AKP/Yasa/bor kapanı
Zamanında araştırma yapmıştım.sadece paylaşmak istedim.bildiğiniz şeyler zaten.
AKP-Yeni SoSyaL GüvenLik yaSaSı
-Zaten KadınLar için 58,erkekLer için 60 oLan emekLiLik yaŞı ,hem kadınLar hem erkekLer için 65 e çıkarıLacak.!
-EmekLiLiğe Hak KazanabiLmek için 5000 den 7000 güne çıkarıLan prim ödeme zorunLuLuğu,9000 güne çıkarıLacak.!
-EmekLi maaŞLarı %23-%33 araSına düŞürüLecek.
-Yıpranma Hakkı GaSp ediLecek
-AyLık geLiri 139,6 ytl’den fazLa oLan ,her ay 73-475 ytl Genel SağLık SigOrtaSı primi ödemek zOrunda kaLacak..
-HaStaLık,Kaza,ameLiyat gerkince “katıLım payı” ödenecek
-Bütün sağLık HizmetLeri paraLı oLacak.
-Bütün Dünya da anne sütünün önemi yeniden anLaşırken ve emzirme teŞvik ediLirken ,Türkiye’de “SigOrtaLının cocuğuna 1 ay anne sütü yeter”mantığı geçerLi oLacak..
-HaStaLanan SigortaLıLara veriLen iŞ göremezLik Ödeneği %16 azaLacak..
-Primi Ödeyemeyen ÇifÇiLerin pamuğuna,üzümüne,tütününe eL kOnuLacak.
*bu yasaLar yapıLmaya çaLışıLdığı yerde büyük grevler ve yürüyüŞLer gerçekLeşti.Örn:franSa ve yunaniSTan.
*MiLLetin iktidarı AKP’nin yeni yaSa taSLağı,bebekLerin anne Sütünü biLe KeSiyOr.
*Orta Sınıf kayboLuyOr.ya fakirSin ya Zengin.!!!
1 Başbakan; VaTanda$Larına teminaT mektubu Veremez.”Bize Oy vermeyenLer teminatımız aLtındadır”açıkLamanız Size Oy vermeyenLerin ne Kadar tehLikede oLduğunu göSTerir.
1 Başbakan:inSanLarın Ba$örTüSü iLe uğra$mak yerine üretime önem verir;ufkumuzu aÇmaLıdır.
Sayın Başbakan!AB Türkiye’yi değiL Sizin Partinizi kOruyOr.üLkedeki yaSaLar da…
Peki Sizin Partinizin yaptığı hataLardan Bizi Kim kOruyacak.!
Sayın Başbakan!
DepoLardaki maLLarını SakLayıp,prinç yükLü gemiLeri aÇıkTa bırakanLar VuguncuLar için ne yapıyOrSunuz!………………………………………
MaSum değiLiz.!!!
ÇocukLarımıza KundakLarında BiLe Dadanan SefaLet,Neden i$adamLarına Adanan NimetLere Dönü$ür.?Ve Neden Bu topLum kendiSini hep maSum görür de Sadece kaderi SuçLar.?
___________________________-
Sade vaTanda$ için muSaLLa Ta$ı oLan kaLdırım Ta$Ları,neden BeLediyeLerin LükS cipLeri için “aracı kurumdur”?SöküLür de SöKüLür …Ve HerkeS ta$Ların Sırrını biLir de Neden SuSar.?
__________________---------
Hak ve özgürLük için diLi keSiLen.yoLu 1 topLum,partiLeri kurtaracak referandumLar için Neden iLaç gibi görüLür.?SeçimLerden önce haLkına Kurban oLanLar,SeçimLerden Sonra Neden AMERİKA Kurbanı oLurLar?HafızaSında Sadece maç SonuçLarı mı yer eder 1 topLumun.?
inSanLar Yere dü$erken kıLınu KıpırdatmayanLar ,neden doLar yükSeLirken “DemOkraSi ve iStikrar eLden gidiyOr”çığLıkLarı atar.? Ve Yabancı YatırımcıLar,1 üLkenin geLeceği hakkında, nerede bu kadar etkiLi oLabiLir.? Türkiye’den baSka.????????
