Babamı Öldüren Şeyler, Mehmet Kahraman’ın üçüncü öykü kitabı. Yaşadığımız sıradan olaylar onun öykülerinde etkileyici bir yapıya kavuşuyor. Aile, arkadaşlık, kadın erkek ilişkileri, kaybedişler ve acılar karşısında insanların aldığı tavırlar, sarsıcı ruh halleri yetkin bir üslupla ele alınıyor.
Kahraman’ın öykülerinin öne çıkan özelliği yaşanmışlık hisse vermesi. Kısa cümleler ve yalın dil ile ..»»
“bahçem tek sap gelincik” diyordu eloğlutek sap gelincikte bir bahçe kurma makamınaancak dokunulmamış hüznün vedeğinilmemiş bir yalnızlığın içinden ulaşılabilirkaldıysa muteber bir iyimserlik yosun tutmamışsücut halinde dağılan kederfirari, sürgüngölgelerin sığıştığı bir menfadır bahçe.»»
Nicedir maval okunur yüzüne mavralar atılır
Maya tutmaz kurduğun hiçbir yakınlık
Ey girdisi toprak çıktısı kan olan
Faraza yaşıyorsun.
Ölsen şarklı bir el okşayacak milli dudaklarını
Zahirende kan lekesi. şarabi yaşadın yarım yırtık bir hayat
Bir şarklınınki gibi mosmor dudakların.
Nereye koşsan millenmekçin bekleyecek eksi ikide seni
Yanından geçerken ürktüğün bir morg.»»
Yazı makinasının başına oturup da cümle üreten, düşünce üreten bir insanın hangi amaçla bu işi yaptığını kendim için olsun, başkaları için olsun düşünmüşümdür hep. Niye yazar bir insan ve nedir sanatın, edebiyatın görevi? Sanat yaşamdır, diye çok kesin sınırlamaları olan bir tanımlamada bulunabiliriz. Kuşkusuz bu konuda çeşitil tanımlamalar yapılmıştır, yapılıyor da. Kimileri, esnek, kimileri de..»»
Bu kitap birçok farklı noktadan kalkıp merkeze doğru ilerleyerek odağındaki üç ana edebiyat sorununun açıklanmasına katkı yapmaya aday. Şiirin estetik özerkliğini, şairin bağımsızlığını, mesajsızlığını vurgularken kitleden, muhataptan, ötekinden ve iktidardan bağımsızlığı ayrı ayrı noktalardan yola çıkarak bulguluyor. Eleştirinin bu yolculuktaki rolü, keskin gözlemciliği oldukça önemli.
Başkası..»»
“Batı-Doğu Divanı”, Goethe’nin, hazırlıklarına 1814’de İranlı şair Hafız’ın “Divanı”nı Hammer çevirisinden okumasıyla başlamış sayılmaktadır. Bu çeviriyle önünde açılan Müslüman Şark dünyasını Batı’nın orientalistik (Şarkiyat) araştırmalarıyla temellendirmiştir. Öte yandan Alman edebiyat dünyası da başta Herder olmak üzere kendisini dünya insanlık tarihine açılmak gibi bir ufuk genişletmesine hazı..»»
Elinizdeki bu eser, onuncu yüzyılda yaşamış bir Arap edebiyatçısı olan Bediu'z-Zaman el-Hemezani'nin klasik Arap edebiyatının anlatı türündeki başyapıtlarından biri olan Makamat (Makameler) adlı eseri üzerine olup yazarın elli bir makamesinin Türkçe çevirisini içermektedir.
el-Hemezani tarafından ilk kez bir anlatı türü olarak edebiyata kazandırılan makame türü, kısa hikaye formatında olup daha..»»
Anlatıldığına göre Şaytan, eski zamanlarda bir yerde, inanmış bir adama sorar: "burada tam olarak ne yapıyorsunuz?"
Adam cevap verir: "Hiç bitmeyen bir hikayeyi anlatıyoruz.
Evreni ayakta tutan bir hikaye.
Anlatılmadığında hiçbir şeyin kalmayacağı bir hikaye.
Biz buna inanıyoruz.
Bu bir görevdir ve birileri bunu muhakkak yapar.
Bir el bi..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.