenç kızlarımız kaçırılıyor. Tecavüze uğruyor, elleri bileklerinden kesilerek yakılıyor ve bir nehrin içine atılıyor. Yada sokaklarda defalarca bıçaklanarak öldürülüyorlar. yada insanların gözü önünde kurşunlanabiliyorlar.
Bu sapıkça olaylar için insanlar acı çekerken, üzüntülerinden yürüyüşler yaparken, İnsanlıklarından utanırlarken bazı türkücü kimliği taşıyan, yazar geçinen ahlak fakirleri de utanmadan sayfalarında "Mini etek giyen laik düzenin sapık insanları" diyebiliyorlar. Yada gazetelerinde " Böyle olaylar Amerika dada oluyor "diye utanmadan normalmiş gibi yazılar yazabiliyorlar.
Elbette belirli çevrelerden destek gördükleri için bunu yapıyorlar. Toplumun isyan etmesine içine sindirememesine karşın.
İşte atalarımızın söylediği "Utanmasını bilmemek utanç verici bir şeydir" demelerinin sebebi budur.
Bu günün Türkiye sinde bu gibi insanların bulunması elbette büyük şanssızlıktır. Ama en büyük şanssızlık bazı çevrelerin bu insanlara destek çıkmasıdır işin vahim tarafı da budur işte.
Sanki insanların giyeceği etek onları ilgilendirirmiş gibi.
Sanki Laik düzen bir umacıymış gibi.
Sanki kadının mini etek giymesi tecavüzü mazur gösterirmiş gibi.
İşte yönetenler bu tip olaylara gerekli tedbirleri zamanında almazlarsa sonuç buralara kadar geliyor.
Bu türkücü ve yazar çizer takımının böyle patavatsızlık yapmalarını da pek yadırgamamak gerekir. Çünkü kültürleri bu işte.
Koskocaman profesör yada din adamı geçinen insanların "Altı yaşında kızlarla evlenebilirsiniz. Kızımı kucağıma alıp da sevemiyorum çünkü nefsim uyanıyor. Çalışan kadın fuhşa hazırlanır. Hamile kadının sokağa çıkması ahlaksızlıktır" diyerek bunları sanki dinimizin gereği gibi göstermeleri toplumdaki bu sadist ruhlu insanların cesaretlenmelerine sebep olmamak tamıdır acaba.
Yazık, ki çok yazık.
Bu tip olayların artık yaşanmamasını sağlamak yöneticilerin görevidir.
Bir gecede maaşlarına zam ve kendilerine ayrıcalıklar elde etmeyi beceren parlamentomuzun acaba bir gecelik zamanı yok mudur ki bu olayların önünü alacak kanunları çıkarmaya.
Bence vardır. Ama niyet edilir de istenirse elbette.
Bence mümkün. Hem de en güzelinden mümkün.
Utanmasını bilmeyene utanmanın utanç verici bir şey olduğunu öğretmek kanun yapıcılarının en önemli görevi olsa gerek.
Ne dersiniz ???
Haksız mıyım???
Kadınlarımıza şiddetin yapılmadığı günleri görmenin bir an önce gelmesi dileklerimle kalın.
Birde o günlerin getireceği mutluluklarla kalın değerli dostlarım.
Hüsnü Sönmezer 16.şubat.2015
YORUMLAR
Yine çok ciddi ve hatta yüzkaramız diyebileceğimiz bir konu açmışsınız değerli dost.
Teşekkürler, elinize sağlık.
İnsanı sırf insan olduğundan dolayı seven Yunus Emre Hz.nin
''Yaradılanı sevdimi Yaradan ötürü''
sözlerini dilinden düşürmeyen, fakat insanına (abartayım) zerre kadar değer vermeyen topluma ve idarecilerine şimdi ben nasıl olur da''müslümandır'' diyebilirim?
Diyemem kesinlikle.
Olsa olsa ''müslümanlığı tanır da gereğini yapmaz'' derim. Biraz uzun bir ünvan, ama için gerçeği de bu.
Bu nedenledir ki; halen çok güzel ağıtlar yakmayı ve ''uzun havayı'' çok sever, çok iyi beceririz.
Kimse boşu-boşuna umutlanmasın.
Biz, yani herbirimiz değişmedikçe, toplumun düzeni de değişmez, idare edenleri de.
Olsa olsa zaman değişmiştir. O da ömürden gitti sayılır ki; bize yarar bir anlam taşımaz.
En iyi yargı, özyargıdır. Aksini iddia edeni yargılamak da, özyargıyı başaranın görevi olmalıdır.
Bu makaleyi okuyanlara üstteki günün sözünü okumalarını (eflatun)
ve biraz düşünmelerini öneririm.
Esenlikle kalın.
Saygı ve selamlar
Kederli tarafından 11/13/2015 10:53:08 AM zamanında düzenlenmiştir.