Komplo Teorileri-1
Aziz Mahmud Hudayi, 1541 (H.948) yılında Ankara'nın ilçesi Şereflikoçhisar'da doğdu. Üsküdar'da câmi ve dergâh yaptırdı. 1628 (H. 1038)'de vefât etti. Kabri, İstanbul Üsküdar'da kendi dergâhı yanındaki türbesindedir. Asıl ismi Mahmud'dur "Hüdâyî" ismi ve "Azîz" sıfatı kendisine sonradan verilmiştir.( http://tr.wikipedia.)
Türkiye gizli Yahudileri konusunda uzman olan sosyolog ve ekonomist Prof. Dr. Yalçın Küçük, tarikat şeyhi Aziz Mahmud Hudayi’nin gizli Yahudi (kripto) olduğunu iddia etmiştir:
“1600 yılı başındaki İstanbul’da vaki Yahudi katliamından sonra tekrar kripto hayata çekilenler olduğunu mütalaa etmek durumundayız. Bu arada, ikinci Mahmut'un en büyük Yahudi zenginlerini bir çırpıda asmasından son¬ra da kripto yaşamın canlandığını biliyoruz. Bu tarihlerde yaşayan Usküdari Mahmut Aziz Hüda-i Hazretleri'nin Kripto-Yahudi’si olmasını yüksek bir ihtimal olarak görüyorum.” ( Prof. Dr. Y. Küçük: İsimlerin lbranileştirilmesi , s-205.)
Prof. Yalçın Küçük, “Huda-i” sözcüğünün “Yahudi” sözcüğü ile aynı anlamda olduğunu, fakat söylenişindeki farklılığın etnik özellikten kaynaklandığını ileri sürmüştür:
“Şimdi Kürt Yahudileri hakkında en temel kaynaklardan birisine başvurma zamanı gelmiş olmaktadır. Erich Brauer, bir de “Targum” hazırlamıştır., “Kürt Yahudileri”nin dili demektir Brauer’in kitabına ek olarak verdiği kısa sözlükte , “Hüdai” girişinin karşılığında, “Jews”Ø yazmaktadır. Bunun anlamı şudur; uzun yıllar birlikte yaşadığımız ve halla bir bölümüyle birlikte olduğumuz Kürt Yahudileri’nin dilinde , “targum”, “Hüdai” doğrudan doğruya, “ Yahudi” demektir. Buna şunu ekleyebiliriz, Türkiye’de pek çok kimse ve dünyanın her yerinde inançlı Yahudiler, "Hudai" ile karsılaşınca Yahudi olduğunu düşünmek durumundadır.”(Prof. Dr. Y. Küçük: Tekeliyet-1, s: 295.)
Y. Küçük’ün bu iddası, “Evet, Ben Selanikli'yim”adında bir kitap yazarak Sabetayist bir ailenin çocuğu oldugunu Türkiye'de açıkılayan na¬dir isimlerden olan yazar Ilgaz Zorlu adındaki yazar tarafından doğrulanmıştır:
"Sabetaycıların din değiştirmeleri sonrasında İstanbul’da yaptıkları ilk eylem, zamanın Halveti dergahı pirlerinden olan ve bugün Üsküdar’da yatan Aziz Mahmud Hudai'nin tekkesinin yapılmasında maddi destek sağlamalarıdır. Bunun ana nedeni uzun bir süre Sabetaycıların bu dergaha devam etmeleriydi.“ ( Ilgaz Zorlu: “Evet, Ben Selanikli'yim, s:41.)
Yaklaşık beş yüz yıl önce yaşamış Aziz Mahmud Hüdayi’nin hayatının ve öğretilerinin yeni nesillere belletilmesi için son 20 yıldır gerek devlet ve gerekse bazı vakıflar çok çaba harcıyorlar. (Umberto Eco’nun “Gülün Adı” romanını çok yakında okudum; Türkiye, 1200’lü yılların Avrupa’sı gibi!) Önce , 4 ocak 1986 yılında "Aziz Mahmud Hudayi Vakfi”’nı kurdular. Bu vakıf, 1987'de "Hudayi Erkek Ogrenci Yurdu"nu açtı. 1997'de bu yurda "Uhud Ortaöğrenim Öğrenci Yurdu"nun öğrencileri yerleştiğinden dolayı adı, "Hüdayi Ihlamurkuyu Ortaöğrenim Erkek Öğrenci Yurdu" olarak değiştirildi. Vakıf bu kez, 1999'da "Alemdar Erkek Kuran Kursu" öğrenimini faaliyete geçirdi. Bir yıl sonra da, 2000 yılında "Aziz Mahmud Hudayi Kız Kuran Kursu"nu açtı. Kursa katılan 350 kız öğrencinin 50'si yatılıydı.Vakfın Ümraniye'de huzurevi vardı. "Hudayi Tasavvuf Müziği Topluluğu" kuruldu. Alaeddin Yavaşça'nın, Aziz Mahmud Hüdayi'nin şiirlerini okuduğu CD çıkarıldı.
