Anneeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Hep çok merak etmişimdir, çocuk bahçeye oynamaya çıktığında bir süre sonra önce düşük volümle, “Annee” diye seslenip annesine sesini duyuramayıp, geçen süre içinde volümü giderek artırıp “Anneeeeeeeeeeeeeeeeeee” diye ateşe düşmüş gibi bağırdığında bütün mahalle duyup bütün kadınların, “efendim yavrum” diyesi gelirken, o annenin kendi çocuğunun sesini ısrarla duymamasının ya da duymazdan gelmesinin esprisi nedir?
Normal şartlarda duymaması için bir tek neden olabilir, o da işitme engelli olabilir. Bu durumda da zaten annesinin böyle bir sorunu olduğunu bilen çocuk, sokağa çıktığında bu şekilde kendini paralarcasına bağırmaz. Demek oluyor ki, olayımızın kulak problemiyle ilgisi yok.
Bir anne çocuğunun sesini neden duymaz ya da neden duymazdan gelir, nedir bu aymazlık?
Burada amaç, çocuğu sokağa gönderip ondan saatlerce kurtulmak mıdır, böyle bir annelik olabilir mi? Annelik böyle birşey değil ki!
Bu yaşa kadar defalarca bu enteresan annelere şahit olmasam, “yok canım olur mu öyle saçma şey” derim ama oluyor işte.
Hem de öyle ki, çocuk sesini annesine duyuramayıp kahrından hüngür hüngür ağlıyor ama annemiz yine duymuyor. Artık öyle ki zaman zaman balkona çıkıp, “çocuğum derdin ne su mu istiyorsun?” diyerek kendimi çocukla ilgilenmek zorunda hissediyorum.
Anne olmak dünyaya çocuk getirip sokağa salıp, sonra da onunla bütün bağları koparmak değildir. Çocuğun elbette sokağa çıkmaya uygun bir yerde oynamaya ihtiyacı var ama annenin gözlerinin ve kulaklarının her daim çocuğun üstünde olması şartıyla...
Çocuğu bahçeye oynamaya gönderip, komşuya çay keyfi yapmaya giden anneler var. Bu kadar sorumsuzluğu bünyelerinde nasıl barındırırlar akıllara zarar.
Çocuk bahçede sıkıldı mı, kavga mı etti, diğer çocuklara dayak mı attı, dayak mı yedi, başına birşey mi geldi, acıktı mı, susadı mı, tuvaleti mi geldi ruhları bile duymuyor.
Ve çocuğu sokakta öyle avaz avaz bağırırken mahalle sakinlerinden sesten rahatsız olan mı var, hasta olan mı var, annesi uyutmaya çalıştığı halde her sesten etkilenip uyumamak için çırpınan bebekler mi var? Annemiz bunları da hiç düşünmez her ne hikmetse. Sanki bütün mahalle sırf o keyif çatsın diye onun çocuğunun sokakta kendini paralayana kadar avaz avaz bağırmasını dinlemeye mecburmuş gibi.
Böyle durumlarda ne yapmak gerekir?
Anneyi ikaz etmek gerekir diyeceğim ama anne zaten sırra kadem basmıştır, anneyi bulabilene aşkolsun.
benim annem
güzel annem
beni al kollarına
kucağında okşa beni
ninniler söyle bana
:) iyi bayramlar.
