- 290 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TV’LERDE MÜSLÜMANLARIN GÜNAH ÇIKARMA AYİNLERİ
TV’LERDE MÜSLÜMANLARIN GÜNAH ÇIKARMA AYİNLERİ
Günümüzde insanların bilgiye ulaşması çok kolay. İnsan isterse her ilçede, ilde kütüphanelere gidebilir. Olmadı, İnternet ortamından bu bilgiye ulaşabilir. Ya da bu bilgiyi nasıl elde edebileceği konusunda danışacak birilerini bulabilir. Yeter ki arayışında veya merakında samimi olsun.
Televizyonlarda belirli günlerde ve değişik kanallarda dini içerikli programlar yapılmakta. Bu programların hocaları da ülkemizde tanınan ve pek çok kişi ve kurumlar tarafından takdir edilen ve itibar gören şahsiyetler. Hal böyle olunca biz de bu tür hocaların sohbetlerini elimizden geldiğince takip etmek istiyoruz. Her ne kadar bazen kıvırmalarından, konuyu geçiştirmelerinden rahatsız olsak da; her şey her yerde her zaman söylenmez, mantığı ile değerlendirip hoş görüyoruz. Hoş görümüzün ikinci sebebi de soru soran kişilerin kim oldukları ve bu soruları hangi maksatla sordukları konusudur. Çünkü öyle saçma sapan sorular oluyor ki, hoca buna cevap vermese sorumuza cevap vermiyorlar, veremediler ithamında bulunacak, cevap verse herkes farklı yorumlar yapacak, dolayısıyla konu amacından sapmış olacak. İşte bu durumlarda hoca da ne yapsın; kıvırmaya başlıyor…
Yazımıza konu aslında bunlar değil. İnsanların olur olmaz soruları, kolayca öğrenebilecekleri cevapları tv kanallarından öğrenmeye kalkmaları. Ayrıca neyin günah olup olmadığını bilmelerine rağmen hocadan, yaptıkları günahlardan kurtulmak için fetva isteme yoluna giriyor olmaları…
Gerçekte nasıl pek bilmem ama Hristiyanların Günah Çıkarma ayinlerini hatırlatıyor bana bu tür sorular: Kişi telefonla canlı yayına bağlanıyor. Falan zaman falan kişiyle gayrimeşru ilişkiye girdim. Daha sonra ayrıldım, bir başkası daha sonra evlenmiş mutlu olmuş, öbürü akrabasını dolandırmış, bir başkası arkadaşının, akrabasının dedikodusunu yapmış, ona iftira artmış, bir başkası oğluna, kızına zorluklar çıkarmış, gelini ile oğlunun arasını açmış, bir başka genç kaynanasını istememiş eş, ya anne ya ben demiş,… Böylece daha nicelerini sıralayıp gidebileceğimiz sorular… Bu sorulara karşı istenen cevap; günah mı işlemiş oluyorum, kendimi nasıl affettirebilirim, kul hakkı mı oluyor, ne yapmalıyım,… İstenen cevaplar da aslında yönlendirmeli, yani kendi istediği gibi bir cevap bekliyor soruyu soranlar… Bütün bunları izlerken sinirleniyor, tv kanalına kızıyor, hocayı eleştiriyorum.
Bu olay bana Hristiyanların kiliseye gidip bir hücrede papazla baş başa Günah Çıkarma Ayinlerini çağrıştırıyor. Bir Müslüman neyin yanlış neyin doğru olduğunu bilmek zorunda... Bunu orada burada bulduğu hocalara sormayacak, arayacak bir hoca dizinin dibine oturup öğrenecek. İslami kaynaklar var hamdolsun, araştıracak bu konuları okuyacak öğrenecek. Bilmiyorum, bilmiyordum, diye bir mazeret söz konusu olamaz. Aklından şüphe etmeyen herkes din işlerinin helallerini, haramlarını, yasaklarını, kurallarını bilmek zorundadır. Çok kolayı varken zora meyletmek neden! Bir cahillik etmiş, nefsine uymuş günah işlemişsin, pişman olmuşsun. Eğer pişmanlığında samimiysen yaptığın bu günah işi birilerine anlatma! Git önce bir boy abdesti al, iki rekât namaz kıl, gönlünü aç Allah’a pişmanlığını arz et. Gözyaşı dök… Araya kimseyi sokma! Günahını başkaları bilmesin. İşlediğin günahına şahit oluşturma. Peygamber Efendimizin; “Günah işlediğinde hemen tövbe et. Gizli işlediğin günaha gizlice, açıktan işlediğin günaha da açıktan tövbe et. / Günah gizli kaldıkça sadece sahibine zarar verir. Ortaya çıktığında ise düzeltilmezse, topluma zarar verir. / Allah’tan kusurlarınızı örtmesini ve sizi korktuklarınızdan emin kılmasını isteyin. / Allah Teâlâ şöyle buyuruyor: ‘Ben dünyada Müslüman bir kulumun örttüğüm bir kusurunu, âhirette ortaya çıkarıp onu rezil ve rüsvay etmeyecek kadar büyük kerem ve af sahibiyim.” Hadisi Şeriflerine kulak ver.
Tv kanallarında program yapan hocalarımız bu tür “Günah Çıkarma” ayinlerine fırsat vermemeli, bu tür soruların yayınlanmasını engellemelidir. Bir Müslüman’ın Günah Çıkarma gibi bir uygulaması yoktur. İyiliğin de günahın da gizli kalması en doğru olanıdır. Günahlardan uzaklaşmak, iyiliklere yaklaşmak gerekir. Günahlara pişmanlık, kul hakkı hariç, kul ile Allah arasında hallolacak bir durumdur. Aracıya, kiracıya gerek yoktur vesselam… 15.12.2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.