Sadece yirmi altı yıl yaşamış olmasına rağmen bilhassa Alman öykücülüğünde müstesna bir konum sahibidir Wolfgang Borchert. Savaş travmalarından beslenmiş ve “Yıkım Edebiyatı”nın etkili bir sesi olmuştur. Miğferlerin yere yuvarlanışı, savaş meydanları ve yıkıntılar arasındabir ses… Hitler faşizmine karşı olması ve yazıları sebebiyle birçok kez hapis yatmıştır.
Dünyanın önemli öykücülerinden biri..»»
Yıkandıkça Azgınlaşan Bir Ateş Gibi
Adını doğruyorum. Bir yalnızlığı doğrar gibi
doğruyorum adını.
Yatılı bir okulun bahçesinde. Hüzne ve acıya boşalan
Gizli işsizliklere. Yapraklara ve öğretmenlere
dokunmadan. Korkuluklara.
Sessiz ve tenha adımlarla. Gizliliklere ve gizlenmeğe
alışarak.
Adını soyuyorum. bu kenti dize getirmek için.
Bu kenti ve herşeyi. Soyuyorum adını. Geriye bir
ki..»»
Edebiyat dünyamızda Şâirliği ile tanınan Cahit Sıtkı’nın bugüne kadar pek dikkat çekmeyen hikâyeci bir kimliği de vardır. Şâirin bazılarında “Cahit Sıtkı Tarancı”, bazılarında da “Cevat Sadık” adını kullandığı hikayelerinin hepsi (80 hikâye) 1935-1947 yılları arasında Cumhuriyet Gazetesi’nde yayımlanmıştır. Cahit Sıtkı hikâye tercümeleri de yapmıştır. Bu tercü..»»
Eğri yürüyorsa yıldızlar, sema senin mi yoksa benim mi? Dünya tasası neyime?
Dünya senin mi yoksa benim mi?
Aşk hengamelerinden eser yoksa mekansızlığında
Hata kimin Allah'ım! Ora senin mi yoksa benim mi?
Ezel sabahı inkara nasıl cüret etti o İblis?
Ben nereden bileyim. O sırdaş, senin mi yoksa benim mi?
Muhammet senin, Cebrail senin, ..»»
Diyorum ki bir avuç toprak alın elinize. Tutun: İnsanlaşacaktır. İçiniz yeşerecektir, göğerecektir. Siz varsınız ya tüm oyunlar unutulmuştur. Bütün hesaplar unutulmuş, bütün defterler karalanmıştır. Sonuna dek gidin sevgide: büyüyeceksiniz. Bunun için de önce çocuklaşmak gerek. Büyüdükten sonra yeniden çocuklaşmak gerek. Bütün oyunları başaracağız o zaman.
Onun için çırılçıplak çiçeklere bakın,..»»
Burada ilk önce görmek istediğim şey ne odlu sanırsınız? İlk işim eskilerin eserlerini aramak oldu. Frenk istilacıları bu eserleri yıkmışlar, yakmışlar, pek az bir kısmını bırakmışlar. Zamanla onu da imha edecekler. Hatta ben burada iken eski surlardan kalan bazı kemerleri yıkarak azametli buhranlar geçirmiş büyük büyük taşlarını kesiyorlardı. Onları apartman inşasında kullanıyorlarmış. Menkul v..»»
“Dünyayı coğrafyanın dinamik disiplini aracılığıyla yorumlayan, kışkırtıcı, yüksek tempolu bir kitap... Eğer coğrafyadan gözünüz korkuyorsa bu kitabı okuyun, daha önce hiç rastlamadığınız sırları keşfedeceksiniz.”
- David Miller, National Geographic Haritalar, Kıdemli Editör
“Olağanüstü...aydınlatıcı ve ilginç bir yolculuk.”
- David J. Smith, Christian Science Monitor
“Carl Sagan kozmo..»»
Edebiyat içinde bilgeliğin, hikmetin oluşum alanlarından biri rübaîdir. Tecrübelerden, gözlem ve izlenimlerden sağaltılan hikmet damlalarının rübaî şekli içinde sunulmasıyla hayata bakış, estetik bir anlam kazanıyor. Bu bağlamda geleneksel edebiyat şekillerimizden biri olan rübaînin Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında olduk..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.