Üç ayların başlangıcı ve Regaip Kandili...
Recep,Şaban, Ramazan…
Bak üç aylara giriyor insan.
Biz kulların sadece duası var.
Gelecek belaları dualar savar.
Recep ayının ilk Cuma gecesi,
Regaip gecesinin olur neşesi.
Müslümanlar koşar camilere,
Bu gece melekler iner her yere.
Üç aylar deyince hangi zaman dilimleri aklımıza gelir? Üç ayların başlangıcı hangi kandil ile şenlenir? Bu aylar ve Regaip kandilinde neler yapılır, neler yapılmalı? Evet ,Ne mutlu bizlere ki, 2014 yılı Üç aylarına girmiş bulunuyoruz. Bununla beraber Regaip kandilini de idrak edeceğiz.
2014 Yılında üç aylar 30 Nisan 2014 Çarşamba, Recep ayının 1’inde başlayacak.İlk haftasındaki Perşembeyi Cumaya bağlayan gece ise Regaip Kandili olarak idrak edilecektir. Ramazan ayı ise 28 Haziran 2014 Cumartesi günü başlayacaktır.
Yüce Allah’ın insanlara rahmetini bolca ihsan ettiği, belli vakitler ve belli mevsimler vardır. Kameri aylardan Recep, Şaban ve Ramazan ayları da, feyiz ve bereketi bol olan bu zaman dilimlerindendir.
Allah’a şükürler olsun ki, İslam dinine gönülden bağlı halkımızın, "üç aylar" diye özel bir önem verdiği Recep, Şaban ve Ramazan aylarına girmiş bulunuyoruz. Sevgili Peygamberimiz(sav), bu aylarda her zamankinden daha çok ibadet eder ve söyle dua ederdi. "Allah’ım! Recep ve Şaban ayını bize bereketli kıl ve bizi Ramazan ayına kavuştur."
Sarsılan rûhî dünyamızı onaracağımız, kalbî seviye kazanacağımız, hayatımızı yeniden gözden geçirmemize vesîle olacak mânevî bir iklime yeniden kavuştuk. Oruçla, tövbeyle, namazla, Kur’ân’la, hayır-hasenâtla dolu dolu geçirilecek bir dönem... Bu aylarda birbirinden kıymetli geceler var: Regaip, Mîrâc, Berâat, Kadir geceleri... Gök kapılarının açıldığı, duâların kabul edildiği, istiğfâr ve tövbelerle günahların bağışlandığı, gözyaşlarıyla kötü kaderin değiştirildiği geceler ve günler...Bu gece ve gündüzleri layıkıyla değerlendirenlere ne mutlu…
Şüphesiz ki bu aylar, dünyanın ağır işleriyle bunalan ruhlarımızı dinlendirmek ve kulluk şuuru ile içinde Yüce Allah’ın merhametine sığınmak için çok büyük fırsatlardır. Bu aylarda yapılacak dualar, tövbe-istiğfar, iyilikler ve hayırlar, sevinç ve üzüntülerin gönülden paylaşılması, Rabbimizin katında karşılığını fazlasıyla bulacaktır.
Regaip Kandili; Yüce Allah’ın Rahmetinin, ihsan ve manevi hediyelerinin diğer zamanlardan daha çok tecelli etmesi, samimi kalple Allah’a dua edenlerin affedilmelerinin ümit edilmesi ve müminlere gönülden arzulaması sebebiyle bu geceye "Regaip" denilmiştir.
Bu gecede özellikle yapmamız gereken şey, nefis muhasebesidir. Yani kendimizi hesaba çekmektir. Her şeyin para ile ölçüldüğü, insanların ve toplumların arasının bozulduğu, huzurun yerine kargaşanın hakim olduğu bir dünyada insanın ruhunu derin acılardan koruyabilmek için, nefis muhasebesine her zamankinden daha çok ihtiyaç vardır. Dinimizin ısrarla bize tavsiye ettiği bu nefis muhasebesini ihmal etmemeliyiz. Eğer nefis muhasebesini terk edersek, bunun toplumdaki yansıması da, arsızlık, hayasızlık, ahlaksızlık, haksızlık, hırsızlık, yolsuzluk, kin ve intikam duygularının yaygınlaşması, merhametsizlik ve sevgisizlik biçiminde ortaya çıkar.
Nefsiyle muhasebesini hakkıyla yapanlarda ve iç dünyasına yönelenlerde görülen ilk değişim ise, bütün kötülükleri terk ederek insanlığın sıkıntı ve ızdıraplarını yüreklerinde hissederler.
Regaip Kandili, sözünü ettiğimiz bu nefis muhasebesinin yapılması için bulunmaz bir fırsattır. Şu halde, bu gece hatalarımız varsa onları terk edelim, kötü duygu ve düşünceleri kalplerimizden silelim. Bize Allah ve Resulünü unutturan şeyleri terk edelim. Gönül dünyamızı kirleten haset, kin, düşmanlık, haksızlık ve zulme bulaşmaktan sakınalım.
İçten bir tövbe ile yeni bir başlangıç yapalım. Birbirimize, anne ve babamıza, yakınlarımıza sevgiyle ve iyilikle yaklaşalım. Dünyamızı saran kötülük düşmanlıklara karşı birlik ve beraberlik içinde olalım. Gönüllerimizde iyilik, merhamet, sevgi ve hoşgörü ışığını yakalım. Kalplerimiz bu güzel duygularla dolsun. Bu vesileyle, tüm Müslümanların mübarek üç aylarını tebrik eder, Regaip gecesinde ve diğer gecelerde yapılacak olan dua ve yakarışların Allah nezdinde kabulünü niyaz ederim.
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim...
Selâm yolladım...
kadiryeter
ihsansan
Cümleten mübarek olsun. Yazınızı kutlarım. Hatırlatıcı ve maneviyat içeren satırlardı.
Hayırlar dilerim.
Saygılarımla, efendim.
ihsansan
Oy!...
Yine mi geldi üç aylar?
Kapladı içimi yine bir üzüntü.
On bir yaşımdan beri hiç aksatmamışımdır orucumu.
Kıbrıs'ın rutubetinde, Arabistan'ın çöl sıcağında da tutmuşumdur da,
geçen yıl belimi büktü maalesef şeker hastalığı, yetim geçti Ramazan ayım.
Bu yıl da öyle olacak.
Yine buruk yaşayacağız.
ihsansan
ihsan bey gönlüne sağlık
şimdiden kandilini kutlarım.
Turgut Öztürk tarafından 4/29/2014 1:13:17 PM zamanında düzenlenmiştir.