Yabancı yatırımcıLar KaçarmıŞ..kOvSanız Gitmezzz.!!!!!!!!!!Ayrıca yabancı yatırımcı ne yaptı bu üLkede ?
ParaSını bOrSaya yatırıp,dünyada hiç 1 yerde kazanamayacağı parayı cebine indirmekten baŞka….
Hazır Tıkır Tıkır iŞLeyen kurumLarımızıN Sahibi oLmakTan BaŞka…
Bizim inSanLarımız için FabrikaLar Kurup üretimi mi kıŞkırTTı.?
Kredi KartLarıyLa,tüketim topLumunun geLeceğini mi Satın aLdı.??
YOo SuSmayın.!!!
Hiç 1 Şey nedenSiz değiLdir.
Ve hiç 1’imiz maSum değiLiz.!!!
YANLIŞLIKLARI DESTEKLEMEK DE TOPLUMUN İŞLEDİĞİ 1 SUCTUR
Zamane
ParkLarda İnSanLarın güvercinLeri değiL,güvercinLerin inSanLarı dOyurduğunu gördüğünüz Zaman
Zaman ne Kadar köTü…
…………..
Yanmı$ haLde hastaneye geLen 1 Çocuğun bakımını üSTLenmeyip,”iLLe de para” diyen dOktOrLarı gördüğünüz Zaman…
HipOkrat yemini edenLerLe,meydanLarda namusu ve Şerefi üzerine yemin edenLerin,aynı nOkTada buLuşmaSını YadırgamıyOrSunuz..
Yani zaman ne Kader Kahpe.!...
……………
AB’nin üLkemize aLeyhine yaptığı açıkLamaLara sahip ÇıkanLarı gördüğünüz Zaman,üLkemizin ne kadar tehLikede oLduğunu anLarSınız.HaLkı temSil edenLerin,eLLerinde beyaz bayrak haLkı teSLim ediyOrLar.zaman DÖNEK…
………………
Kazık Kadar adamLarı 23 Nisan kOltukLarına OturtanLarı gördünüz zaman…
maSum çocukLuğun biLe katLediLdiğini,onLarın bayramLarına biLe eL kOnduğunu anLıyOrSunuz…
Bor:
ABD, Şili, Arjantin, Peru, Bolivya, İtalya, Rusya ve Türkiye’de yüksek miktarda bor maden rezervleri bulunmaktadır. Türkiye’deki bor madenleri, ki bunlar dünya rezervlerinin %63’ü, dünyanın en büyük bor bileşiği tedarikçisi olarak bilinen Eti Maden tarafından işletilmektedir. Dünyanın yerkabuğundaki bor yüzdesinin 0,001-0,0003 civarında olduğu varsayılmaktadır.türkiyede balıkesir ve bursada çıkmaktadır
• Türkiye bor rezervi, dünyanın ilgisini Tanzimattan bu yana çekmektedir.
• Gerek Türkiyenin, gerekse diğer ülkelerin BOR POLİTİKASI oldukça ilgi çekicidir.
• Türkiye, bor cevherini stratejik maden olarak ilan etmiştir.
• Bor önemli bir endüstriyel hammaddedir.
• Türkiye bor ihracatı, değişik ürünler bazında olup madencilik sektöründe ana gelir kaynaklarından birisidir.
• Bu potansiyelin değerlendirilmesi, hem ülke, hemde dünya teknolojisi ve ekonomisi açısından önemlidir.
• Ülkemizde bu cevherin kullanım alanlarının genişletilmesi için çalışan kişi ve kuruluşları destekleyen BOREN-Bor Enstitüsü kurulmuştur.
• Türkiye bor yatakları, Etibor tarafından işletilir.
