HAYROLAŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Yaklaşık 50 yıldan bu yana şiir yazmaktayım. Çok şiir yazmamakla birlikte ilk şiir kitabım "Yağmurlara Sözüm Var" 1999 yılında yayınlandı. İlk şiir ödülümü 1979 yılında lise son sınıf öğrencisi iken yerel güzellikleri anlatan "Osmancık" isimli şiirim ile aldım daha sonra ulusal ve yerel pek çok basın yayın organlarında şiirlerim yayınlandı. Aradan geçen zamanda şiir sever bazı dostlarım tarafıma edebiyat defteri kültür ve sanat platformunu tavsiye ettiler. Bende yaklaşık üç ay öncesinde edebiyat defterine üye oldum. Üye olmakla birlikte mutlu da oldum. Çünkü ortam bana daha kaliteli, daha samimi ve daha disiplinli geldi. Çünkü bu platformda sadece şiir değil kültür ve sanat faaliyetlerinin pek çok alanında aktivitelerin mevcut olduğu ve bu aktivitelerin ayrıca forumlarla ve yeni güncel gündem oluşturacak konu başlıkları ile zenginleştirildiğini gördüm. Ayrıca şiir yüklemeye sınırlama getirilmesi yani bir önceki şiirinizin ekrandan düşmeden yeni şiir eklenemenesi ve okunmanın maksimum düzeyde sağlanması gerçekten son derece güzel bir uygulama. Platform da yeni olmama rağmen bu kısa zamanda kalemi son derece güçlü yüreğe dokunan şairler ve büyük ustaların şiirlerini okumak ve onları yorumlamak şerefine eriştim. Gelelim esas mevzuya. Ben 31 mayıs 1961 tarihinde doğmuşum. Bilenler bilir 31 mayıs tarihi aynı zamanda dünya sigara içmeme günüdür. Ben üniversite yıllarında sigara içsemde öğretmenlik hayatına başladığım günfen bu yana sigara içmedim. 2020 yılı doğum günüm de yani 31 Mayıs ta da "SENİ BİTİRECEK SİGARA" başlığı ile bir şiir. yazdım. Bu eseri mi haliyle antoloji. com sitesinde yayına verdim. Haliyle son üç aydan bu yana tercihim edebiyat defteri olunca da bu seçkin platformda bu şiirimi paylaştım. Haliyle şiirin künyesin de bütün bilgiler kayıtlıdır ki yukarıda da ifade ettiğim üzere şiir bir yıldan fazla zamandır antoloji.com da kayıtlı. Haliyle şiir sevdamız olunca sosyal medya paylaşımlarınız da var. Bütün bunları neden anlatıyorum. Bu gün benim başıma gelen pişmiş tavuğun başına gelmemiştir. Sözde şair H... İsimli bir kullanıcı bir şiir yayınladı.
Şiirin adı AH BU! SİGARA. Şiiri okudum. Yüzde 85-90 şiirimin aynısı. Kıta bağlamında kıtalar bile yer değiştirmemiş anlam akış aynı. Ben demişim ciğerlerin pas bağlar. O demiş ciğerlerin is bağlar. Ben damarlarında olur derin yara demişim. O ciğerinde olur derin yara demiş. Ben nice yiğitleri aldı götürdü demişim. O nicelerini aldı götürdü demiş. Allah Allah fesuphanallah devam ettim. Alimler hem israf hem haram diyor. Demişim O büyükler israf haram diyor demiş. Neyse hırsızlık böyle şiirin sonuna kadar devam ediyor. Hemen bir üstadımı aradım. Şiire ulaştı. Karşılaştırdı. Aynen ifadesi evet senin şiiri almış masaya koymuş ve bazı kısımlara takla artırmış. Yani ters yüz etmiş. Neyse şiirimi bu kişinin sayfasına yapıştırdım. Bakınız durum bu benim şiirimi çalmışsınız. Cevap yazdı yok çalmadım. Bak arkadaşım işte böyle tarif ettim. Hemen bir kaç takla daha attırdı. Adını değiştirdi. Bu arada ekran görüntüsü almıştım. Mesaj attım. Yapma yanlış yapıyorsun. Şiir yazmak zorunda değilsin. Şairler gönül adamıdır hırsızlık yapmaz. Devam etti yok çalmadım. Pişkince sadece sen mi sigara konulu şiir yazıyorsun demez mi? Doğru herkes sigara konulu şiir yazar ama şiirin ruhu sözler, akış zaman, örneğin methiye mi öğüt mü? Temenni mi? Dilek mi? bunlar önemli. Her şey aynı zemin aynı, zaman aynı, öğüt aynı her bir önceki kıtanın teması aynı, bir sonraki kıtanın teması aynı. Neyse bi takla daha attırdı. Önce ciğere is bağlatmıştı. Sonra ciğerlerin ölür dedi. Baktı olmadı Bi takla daha bu defa adamı öldürür dedi ama bu arada şiirin şakülü kaydı. Şiirde ayar ruh kalmadı. Nasıl bir çaba içinde ekran görüntüleri alıyorum. 