Eski Şarkın muazzam imparatorlukları vücuda getiren büyük medeniyetlerinde hükümdarlar, insanlığın üstüne çıkarılarak Tanrılaştırılmıştır, yani bunlar ya Allah’tır, Allah’ın oğludur yahut Allah’ın yeryüzündeki vekilidir. Böyle bir telakkinin ne korkunç bir zulüm ve istibdat doğuracağı kolayca anlaşılır. Halbuki Yunan medeniyetinde, bunun tam zıddına olarak Allahların bile insanlaştırılmış olduğunu..»»
XI-XIII. yüzyıllar Anadolu'nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecinin birlikte yaşandığı dönemdir. Bu araştırmada şu hipotezlerin büyük ölçüde doğrulandığını gördük.
XI-XIII. yüzyıllar arasındaki Anadolu'da görülen tasavvufî düşünce ve tarikat hareketlerindeki Şîîlik olgusu siyasî Şîîlikten ayrı tasavvufî bir Şîîliktir. ***Mufaddıla Şîîliği***nin tipik bir tezahürü olan bu anlayışın bel..»»
XI-XIII. yüzyıllar Anadolu'nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecinin birlikte yaşandığı dönemdir. Bu araştırmada şu hipotezlerin büyük ölçüde doğrulandığını gördük.
XI-XIII. yüzyıllar arasındaki Anadolu'da görülen tasavvufî düşünce ve tarikat hareketlerindeki Şîîlik olgusu siyasî Şîîlikten ayrı tasavvufî bir Şîîliktir. "Mufaddıla Şîîliği"nin tipik bir tezahürü olan bu anlayışın belirgin tavrı; Hz. A..»»
11-13. yüzyıllar Anadolu’nun Türkleşme ve İslamlaşma sürecinin birlikte yaşandığı dönemdir. Bu araştırmada şu hipotezlerin büyük ölçüde doğrulandığını gördük.
• 11-13. yüzyıllar arasındaki Anadolu’da görülen tasavvufî düşünce ve tarikat hareketlerindeki Şiilik olgusu siyasî Şiilikten ayrı tasavvufî bir Şiiliktir. “Mufaddıla Şiiliğinin tipik bir tezahürü olan bu anlayışın belirgin tavrı; Hz. Ali..»»
Coğrafya tarihte önemli bir yere sahip olduğu halde, tarih yazıcılığında uzunca bir süre yeterince dikkate alınmamıştır. Coğrafî mekânın dinsel kimlikler üzerindeki etkilerini sistematik olarak irdeleyen din coğrafyası dahi, görece yakın tarihli olup,henüz Alevilik araştırmalarında kendine tam anlamıyla bir yer bulabilmiş değildir. Bu çalışma sözü edilen eksikliğe kısmen bir cevap olabilecek bir b..»»
İlkçağ insanları, kadının doğum yapabilme özelliğini kutsal saydılar. Ana Tanrıça inancı gelişti. 25.000 yıl etkinliğini sürdürdü. Son 6.000 yılda erkek tanrıların da ortaya çıkmasına karşın, Ana Tanrıça Kibele kültürü Anadolu'da M.S. 5. yüzyıla kadar devam etti.
Son Kibele sayılan Efes Artemis'i Meryem Ana ile özdeşleştirildi. Böylelikle Ana Tanrıça Arinna'nın omuzları gerisindek..»»
İlkçağ insanları, kadının doğum yapabilme özelliğini kutsal saydılar. Ana Tanrıça inancı gelişti. 25. 000 yıl etkinliğini sürdürdü. Son 6.000 yılda erkek tanrıların da ortaya çıkmasına karşın, Ana Tanrıça Kibele kültürü Anadolu`da M.S. 5`inci yüzyıla kadar devam etti
Son Kibele sayılan Efes Artemis`i Meryem Ana ile özdeşleştirildi. Böylelikle Anatanrıçı ARİNNA`nın omuzları gerisindeki güneş simge..»»
Türkiye çoğu kez büyük bir açık hava müzesi olarak tanımlanır. Bu doğru bir yakıştırmadır. Çünkü bu bereketli topraklarda insanoğlu yüz binlerce yıldır yaşar gider, kah büyük devletlere ve uygarlıklara parlak imzalar atarak, kah silik ve solgun bir iz bırakarak. Onları kimi zaman Kaniş`in dar sokaklarında, kimi zaman Ephesos`un mermer caddeleinde, kimi zaman Urartu`nun yalçın kayalıklarında, kimi ..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.