- 439 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Boyacı’ya Büyük İlgi
Pazartesi akşamı Gazimağusa Rauf Raif Denktaş Kongre Sarayı’nda DAÜ Müzikal Kulübü’nün bir etkinliği olarak Tiyatro Martı tarafından sahnelenen “Hoş Geldin Boyacı” adlı oyunu izledik.
Oyunda Yılların Usta Oyuncusu Erdal Özyağcılar oynuyordu. Usta Oyuncuya Berna Laçin ve Gözde Çetiner eşlik etti.
Donald Churchill’in yazdığı “Hoş Geldin Boyacı” Oyunu 2 perdelik bir komedi idi. Oyunu Türkçeye çeviren Füsun Günersel olmuş. Yıllardır tiyatro sahnelerinden uzak duran Usta Oyuncu Özyağcılar, bu oyunla yeniden sahnelerde boy gösteriyordu.
Tiyatro Martı’yı Zeynep Özyağcılar kurmuş. Zeynep Özyağcılar ise Erdal Özyağcılar’ın kızı. O da babası gibi “Tiyatro” diyerek bu sanata gönül vermiş. Ve ikinci oyunları olarak da “Hoş Geldin Boyacı” oyunu tercih edilmiş. Oyunun yönetmeni de Arif Akkaya.
Oyunda insanların birbirlerine ihtiyacı olduğunda aralarında hiçbir farkın olmadığını, sınıf ayrımının, zenginliğin, mevki ve makamın ortadan kalktığı vurgusu yapılıyor.
Walter rolünde Erdal Özyağcılar, boyacılık yapmaktadır. Oysa hayalinde hep oyunculuk olmuştur. Yıllardır bunun hayali ile yaşamıştır. Bir gün arkadaşının yerine bir eve boya yapmak için gider ve orada Marcia ile tanışır. Bu rolde Berna Laçin görev almıştır. Zengin, alımlı, çekici ve güzel bir kadındır…
Boyacı evi boyamak için henüz işe koyulmuşken Jane rolünde Gözde Çetiner gelir. Kocası tarafından aldatıldığına inanmaktadır. Marcia ile tartışmaya girer. Boyacı ister istemez bütün konuşmaları duyar.
Marcia, oldukça zengin bir kadındır. Kocası sık sık seyahate çıkmaktadır. Ve yine şehir dışındadır. Eve ansızın gelen Jane, “Marcia’nın kocasıyla yasak aşk yaşadığını ve bunu kadının kocasına söyleyeceğini” belirtiyor. Bunun üzerine boyacı, hayallerindeki oyunculuk düşüncesini hayata geçirmek için bir plan kuruyor. Marcia’yı ikna ederek onun kocası rolünü oynuyor. Bu da ister istemez komediyi beraberinde getiriyor.
Oyun, büyük sürprizlerle gelişerek izleyenleri kahkahalara boğuyor. Tabii bunda Usta Oyuncu Erdal Özyağcılar’ın payı büyük. Salonun dolması için onun adı bile yetiyor.
Öyle sanıyorum ki “Mağusa Rauf Raif Kültür Ve Kongre Sarayı” yapıldığından bu yana, daha bu kadar çok seyirciyi bir arada görmemiştir. 700 kişilik salonda abartısız olarak söylüyorum, 1500 kişiden fazla izleyici vardı.
Bırakın koltukları, koltuklar arasındaki boşluklarda bulunan basamaklar dahi tıka basa doluydu. Bütün basamaklar tıkış tıkış insan doluydu. Sadece basamaklar değil, salonun en arka kısmında ayakta bulunan yüzlerce tiyatro sever saatlerce ite kaka oyunu izlemeye çalıştı. Belki de bir o kadar seyirci yer bulamadığı için evine dönmek zorunda kaldı. Ben de maalesef geç kaldığım için oyunu ayakta izleyen yüzlerce kişiden biri oldum. Aslında geç de kalmamıştım. Oyun başlamadan salondaydım. Ama tiyatroseverler o kadar çok erkenden gelmişlerdi ki, daha oyuna bir saat kala salonda yer olarak, tek bir boş koltuk bile kalmamıştı…
Oyunun ücretsiz olduğundan mı yoksa Erdal Özyağcılar gibi ünlü bir ismi görebilmek için mi bilemiyorum, salon neredeyse yıkılacak hale geldi. Bu kadar seyirci adada kesinlikle bir arada görülmemiştir. Öyle sanıyorum ki oyuncular da bu sevgi seli karşısında şaşırıp kalmışlardır.
Oyun süresince Erdal Özyağcılar, izleyenlere keyifli anlar yaşattı. O, bildiğimiz mimik ve jestleriyle herkesi büyüledi… Oyun boyunca defalarca alkışlanarak hak ettiği değeri izleyenlerden aldı.
Berna Laçin de Usta Oyuncu yanında oldukça başarılı bir performans sergiledi. Rahat davranışlarıyla büyük beğeni topladı.
Üç kişilik bir oyun olan “Hoş Geldin Boyacı” oyunu Gazimağusalı Tiyatroseverlere gerçekten unutamayacakları bir gece yaşattı.
Güldük, eğlendik,düşündük…
Böyle güzel bir oyunu Gazimağusalı Tiyatroseverlere armağan edenlere teşekkür ediyoruz…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.