- 252 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anadolu ve Horasan Erenleri Ahmet Yeseviler Hacı Bektaşlar Yunus Emre ve Şeyh Edebaliler
Ahmet Yeseviler Hacı Bektaşı Veliller, Yunus Emreler, Pir Sultan Abdallar, Şeyh Edebali ve Tapduk Emreler işte tüm bunlar Anadolu ve Horasan Erenleridir. Anadolu’nun yurt ve vatan edinilmesini sağlayanlardır.
…………………….
Ahmet Yesevi’den, Hacı Bektaş el alır Tapduk Emre’den Yunus, Şeyh Edebali’den ise Osman bey el alır ve nice dönemler zamanlar geçer, ne mücadeleler verilir sonunda Anadolu yurt edinilir, günümüze gelinir.
…………………….
Bu topraklardan nice düşünce insanları gelip geçmiştir. Bu insanlar fikirleriyle görüş ve düşünceleriyle topluma ışık tutmuşlar yol göstermişlerdir. Sözleriyle, eserleriyle, kurdukları dergahlarıyla, çevresinde oluşturdukları insan halkalarıyla rehber olmuşlardır, önderlik yapmışlardır, toplumun hafızasına kazınmışlardır.
………………………
Bu ışık hala bizi aydınlatmaktadır. Onların yol göstericiliği sürmekte, devam etmektedir. Verdikleri mesajlar bizi birleştirmiş kaynaştırmıştır. Bugüne getirmiştir.
……………………..
Hamurumuz iyi karılmış iyi yoğurulmuştur. Harcımız sıkı, tutkalımız sağlamdır. Birbirimize sıkı
sarılmışız, kenetlenmişiz. Toplum dokumuz iyidir, sağlamdır. Sarsılmayız asla, ayrılıp kopmayız. Bir bütünüz biz. Yekpareyiz. Tek parçayız.
Kemal SEYFİ
09.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.