Yunanlı yapmaz!
Neredeyse üç katı...
Daha dün satılığa çıkacak olan bir ülkeydi.
Her şeye rağmen işçisini, emeklisini bir yudum çay keyfine özlemlendirmiyor...
Orası Yunanistan!
İnsanın emeğinin karşılığı karın tokluğu değil, yaşam tokluğu...
Yunanistan’da asgari ücret net 1.354 tl...
Burası Türkiye asgari ücret net 577 tl..
Neredeyse üç katı.
İki ülke arasındaki mutfak masrafları aynı gibi.
İşçi adaleti terazisinde adaletsizliğin liderliğine oynayan bir ülke burası.
Dünyanın en büyük adliye sarayı’nın Kartal’a inşa edilmesi, çalışanlar arası adaletsizliğin olmasından dolayıdır...
Üç katlı adliye binaları ile emekçinin hakkını tombul yamyamlara kaptırmayan Yunanistan, günlük sekiz saat çalışmanın ardından arta kalan zaman için işçisine kültür-sanat merkezleri inşa ediyor...
Burası Türkiye...
Günlük 12 saat çalışmanın bedeli 577 tl...
Birde saatte milyonlar kazananların ülkesi burası.
Yetimin öksüzün terinden çalıp atletleri terlemeden gün bitirenlerin ülkesi burası.
İşverenlerin, işçiye yaşamı zehir ettikleri bir ülke burası.
İşçi kanununu hiçe sayıp sistemi 12 saate kuran emek hırsızlarının ülkesi burası.
Ay başlarında çatık kaşla karın ağrısıyla maaşını çeken işçilerin ülkesi burası.
Bir yanda yaşam kanallarında ekmeğin kokusunu duyunca midesi bulanan insanların,
diğer yanda ekmek kokusuna hasret insanların olduğu bir ülke burası...
Değil dünyanın, evrenin en büyük adalet sarayını yapsalarda bu ülkede işçinin hakkı mahşere kaldı...
Şimdi gel de tekrarlama... Atasözü değil, Halk sözünü;
Bunların yaptığını Yunanlı yapmaz...
Koray Demirkılıç
Fotoğraf: Ömer Şahin
YORUMLAR
Sevgili Koray; yazın çok güzel ama Bunlar derken kimi kastettin?
Şu an iş başındaki parti ise haksızlık olur.
Tamam onlar da fazla bir şey yapamadı asgari ücret için. Ama diğer göstergeler hep iyiye gidiyor.
Dünya da global bir kriz var.
Bence bu iktidardan evvelini sorgulamak ve yargılamak lazım. Halkın fakir bırakılmasının vebali onların sırtındadır.
Dersen ki bu ikdidardan da acilen düzeltme bekleriz.
Aynen katılırım isteğine.
İki üç yıl daha işsizlik ve asgari ücret konularında hükümetin eli ayağı bağlı diye düşünüyorum.
Önce sendika ve sivil toplum kuruluşları hakkı ile örgütlenmeli.
Yasalarla güvenceler verilmeli.
12 Eylül artığı anayasadan kurtulunmalı.
Sonrasında AB standartları uygulanmalı.
Yakın gelecekten umutluyum.
Seni burda görmek güzeldi.
Sevgiler.
Engin Tatlıtürk tarafından 11/7/2010 10:29:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kry
12 Saat çalışma. 2 saat yol. 7 saat uyku etti 21 saat. geriye kalan 3 saatte işçi ne yapsın. kitap mı okusun,?
Sanki bu memlekette kültür merkezlerine giden var sayın yazar.
Vallahi devletin kadrolu işçilerinin işi inanın Almanya'dan iyi...Ezilenler taşeronlar. Bu ülkenin yarası taşeron işçileri. Bu ülkeyi sırtlayan da onlar...Ama dediğiniz gibi asgari ücret ortada. Yatarak devletin kasasından her ay iki bin lira çalan işçiler bir yanda, 12 saat ölümüne ve de aç çalışanlar bir yanda.
Ne diyelim...Suç bizim insanımızda, kimsede değil...
Kry
Benim savunduğum zaten taşeron işçiler ve restaurantlarda, alışveriş merkezlerindeki mağazlarda fast foodlarda çalışan işçiler... standard 12 ve 13 14 saate çıkıyor...