Başbakan Yardımcısı Bülen Arınç, Üsküdar'daki restorasyonu tamamlanan Aziz Mahmud Hüdayi Camisi'nin 22 Mayıs 2014’de yeniden hizmete açılması törenine katıldı. Burada konuşan Arınç, Aziz Mahmud Hüdayi Hazretlerinin, İslam aleminde çok önemli yere sahip olduğunu ifade ederek, caminin restorasyonunun Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından yapıldığını, bunun da iftihar vesilesi olduğunu söyledi.
Bir Aziz Mahmud Hüdâyî Romanı
Fatih Duman'ın Aziz Mahmud Hüdâyî Hazretlerinin hayatı romanlaştırdığı kitabı Ene çıktı.
26.6.2014
Bir ses var insanın içinde... Hiç susmayan, hep konuşan...
Şimdi sus ve kendini dinle kâri. Dinle ki hâlâ sesler geliyor içinden. Sussan da susamıyorsun. Durduramıyorsun içinden gelen bu sesi. İsmine “nefs” diyorlar. Diler misin bu kez biz konuşalım o içimizdeki nefsle? Aşk diyarına Hüdâyî kapısından girip nefs ile cenk edelim ister misin?
Şimdi nefsinle konuşacağın bir hikâye anlatacağım sana kâri. Nefsinin konuşacağı bir hikâye... Sen de ki “hayal,” ben diyeyim ki “muhal, imkânsız.” Lakin şunu bil; ben inandım ki içimize bunları düşüren dahi nefsimizdir. Bizi durduran ve kandıran da nefsimizdir. Ve hatta şu anda içinde bir ses varsa ve “Okuma bu kitabı, bırak” diyorsa sana, inan ki o da nefsinin sesidir.
Hem her kitap bir kişi için yazılır kâri. Belki de bu kitap yalnızca senin için yazılmıştır...
KİTABIN KÜNYESİ:
Kitabın Adı: ENE
Kitabın Yazarı: Fatih Duman
Yayın Yönetmeni: Ekrem Altıntepe
Editör: Cihan Dinar
Sayfa Tasarımı: Said Demirtaş
Kapak: Gökhan Koç
Barkod: 978 605 162 260 6
Ebad: 13.5 x 21 cm.
Sayfa Sayısı : 254
Özellikler: Book Paper, Karton Kapak.
Baskı: Haziran - 2014
Tür: Roman
kaynak: haber7
Şimdi sus ve kendini dinle kâri. Dinle ki hâlâ sesler geliyor içinden. Sussan da susamıyorsun. Durduramıyorsun içinden gelen bu sesi. İsmine “nefs” diyorlar. Diler misin bu kez biz konuşalım o içimizdeki nefsle? Aşk diyarına Hüdâyî kapısından girip nefs ile cenk edelim ister misin?
Şimdi nefsinle konuşacağın bir hikâye anlatacağım sana kâri. Nefsinin konuşacağı bir hikâye... Sen de ki “hayal,” ben diyeyim ki “muhal, imkânsız.” Lakin şunu bil; ben inandım ki içimize bunları düşüren dahi nefsimizdir. Bizi durduran ve kandıran da nefsimizdir. Ve hatta şu anda içinde bir ses varsa ve “Okuma bu kitabı, bırak” diyorsa sana, inan ki o da nefsinin sesidir.
Hem her kitap bir kişi için yazılır kâri. Belki de bu kitap yalnızca senin için yazılmıştır...
KİTABIN KÜNYESİ:
Kitabın Adı: ENE
Kitabın Yazarı: Fatih Duman
Yayın Yönetmeni: Ekrem Altıntepe
Editör: Cihan Dinar
Sayfa Tasarımı: Said Demirtaş
Kapak: Gökhan Koç
Barkod: 978 605 162 260 6
Ebad: 13.5 x 21 cm.
Sayfa Sayısı : 254
Özellikler: Book Paper, Karton Kapak.
Baskı: Haziran - 2014
Tür: Roman
kaynak: haber7
Yorum Yapın
Bir Aziz Mahmud Hüdâyî Romanı ile ilgili yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
Üyelik Girişi Yap