- 913 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Sakincali Piyade
SAKINCALI PİYADE
Ülkemizin dürüst gazetecilerinden biri olan Uğur Mumcu nun kaleme aldığı Sakıncalı Piyade anı türünde yazılan önemli eserlerden.Fakat objektif araştırmalarıyla tanınan yazarımızın tarihine bir parça gölge düşürüyor bence.Zor günler yaşayan ülkenin zor günler yaşayan bir genci olarak tarafsız bakması çok da beklenemez belki ama bu eser benim beklediğimden çok daha fazla taraflı çıktı...
12 Mart dönemi her kesimden insan için zorlu bir dönemdi.Ülke için zorlu bir yoldu.Binbir emekle ayakta tutulmuş ülkemizin direkten dönmeye çalıştığı günlerdi.Bu günler içinde devletine yada devletin içindekilere kin tutturulmuş insanlarımızdan biri yazarımız. Ve biliyoruz ki tıpkı onun gibi küstürülen , sürdürülen , öldürülen binlerce gencimiz vardı.Öyle bir dönemdiki o bir neslin biçildiği , demokrasinin çiğnendiği, devletin babadan çok cellat kıyafetine büründüğü günlerdi.İşte kitabımız bu günlerde ortaya çıkan traji komik hikayeleri seriyor önümüze.Mumcu nun yarasını deşen yerleri ve tepkilerini çıkarırsak hikayeler insanı güldüren cinsten.Fıkralarda olabilecek olaylar bunlar ama kitap bittiğinde aynı zamanda çok düşündüren olaylar .
Acaba bu olayları yaşatanlar mı sakıncalı yoksa yaşayanlar mı ? Bence okuyup bir de siz düşünün....
YORUMLAR
Sakıncalı piyade değilse bile, daha sonraki çalışmalarında terörün, pkk nın, çeteleşmelerin, devlet içerisindeki hangi noktalara uzandığını tespit etmişti, ya da sonuca çok yaklaşmıştı...
Ölümü üzerindeki karanlıklar o yüzden hala tam aydınlanamadı, belki de hiç aydınlanamayacak...