- 382 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
Hayat zor
Hayat zor
Çok zor, hayat çok zor.
O vurur, sen bazen diğer yanağını uzatırsın. O vurur, sen bazen düşüp düşüp kalkarsın. O vurur, sen bazen çelik gibi yerinden bile kıpırdamazsın.
Hayat işte, nerede nefes alacağını sana bırakıyor. Dilersen bir mezarın başında derin bir nefes alıp "işte buraya kadarmış, ölüp gideceğiz sonunda" dersin, dilersen yeni doğan bir bebeğin beşiğinin önünde "işte bu, her gün doğuyor insan" dersin.
Hayat her günün nefes almak için bir fırsat olduğunu gösteriyor. Hüznü sevince bulaştırıyor, bilmediğin ya da unuttuğun bir rengi alıp, sana çok güzel yakıştırıyor.
Her şeyin gelip geçici olduğunu da gösteriyor ve "al şimdi bu an’ı nasıl yaşarsan yaşa" diyor.
Tutacaklarını, tutmak zorunda olduklarını, tutmaktan yorulduklarını gösteriyor ve aslında onlarla ne yapacağını da ve sana bırakıyor kararları, gösteriyor yürüyeceğin yolları...
Yükü ağır olsa da elindeki güzel kartları unutma, hatta kötü kartlar verdiğinde dahi, onları lehine çevirebileceğin fikrini sakın atlama.
Şu hayatta gördüm ki; hiçbir şey boş değil. Yaşadığımız her olay, tanıdığımız her insan yapbozun bir parçası gibi, yani iyi de olsa kötü de olsa tamamlayıcısı gibi.
Hayat işte...
Öyle ya da böyle döküleceğiz elbette, lakin dalı sallayıp zorla kendimizi zamansız yere dökmek niye?
Şu hayattaki ilk değerli şey "kendine, kendini hediye etmektir." Zevklerini, renklerini, isteklerini hatırlamak ve yapmaktır. Seni mutlu eden şeyleri yeniden keşfe çıkmaktır.
En büyük gerçek de şu ki; sen çok özelsin. Bunu kendine önce kendin söylemelisin. Öyle yükseklik egosuyla değil, varlığının bu dünyadaki etkisini mütevazilikle kabul ederek söyle.
Yalnızlık çok ağır bir duygudur. Bunun ağır basmasının tek sebebi de, insanın kendine varamamış olmasıdır. Kendine vardığında hayretler içerisinde büyük bir şölenle karşılaşıyorsun. Yalnız olduğunu düşündüğün kendinin aslında ne kadar kalabalık olduğuna şahit oluyorsun. Bildiğin, sıkıldığın hatta reddettiğin dünyadan çok farklı bir havayı soluyorsun.
Kendini çok iyi tanıdığını sanan tüm yalnızlar için: kendilerine kendilerini en kısa zamanda hediye etmelerini diliyorum.
Şimdi söylesene senin en sevdiğin renk ne? Emin misin? Lütfen derin bir nefes al, derin düşün ve yeniden söyle.
Gerçekten, en sevdiğin renk ne?
Sevgilerimle...
Serpil Çavuşoğlu
Tarih : 18/02/2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.