Üretilen bor minerallerinin % 10’a yakın bir bölümü doğrudan mineral olarak tüketilirken, geriye kalan %90 oranındaki kısmı bor cevherlerinden üretilen borat ürünleri elde etmek için kullanılmaktadır.
Dünyada bor tüketimi yüksek olmasına karşın tüketim alanları ülkelere göre çarpıçı şekilde sektörel bazda değişim göstermektedir.
A.B.D’de ana tüketim sektörü izolasyon ve cam sanayi iken avrupa ülkelerinde ise sabun ve deterjan sektörü, Japonya’da fiberglas ve tekstil sektörüdür.
Bor cevherlerinin tüketim alanlarındaki kullanım şekilleri için ilgili sektöre bakınız.
Dünyanın en büyük bor üreticisi ve tüketicisi olan A.B.D’de bor üretimi üç firma tarafından yapılmaktadır.
Cam Sanayi: Borosilikat Camları, İzolazyon Cam Elyafı, Tekstil Cam Elyafı, Optik Lifler, Cam Seramikleri, Şişe ve Diğer Düz Camlar
Seramik Sanayi: Emaye, Sır,Sırça, Porselen Boyaları
Nükleer Sanayi: Reaktör Kontrol Çubukları, Nükleer Kazalarda Güvenlik Amaçlı ve Nükleer Atık Depolayıcı olarak, Uzay ve Havacılık Sanayi: Sürtünmeye-Aşınmaya ve Isıya Dayanıklı Malzemeler, Roket Yakıtı katkı malzemeleri
Askeri & Zırhlı Araçlar: Zırh Plakalar , kompozit malzemeler.
Elektronik-Elektrik ve Bilgisayar Sanayinde: Bilgisayarların Mikro chiplerinde, CD-Sürücülerinde, Bilgisayar Ağlarında; Isıya-Aşınmaya Dayanıklı Fiber Optik Kablolar, Yarı İletkenler, Vakum Tüpler, Dialetrik Malzemeler, Elektrik Kondansatörleri, Gecikmeli Sigortalar.
İletişim Araçlarında: Cep Telefonları, Modemler, Televizyonlar .
İnşaat-Çimento Sektöründe: Mukavemet Artırıcı ve İzolasyon Amaçlı olarak
Metalurji: Paslanmaz ve Alaşımlı Çelik, Sürtünmeye-Aşınmaya Karşı Dayanıklı Malzemeler, Metalurjik Flaks, Refrakterler, Briket Malzemeleri, Lehimleme, Döküm Malzemelerinde Katkı Maddesi olarak, Kesiciler, Aşındırıcılar
Enerji Sektörü: Hidrojen taşıyıcı,Güneş Enerjisinin Depolanması, Güneş Pillerinde Koruyucu olarak,
Otomobil Sanayi: Hava Yastıklarında, Hidroliklerde, Plastik Aksamda, Yağlarda ve Metal Aksamlarda, Isı ve Ses Yalıtımı Sağlamak Amacıyla, Antifrizler
Tekstil Sektörü: Isıya Dayanıklı Kumaşlar, Yanmayı Geciktirici ve Önleyici Selülozik Malzemeler, İzolasyon Malzemeleri, Tekstil Boyaları Deri Renklendiricileri, Suni İpek Parlatma Malzemeleri,
İlaç ve Kozmetik Sanayi: Dezenfekte Ediciler, Antiseptikler, Diş Macunları,
Tıp: Osteoporoz Tedavilerinde, Alerjik Hastalıklarda, Psikiyatride, Kemik Gelişiminde ve Artiritte, Menopoz Tedavisinde, Beyin Kanserlerinin Tedavisinde
Kimya Sanayi: Bazı Kimyasalların İndirgenmesi, Elektrolitik İşlemler, Flotasyon İlaçları, Banyo Çözeltileri, Katalistler, Atık Temizleme Amaçlı olarak, Petrol Boyaları, Yanmayan ve Erimeyen Boyalar, Tekstil Boyaları
Temizleme ve Beyazlatma Sanayi: Toz Deterjanlar, Toz Beyazlatıcılar, Parlatıcılar
Tarım Sektörü: Gübreler, Böcek-Bitki Öldürücüler,
Kağıt Sanayi: Beyazlatıcı Olarak
Koruyucu: Ahşap Malzemeler ve Ağaçlarda Koruyucu olarak, Boya ve Vernik Kurutucularında
Mıknatıslar,
Fotoğrafçılık,
Kompozit Malzemeler,
Spor Malzemeleri,
Manyetik Cihazlar,
Mumyalama.
