- 413 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİGARA HASTALIKLARIN DAVETİYESİDİR ...
SİGARA HASTALIKLARIN DAVETİYESİDİR ...
Selamünaleyküm gönül dostlarım. Her şey gönlünüzce olsun diyerek bu konumla ilgili düşüncelerimi paylaşıyorum. Sigara hastalıkların davetiyesidir diye toplumu kötü alışkanlıklarından vazgeçirebilmek için bir ömür boyunca elimden geleni yapmaya çalışacağım. Sigara bağımlılarının sigaranın avukatı olduğunu da biliyorum. Her tiryakiye sigara içmeyin zararlıdır diye uyarsanız..
Enteresan cevaplar sunmaya çalışıyorlar. Örneğin sigara içmekle devleti kazandırıyoruz diyorlar. Oysa devletimiz sigaradan hastalananları tedavi edebilmek için sınırsız paralar harcıyor. Bir akciğer kanser hastası olanın devlete maliyetini bir düşünün... Sigara benim aşkım, sevgilim diyene de şu uyarıyı yapıyorum. Pis koku saçandan, havaya uçandan, servetini alıp kaçandan aşkın olamaz. Aşkım dediğin seni gönlünce yaşatır, sevgiyle kuşatır. Oysa içtiğin sigara her geçen gün kabrinin yerini belirlemektedir.
Sigara tiryakilerinin bir çok hastalıklara tutulup, tedavisinin imkansız haller aldığını bilmekteyiz. Basın ve yayın kuruluşları bu konuyla ilgili çok yayın yapmaktadır. İnsanların sağlıklı yaşaması kendi menfaatlerinedir. Senin sağlığın seni, benim sağlığım beni ilgilendirir. Şu bilinen gerçeği de sizlere hatırlatma da yarar görüyorum. Sağına, soluna, çevresine zarar vermeyede kimsenin hakkı yoktur. Senin zevkin yüzünden biz koku teneffüs etmemeliyiz.
Her hanede veya çevresinde nikotin bağımlılarının olduğu bilinen gerçektir.
Kötü alışkanlıklarından kurtulmanın yolu Sağlık Bakanlığının çizelge sidir. Devletin himayesinde bulunan, sağlığınızı ön planda tutan nice hizmet kurum ve kuruluşları vardır. Bedende taşıdığın can sana bir ömür yeterlidir. Ama sen onun zehirli maddelerle ömrünü kısaltıyorsun, Saat gibi çalışan organlarını tahrip ediyorsun. Sağlıklı beslenmek yerine hastalıklara bulaştırıyorsun.
İçtiğin her sigara hastalıklara davetiye göndermektedir. İstenmeyen her pis misafirin geldiğinin sende farkındasın. Öksürükler, hapşırıklar, kusmalar
vs gibi şeyler toplumda yüzünü kızarttığı gibi hareketlerini de değiştiriyor. Ağrıdan, sancıdan uyku düzenin bozuluyor. Gırtlak kanserinden sesin gidiyor.
Akciğer kanserinden kurtulma şansın zayıflıyor. Yeme,içme de sona eriyor.
Dahasını sayıp sizleri karamsarlığa sürüklemek istemem ama bunlar her zaman yaşanmış gerçek görüntülerdir. Sigara paketinin üzerin de bile bazı bilgileri peşinen üzerine yazıp içenleri uyarıyor. Örneğin sigara öldürür diyor, Sigara cinsel gücünüzü zayıflatır diyor. Buna benzer bir çok konulara açıklık getiriyor. Hatta üzerinde ibret verici, vücudun tahribatını gösteren resimlerde var . Acaba merak ediyorum. Sigara bağımlılarının gözleri bunları görmüyor mu, yada görmezden mi geliyor ?. Bile bile lütfen ölümü tercih etmeyiniz. !!!
Sigaradan kurtulmanın yolu şiirlerimde bahsettiğim gibi beyninizden bırakmaktır. Elden, dilden, dudaktan bırakmak yetersizdir. Onu hiç hatırınıza getirmeyin. Hatırlasanız bile nefsiniz gibi azılı düşman olarak görün şeytana benzetin uzaklaşabilmek için her türlü tedbiri alınız. Gönül dostlarımı seviyor, değer veriyorum. Onların sigara içip hastalıklara davetiye çıkarmasına gönlüm razı olmuyor. Sağlıcakla kalın huzurlu , mutlu , umutlu yaşayınız.
xxxxx A T I N xxxxx
Zararı haddini kat kat aşıyor,
İçine işleyen cildi kaşıyor,
Her türlü hastalık bak dolaşıyor,
Sigarayı siz gönlünüzden atın.
Allah’ın nurunu aldır malıyız,
İslamdan feyzi doldurmalıyız,
Yararlı gıdayı buldur malıyız,
Sigarayı siz kalbinizden atın.
Şuurla irade sağlamalıyız,
Ablukaya alıp bağlamalıyız,
Sınır dışı edip dağla malıyız,
Sigarayı siz beyninizden atın.
Konuşup hatıra getirmayelim,
Mevcut sağlığı da yitirmeyelim,
Serveti boşyere bitirmeyelim,
Sigarayı siz dilinizden atın.
Rüzgar dumanını ettiremesin,
Eli ayağını kestir emesin,
Zeki’yede kanı kusturamasın,
Sigarayı siz elinizden atın.
xxxxx P İ S S İ G A R A xxxxx
Tazecik bebeğe salarsın koku,
İçtikce bozulur beyinde doku,
El, ayak kesilir yaşarsın şoku,
Yakmasan olmaz mı pis sigarayı? .
Dışı beyaz kapcık içi kapkara,
Dumanla uçuyor verdiğin para,
Kansere dönüşür,midede yara,
İçmesen olmaz mı pis sigarayı? .
Stresi yenemez sana katlanan,
Tamamı zehirdir yok ki tatlanan? ,
Beyninden bırak ki senol kutlanan,
Yakmasan olmaz mı pis sigarayı? .
Ciğerin çürümüş, gırtlak da siyah,
Bu kadar tapılmaz olamaz ilah,
Haramı yutanı suçluyor Allah,
İçmesen olmaz mı pis sigarayı? .
Nikotin, amonyak, kötü madde var,
Bu günden bırakmak yarın için kar,
Otuz yıldır içmez Zeki bahtiyar,
Yakmasan olmaz mı pis sigarayı? .
Ispartalı Zeki Çelik Türkiye İlesam Isparta il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.