İNÖNÜ VAR OL
Toprağı bol olsun, mezar taşı mermerden olsun, etrafında çakıl taşlarla dolsun.
Sayın , İsmet İnönü’den bahsediyorum.
Yakın Tarihle ilgili bir kitap okurken, İsmet İnönü hakkında çok farklı yönleriyle karşılaştım .Çok ilginç biri...
Kendisi aslen Sivaslı ... Askeri okullarda okumuş .
Yakın tarihe damgasını vurmuş bir şahsiyet...
ATATÜRK’ÜN ÇOK YAKIN arkadaşlarından . Buna rağmen Mustafa Kemal ona pek güvenmezdi diyor tarihi vesikalar...
Deniliyor ki ,ölüm düşeğinde iken Ata ona güvenmeyip ülkenin idaresini ona emanet etmek istememiş. (Bu da Ata’nın ne kadar ilerli görüşlü olduğunu gösteriyor ilerde ne saçmalıklar yapacağını tahmin ettiğinden dolayı)
ATATÜRK ’TEN sonra ünlü icraatları...
Ezanı Türkçeye çevirterek tanrı uludur tanrı uludur , şeklinde okutmuştur.
Minarelerin ortalarına , Varol İnönü,para biriktir ata, gibi yazılar yazdırmıştır.
Hatta hiç Allah demezmiş bir gün demişler ki kendisine hiç Allah demiyorsun oy kaybedeceğiz. O da bir bir mitingde Allah ısmarladık, demiş . Buyle Allah, demiş !!!!!
Yani hep dini değiştirmekle uğraşmış.
Kafasında 50 tilki dolaşıyor hiç birisinin kuyruğu birbirine değmiyor, deyimi onun için kulanılmış.
Ama hayatının en kara lekesi Adnan Menderes idamına öncülük etmesi olayı... Onu astırmasıdır.
Ne diyelim toprağı bol , yaptıklarının hesabı verilebilir olsun...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.