Türkiye bir bor ülkesi ama Türkiye’nin bu Bor madenini ne yaptığı hatta ne yapacağı hummalı bir tartışma konusu olarak hala ortada duruyor. Türkiye dünya bor rezervlerinin %72’sine sahip. Ancak bu “tekel” rakam bile Türkiye’deki rezervi net olarak tanımlamıyor. Zira tüm uzmanlara göre daha çok bor madeni bulunacak.
Üstelik maden uzmanlarına göre bu rakamın çok daha stratejik bir başka boyutu daha var... Hesaplara göre Türkiye’nin bu rezervinin ömrü tam 400 yıl! Ama diğer ülkelerdeki rakamlar yerlerde sürünüyor., Örnek mi? ABD’nin bor rezervi 8 yıl sonra bitiyor! Üstelik ekonomik değil. Zira örneğin yine ABD, bor çıkarabilmek için yerin 400 metre altına inmek zorunda. Yani bol bol para ve zaman harcıyor. Türkiye ise neredeyse kürekle Bor çıkarabiliyor! Çünkü toprağın 30 metre altı bor!
Dahası Türkiye’de, Bursa, Balıkesir, Eskişehir ve Kütahya’da bu maden çıkarılıyor. Ama ülkenin geri kalan kesiminde neler olduğu bilinmiyor. Yani sadece dört şehrimizle dünya bor rezervlerinin en güçlü ülkesi durumundayız.
İşte ilk belge: Kazan’da ne kadar Bor var?
Bundan kısa bir süre önce Kazan nahiyesinde bor bulunması ihtimali tartışılıyor. Uzmanlara göre bu bölgedeki veriler yerin altında bor olabileceğinin işaretlerini veriyor. Fakat işin üstüne gidilmesinde sorun var... Zira bu bölgede daha önce araştırmalar yapıldığı ve bir şey bulunmadığı söyleniyor. Konu inceleniyor ama bu sonuçları gösteren bir belgeye rastlanmıyor. Bunun üzerine yeni bir çalışmaya başlanıyor. Bu çalışmanın amacı Kazan’da ne kadar bor olabileceği üzerine... Ve inanılmaz sonuç. Bor var! Ama şaşırtıcı olan bu değil. Miktar inanılmaz... 600 milyar tonluk “Bor Tuzu” bulunduğu tahmini yapılıyor. Bu tuzdan bor elde ediliyor.
Yabancılar: “Türkiye’de bor yok, tükenmiş!”
DİKKAT Türkiye’de bor madeni üzerine çalışmaları atalete sürükleyen en önemli belgeler yabancılara ait. Her zaman olduğu gibi Türkiye’nin kritik kaynaklarının bilgisi üzerine “incelikli” çalışmaları yine yabancılar yapıyorlar. İlk ciddi çalışma ise daha borun öneminin ne tam bilindiği ne de bor kullanım yollarının bu denli ortaya çıkmadığı zamanda geliyor. 1968 yılında yabancıların hazırladığı bir rapor; “Türkiye’de bor yok, olanlar da tüketilmiş” damgasını yiyor. Hani biraz var dense yine şaşırmayacağız ama dağ taş bor madeni doluyken, “yok” demek açıkça husumet göstergesi. Bu hal diğer madenlerimiz konusunda da-özellikle petrol-şüphe duymamızı kolaylaştırıyor!
