Acı Yok, öykü sanatının farklı imkânlarının yardımıyla absürdün kıyısında, gerçeğin ve gerçeküstünün göbeğinde gezdirdiği okuru şaşırtıyor, güldürüyor, hüzünlendiriyor. Belki de en önemlisi, tüm bunları yaparken “insan”ı ıskalamıyor, ağızda plastik bir tat bırakmıyor. Kitabın sağ gösterip sol vurma çabası daha adından başlıyor. İnsandan söz açıp da acıdan bahsetmemek mümkün mü?»»
Acziyetin Tekniği insan zihninin abartılmış taraflarını törpüleyen öykülerden oluşuyor. Zekanın parlaklığı ile kalbin derinliği savaşa girse nelerin yerle bir olacağını gösteriyor, gizliden gizliye. Abartısız ama bazen olağanüstü olaylar; abartılı ama bazen sıradan olaylarla harmanlanıp kurguya dahil ediliyor. Kurmaca mı hayat mı bu diye soracak olsak ikisinin de dışında bir yerde, tanımadığımız a..»»
Bu kitap, bir yandan çok ciddi yapısal değişimlere uğrayan günümüz dünyasına dair bir takım önemli tespit ve tahliller sunarken, diğer yandan geleceğe dönük çok-medeniyetli bir toplum ve dünya düzeni projesinin kültürel temelini oluşturacak yeni bir düşünce tarzı önermektedir.
Yazara göre açık medeniyetler başka medeniyetlere hayat hakkı tanırlar ve onlarla etkileşim içine girerler. Kapalı mede..»»
Yazmaya meyilli gençlerin ortak merakları arasında, “ne okumamı tavsiye edersiniz?”, “hangi tür için hangi yazarlara odaklanmalıyım?”, “yazdıklarım bir değer ifade ediyor mu?” gibi sorular vardır. Bu sorulara çevrenizden, tanıdığınız bir yazardan, sizden iyi yazdığını düşündüğünüz bir arkadaşınızdan cevaplar alabilirsiniz. Hal böyleyken bu soruları cevaplayacak mahiyetteki dergi veya gazete sayfal..»»
Bir edebi metnin sayısız tekliflerinden biri de düşünceler, hayaller, hatıralarla süslenmiş bir ‘yolculuk’tur. Okur olarak, hepimiz, bazen metnin bizi götürdüğü yerlere doğru; bazen de metindeki küçük bir işaret vesilesiyle, kendi imkânlarımızın bize sunduğu tamemen şahsi güzerhâhlara doğru yol alırız.
Açılı/yorum, bu bağlamda, bir okur/yazar olarak Alaeddin Özdenören’in edebî metinlerin kapısı..»»
Adem’in Cevap Vermesi, çok sesli bir kitap. Karakterler bilinç akışı ve iç konuşmalar ile iç dünyalarını, zihinlerini okura açarken, süregelen hayat, bu hayatı inşa ederken yazarın kurduğu denge, karakterler ile birlikte olayların içinde nefes almamıza sebep oluyor. Adem’in Cevap Vermesi’nde, üç bölüm halinde bir kurgunun çatıldığına şahit oluyoruz. Adem; hayat gözlerimizin önünde, yani biz, yani ..»»
Bambaşka hayatlar yaşanıyor dünyada. Şehirler büyük. İnsanlar şehirlerden taşıyor. Küçük bir kasabada üç beş arkadaş buluşuyorlar. Hayattan bahsediyorlar. Bir usta çırağına sesleniyor. Yarın diye bir şeyin olmadığını düşünüyor çırak. Dünya küçülüyor bir yandan, şehirler büyürken. İnsanlar birbirlerini ezmeye başlıyorlar. Bir bebeğin kulağına ezan okunmuştu daha önce. Tam şu an o bebeğin adı konulu..»»
Modern zamanlar, şöhreti bir gereklilik ve üstün insan olmanın yolu olarak takdim eder. Bunun sonucunda da, kendisini göstermek için sıradışı çabalara giren devasa bir insan yığını ortaya çıkmıştır.
Öyle ki, sıradışıların yekünü neredeyse sıradanları geçmiştir. Peki erdemli insan olmanın yolu, modern zamanların dayattığı gibi şöhret, sıradışılık, üstün insan olmaktan mı geçiyor? Eğer öyleyse bu..»»
Cihan Aktaş, sesini edebiyatın kadim esrarına katan bir göçebenin, yersiz yurtsuzlaşan bir duyarlılıkla damıttığı mahrem öykülere çağırıyor okurunu. Acemi terzilerin kesip biçtiği bir hayatın, sınırları aşan bir coğrafyaya dağıtılmış parçalarını ilmek ilmek yeniden birleştiriyor: Farkına varamadığımız kimi anların nasıl da upuzun birer süreç, bütün bir ömrün kim bilir belki de tek bir andan ibaret..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.