YORUMLAR
SÖYLEYECEK SÖZ BULAMIYORUM........BENDE ANNEYİM 2 EVLADIM VAR,5 VE 8 YAŞLARINDA YANIMDAN AYIRMAM....ONLAR BENİM:YAŞAMA SEBEBİM,ÇOCUK YAPMAK,DOGURMAK MARİFET DEĞİL.İYİ ŞEKİLDE BAKMAK,YETİŞİRMEK,ARKASINDA DURMAK,VATANA HAYIRLI Bİ BİREY OLARAK YETİŞTİRMEK ÖNEMLİ...ONUN ANNESİSİN SEN YA!!!!!!!!! O ANNESİNDEN İLGİ BEKLER,ONA NAZ YAPAR.O SEVGİ BAMBAŞKADIR...ÇOK YÜCEDİR ONUN İÇİN..GEÇENLERDE İNTERNETTE,BİR ANNE BİR KAÇ AYLIK BEBEĞİNİ KAYNAR SU İLE YIKAYIP BİRDE DÖVÜYORDU,ÇOCUKSA HEP SU YUTUYOR,HEM AĞLIYOR,HEMDE O GADDAR CANİ ANNESİNE SARILIYORDU,ONU O HALE GETİRENDEN YARDIM İSTİYORDU.......BÖYLELERİ HİÇ YAŞAMASIN YA....!!!!SİNİR OLDUM,HAYATA İSYANIM HEP BU YÜZDEN..
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
....................
benim annem
güzel annem
beni al kollarına
kucağında okşa beni
ninniler söyle bana
........................
Hanımefendi bahse konu anne bu sözlerdeki anne değil...Üzülmeyin onlardan az miktarda hep bulunur...
Tebrik eder saygılar sunarım.
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazaeım.
Okumakla kalmadık ki... devam etti gitti sinirim ta nerelere kadar. daha bugün,çocuğunun elini tutmayan bir anne kafamın tasını attırdı.
Çocuk kendini belediye otobüsünün altına attı az kalsın.
Ben ne terlikler yemişim...
baldırlarımda plastik eski terliklerin baklava dilimi kalıplarının izleri dururdu günlerce..
denize giderdik arkadaşlarla..
bana " Orandaki ne izi?" diye sorarlardı.
Ben de " annem yeni bi çarçap aldı onun desenleri" derdim.
Aman bir titrerdi üzerimize..
Ahhh..
Annemi aramam lazım..
Sesini duymalıyım.
Saygı, selam..
başarı dileklerimle..
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım, sefalar getirdin.
Kulak problemi yok evet beyin problemi var bazilarinda.
Sorumsuz olanlarin aile hayat da okadardir yetistirecegi cocuga ne diyebilir ki insan..
Yüregine saglik
Sevgilermle
hicbitmez tarafından 12/21/2010 10:22:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Bazıları doğurmayı annelik sayıyor.
Çok çok güzel bir yazı.
Sıcacık ve akıcı.
KUTLUYORUM.
Sevgi ve selamlar.
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Çok yerinde bir yazı.. Maalesef böyle annelere ben de tanık oldum. Evde temizlik yapınca ayağa dolaşmasın diye ardından yeni temizlendi kirletmesin diye çocuğunu sokağa gönderen ve eve almayan anneler var.. Size katılıyorum böyle annelik olmaz.. Ben de bazen akşama kadar sokaktan eve gitmeyen çocuklara ve gençlere bakar üzülürüm. Keşke oyun dışında kitap da okusalar diye.. Tabi böyle alışkanlığı da ebeveynler verecek ilk başta..
Teşekkürler güzel ve anlamlı paylaşımınız için. Sevgilerimle..
Esma KAHRAMAN
:)) Sevgiler Sayın Yazarım.
Gerçekten doğru saptamalar, bunun haricinde klişe laflar da vardır tabi; 1.-Oğlum niye terledin? ''Çocuğun terbezleri'nin olmadığını zannediyorlar..2.-Çocuğum neden şımarıyorsun? -Çocuğumda ondan ''Bu cevabı veren bir çocuk çıkmamıştır...:)) ehehe 3.-Bak şunun çocuğu ne kadar uslu... -hakikaten aferin ona büyümüşde küçülmüş...diyen bir çocuğa da rastlamadım...eheh böyle işte ama paylaşım'ın gerçekten hoşuma gitti...teşekkürler..:)
Esma KAHRAMAN
:) Senin saptalamaların da hiç fena değil hani:)
:) Sevgiler Sayın Yazarım.