- 404 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tayy-i mekan...
Tayy-i mekan...
Tayy-i mekan mümkün mü...Meleklere bile mümkün insana haydi haydi mümkün...İnsan ayna sadece ayna...Kibirlenmesin ...hiçim desin...Allahın zatından gayrı her şeye aynadır Allahın her haline eylemine bilgisine aynadır...hey Allahtan başka kimse gaybı bilmez diyen ...İnsanı küçümseme aynayı küçümsemek için kullanma bu ilmi...
"Allah mekandan münezzeh"bu hale hallenenler eksiksiz kamil inanır buna... evet...insan bu hale de aynadır...değilse "Allah mekandan münezzeh"ayetine hakkıyla inananlar olmazdı...
Tayy-i mekan
"Allah ol"der o olur..insan bu hale de aynadır...değilse "Ol deyince Olur"ayetine hakkıyla inananlar olmazdı...İnsan aynadır İlaha küçümseme...değilse hakkıyla esmaya inanılmazdı...Allah eksiksiz bilinmek istediği için ayna eder bir çok insanı her haline her eylemine...her ilmine...Kur’an tek o alimlere yeter...her mü’mine halli olmadığı konularda Kur’an o mü’mine yetmez...
Tayy-i mekan
O çobandır ama bir melek ona ilmi söyletir...cebrail ise peygamberleri söyletir...Bilinmesi mümkün olmayan bilgileri söyler peygamberler ve evliyalar...
Tayy-i mekan olur ayna olan...Nirvana da aslında bu ama ilahlaştırılmışlar nirvanaya erişenler...Ruhban olmuşlar...İmanlı olsalardı eksik ilimli olmasalardı...ruhbanlığı aşacaklar kul olacaklardı...Ruhban kibirli melektir...Adem ol der Allah... Şeytan da eksik ilimli olduğu için kibirli...Ruhbanlar da...Meleklerde...tek Adem kamil ilimli...Adem aynadır şeytan da ama adem kamil aynadır...melekten de kamil aynadır...yani Allahın her eylemine her haline ayna olmuş kişiler var insanlık tarihinde...ey miracı inkar eder...sen insanın yaradılış hikmetlerinden gafilsin...İlah sanma aynayı...ey ayna..."çekil aradan görülsün yaradan...ilahım deme...kibirli ilahım deme çek kibrini aradan görülsün yaradan...çek kibrini secdeli ol...Ey müşrik...çek ilahını aradan görülsün yaradan...
İnsanın yaradılış hikmetlerinden biri de bu..."Bast-ı zaman ve tayy-i mekân"oluşun ötesine de geçsin manevi yolculukta en ileride olsun diye yaratıldı...değilse melekler ve şeytan da aynaydı...her yaratılan ayna olsun diye yaratılmıştır...en kıymetli en kamil en eksiksiz ayna ol diye yaratıldın ey insan...
"Bast-ı zaman ve tayy-i mekân" ne demektir?
Neden şaşırıyorsun "Bast-ı zaman ve tayy-i mekân"oluşa..."“Rüyada bir saat zarfında bir senenin geçtiğini ve pek çok işler görüldüğünü görüyorsun. Eğer o saatte o işlere bedel Kur’an okumuş olsa idin birkaç hatim okumuş olurdun. Bu hâlet, evliya için hâlet-i yakazada inkişaf eder. Mesele ruhun dairesine yaklaşır. Ruh zaten zaman ile mukayyet değildir. Ruhu cismâniyetine galip olan evliyanın işleri, fiilleri, sürat-ı ruh mîzanıyla cereyan eder.” (Mesnevî-i Nuriye)Allah ruhundan üfledi seni kamil bir ayna kıldı meleklerden daha kamil bir aynasın...insanlık tarihi buna delil...Hz Eyyuba ot şifa verdi...ot ayna hz Eyyub ayna...şifa Allahtan...yani "Lamevcude illallah" her yaratılan ayna...yok say aynayı...var olanı gösterir o...kendinden bir şey gösteremez ki...evet "Lamevcude illallah"de...yok say yaradılanı varlık hikmeti var olana aynalıktı...Varlık iddiası yaradılanın hakkı değil..."Lamevcude illallah" varlık iddiası tek Allahın hakkı...
Evet...Manen terakki ederek, melekleri gerilerde bırakan bir ruh, onların gayet rahatlıkla yaptığı bir işi niçin yapamasın? Bir anda birkaç mekânda neden bulunamasın?...Adem melekten de şeytandan da esmadaa sünnetullahtan payı büyük...hadimlik payı büyük...görevi büyük...bu hallerin kaynağı kul değil ki Allah...insan şeytan melek sadece ayna ...görevli sadece...Allah bilinmek istiyor hikmet belli...aynayı unut...yok say...hint dinlerinin mensublarından farkın olsun...Ruhbanlaştırma o kişileri...peygamberleri ve evliyaları ruhbanlaştırma...yıldız onlar ışığın kaynağı değiller...şükrünü Allaha yap...