- 352 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KÖPEK BESLEMEK HARAM MIDIR?
KÖPEK BESLEMEK HARAM MIDIR?
Bazı kişiler köpek beslemek haramdır ve köpek olan eve melekler girmez diyorlar. Halbuki madem ki köpek olan eve melekler girmez ve köpekler haramdır nasıl oluyorda bir köpeğin olduğu yere ölüm melekleri gelebiliyor ve Ashab-ı Kehf’in nasıl oluyorda köpeği oluyor? Aslında köpeklerin olduğu yere melekler gelir ve köpek beslemek haram değildir. Aksine köpek beslemek hem helaldir hemde faydalıdır. Birçok faydası olmasına rağmen biz bir kaç faydasını sıralayalım.
1) Köpekler insanların acılarını hissedebilir.
2) Köpekler kanseri sezebilirler nitekim haberlere çıktığına göre bir kanser hastası kanser olduğunu bilmiyordu. Fakat köpeği sahibini her gördüğünde gelip tümörü yalıyordu. Bu durumu merak etmesi üzerine köpeğin sahibi hastaneye gitti ve kanser hastası olduğunu öğrendi.
3) Beck ve Katcher tarafından 1983 yılında yapılan köpek - insan etkileşimi araştırma sonucuna göre arkadaş canlısı bir köpeği sevmek vücutta:a) Kan basıncının düşmesini, b) kalp atışının yavaşlamasını, c) Nefes-alış verişinin daha düzenli hâle gelmesini ve d) Kasların gevşemesi gibi değişikliklere sebep olmaktadır. Hayatı bir köpekle paylaşmak zihinsel ve fiziksel sağlık için oldukça faydalıdır. Köpeklerin araştırmalarla ortaya konulan daha birçok faydası bulunmaktadır. Tüm bunlar ortaya koymaktadır ki köpek beslemek haram değildir aksine köpeklerin bunca faydasının ortaya koymuş olduğu gerçek şu ki köpek beslemek helaldir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.