İşlerin daha sarpa sardığı nokta ise hâlihazırdaki dünya bor rezervlerinin kullanımının neredeyse bir-iki şirketin eline geçmiş/geçiyor olması. Burada yalnız bir örnek kafi olacak gibi. Örneğin Kazakistan da bir bor üreticisi ama kazak borunun tamamı tek bir şirket tarafından kapatılmış bulunuyor.
Bu da görmezden gelinebilir! Fakat borun yeni kullanım alanlarının tamamı “stratejik”... Bu da bor için artık belgelerde kullanılmaya başlanan bir sözcük. Zira bor stratejik bir madde ve bunu sağlayan da “yeni kullanım” alanları.
İşte kanıt... Son Irak savaşından sonra patlayan petrol fiyatları tüm dünyada özellikle ulaşım için yeni enerji kaynaklarına yönelik ilgiyi parlattı. Ve şu an insanoğlunun elinde bulunan en yakın kaynak hidrojen! Peki, dünyada üzerinde en çok Hidrojen tutabilen madde hangisi? Elbette cevap bor!
Yeni yakıt budur
Ama bugüne kadar “fütürist bir kurgu” olarak söylenen bu önerme bor Belgeleri’ne göre gerçeğe dönüşmüş durumda. Açıkça borun ulaşımda kullanılması hali şöyle elle tutulur bir sonuç içeriyor. 30 galon (yaklaşık 110 lt) 750 kilometre yol gidilebiliyor. Türkiye’de 1 galon benzinin fiyatı 7,5 dolar seviyesinde. Oysa gerekli seri üretim imkânları tamamlandığında borun galon fiyatı 2,5 dolar olacak.
Şu gerçek tüm dünyada kabul ediliyor... Yakıt ihtiyacı Hidrojen’le karşılanmak zorunda! Ve Hidrojen varsa bor olacak!
Ancak borun enerji mucizeleri bununla da bitmiyor. Lap-Top’ların şarjlarında kullandığınızda bugün 2.5 saat ortalama çalışma süresi 12 saate çıkıyor. Bu kritik rakamları çoğaltmak fazlasıyla mümkün. Fiberglasların yüzde 15’iini bor olşturuyor ki, bu ürün denizcilikten havacılığa kadar bir çok alanda kullanılıyor.
Yine Türkiye’nin de çalışmalarına başladığı Nükleer Santrallerde önemli ölçüde kullanılıyor. Füzyon reaktörlerinde “yakıt olarak” olarak kullanılması konusunda çalışmalar var.
İşte bu stratejik yeni bilgilerin hepsi Türk kurumlarının arşivlerinde bulunuyor. Tek farkı üzerinde “toz” bulunmaması. Zire Türkiye bora yüklenme planını elden geçiriyor. Ancak zaman da aleyhimize işliyor. Borun için şimdi bir şeyler yapmanın zamanı. İlk önce yapılması gereken ise borun bulunması, çıkarılması ya da ihraç edilmesi değil. Bor ürünlerinin çıktığı toprakta, anavatanında üretilmesi.
Birde ufak dipnot hafızanız tazelensin diye:
Birçok maden,mineralin işletme hakkına sahip olan Eti Bankın özelleştirilip İngiltereye satılması gerisini siz düşünün GEÇMİŞ OLSUN!!!
NOT:
*Yabancı Sermaya kOvSanız Gitmez..!
*Tapuda kaç Tane yabancı ki$iLerin arazi müLk tapuLarı Var..ÇanaKKaLe’yi SızLatmayınz.!!!!
*bOr kapanı dewam ediyOr.
*Sadece ahkam keSerLer.i$SizLik ayyuka çıktı.üretim yOk.Neden üreteLim ki.yabancı biri Siz üretmeyin der biz de ucuz aLırız.AMA BUNUN YEDEK PARÇALARI DA DIŞ DEVLETLERDEN!!!!