5 Dakika sonraki görüntü farklı. Mısralar, değişiyor, sözler değişiyor. Bu arada mesaj mesaj üstüne yok inatlık devam ediyor. Birde bu pişkinliğin üzerine yazmaz mı? Cevap vermeyeceğim taktir şair arkadaşlarımın oh ne ala hırsıza bak. Tabii ki bu arada bayağı terledi sanırım. Şiire takla attıra takla attıra bir hal oldu. Haliyle yönetime başvuru yaptım. Ben haklıyım ve masunum ayaklarına yatmak için taklalar attırsa da elimde ekran görüntüleri, yayınladığı şiirin künyesi, şiirde ki düzeltme tarih ve saatleri ile birlikte antoloji. com daki ilgili şiir sayfam ve yüklenme tarihi, ilgili mesajlar an be an ekran görüntüleri mevcut. Eğer ki şöyle diyebilirdi. Sayın Sakin KARAKAŞ’ ın SENİ BİTİRECEK SİGARA isimli eserinden esinlendim. Kendisine teşekkür ederim. Demiş olsaydı sorun yoktu. Ancak şimdi sorun var. Özetle sevgili sanat dostları emeğinizi işte böyle tereyağından kıl çeker gibi çalıyorlar. Gerçek şairler sözde şiir yazmış olmak için şiir yazanlara karşı, emeğimizi çalanlara karşı bir olunuz, mücadele ediniz, hırsızın yaptığı yanına kâr kalmasın. Bir olunuz, iri olunuz ve diri olunuz. Son bir not ilgili şiire ulaşırsanız bu şiir benzemiyor zannına kapılıp yanılabilirsiniz. Çünkü yukarıda da ifade ettiğim üzere kişi şiiri epeyce hırpaladı. Hatasını kabul etmek yerine hırsızlık malını cilaladı, boyadı, karıştırdı, kırıştırdı. Bence bu buzdağının görünen kısmı. Dikkat hırsız var. Saygılarımla sanatın yanında bütün güzellikler sizinle olsun.
Bir oradan bir buradan alırsın.
Çalacak söz kalmadı mı hayrola. Ters yapıp şair pozunda kalırsın. Çırpacak söz kalmadı mı hayrola? Daha çok ta Karakoç’tan çalmışsın. Şiir adın bile aynen almışsın. Merhumun kemiklerin sızlatmışsın. Çalacak söz kalmadı mı hayrola? İnceledim bak tepeden tırnağa. Tırtıklayıp yapıştır ha tam sağa. Gir şöyle bir şairlere otağa. Kes kopyala ve yapıştır hayrola. Hayrola senin başka işin mi yok? Bir de yorumlar yazmışsın hem de çok. Sen olmuşsun usta bir ekinokok* Edipler seni ayıplar hayrola. Emek çalma sakın bir daha he mi. Üstatlar çalanı şık diye bilir di mi? Sen bak dolaş tik tok ve tik tok emi. Çalmaktan usanmadın mı hayrola? Sakin KARAKAŞ 14.08.2021 O S M A N C İ K Saygıdeğer Şaire Hatice Olkuner hanımefendi der ki; Şairim diye gezipde durursun Şiirleri can evinden vurursun Haklı gibi kendini savunursun Utanmaz mı hiç bu yüzün hayrola... Üstat Anmet Coşkun 1 der ki; Yoksa yüreğinde sevda, kalem kır Be utanmaz saçın başı beyaz kır Kıvırıp ciyak ciyak etme vır vır Çalmayı sanma gizli sır; Hayrola Üstat; Şükrü Atay der ki; Doğruyu yazarsan, söze doyulmaz Yanlışla doğrunun, gözü oyulmaz Sanki şiir yazmak, zorunda mısın Çalıntı mısrayla, şiir yazılmaz Doğruluktan dürüst insan ayrılmaz Haksız insan hiç bu kadar kayrılmaz Aşığa yol sormak, zorunda mısın Bilirsin aşığa Bağdat sorulmaz *Ekinokok: Bağırsaklarda yaşayan bir tür parazitin adı.. |