ÜYELİK GİRİŞİ ÜYE OL
Anasayfa Şiirler Forum Etkinlikler Kitap Nedir? Bicümle Tv Müzik Atölye Arama Blog İletişim Yazılar
Giriş Yap Üye Ol
Aşk, kalbimizin saygısız misafiridir. Bize sormadan gelir bize sormadan gider. CENAP ŞAHABETTİN Paylaş
ANASAYFA
ETKİNLİKLER
NEDİR?
TİVİ
BLOG
BİCÜMLE
ATÖLYE
ARAMA
Entellektüel-41

Entellektüel-41

27.9.2011 12:25:01

Merhaba değerli kalem,şiirinizi paylaştıktan sonra duygu moduna girerek epeyce yazmıştım...Fakat nasıl oldu bilemedim sayfa tamamen gitti...Biraz konsantrasyonum bozuldu...Fakat o kadar güzelki dizeler yine de yazmam gerek...

Nefis ve gurur; kamil...olgun...kendini gerçekleştiren insanlarda olmaması gereken kötü huylardandır...Sevgide daha da önemlidir bu...Çünki sevgi şakaya, tartışmaya,kabalığa,hataya tahammül etmez...

Sevende duygular bazen yüreği kabartmakta...zihin aradan çıkmaktadır...Yani gurur ve kibir sevenlerde daha çok olabilmektedir...Aşkın tuzaklarından biridir gurur...Sevgide tevazu ve hoşgörü hakim olmalıdır...kendini mütavazı görmek gerekir...Çünki seven kalpler kırılgandır...çabuk rencide olabilmetedir...O yüzden alçak gönüllü bir tavırla sevgiliyi incitmemeye...gücendirmemeye...küstürmemeye özen gösterilmelidir her zamankinden daha titizlikle....

Aşklar hata kabul etmez...En ufak bir yanlış ömür boyu acılar getirebilir...O yüzden her iki tarafın da mutedil... anlayışlı.... saygılı... tutarlı... değer veren... önemseyen... affedici... vb.bir tavır içinde olması gerekir...Zaten gerçek sevgi varsa yürekte kusur görmez...Sevgilinin her hali ona güzel gelir...Hiç hata görmez...Öyleyse engin bir sevgi duyulmalı....Sevginin sarmallığı içinde ufak kusurlar izole edilmelidir...

Hani derler ya dürüst insanın şeytanı çok olurmuş diye...Sevginin de düşmanları çok olur elbette... kıskananlar...nazarlar...dedikodular....vb. boş durmaz...Dillere destan aşkların bir o kadar da düşmanı olur...işte burada şeytan da gurur ve kibirle bu aşkı bitirmeye çalışır...Hatırlıyorum tanınmış star bir bayan, sevgilisi istediği renkte araba almadı diye intihar etmişti....Bu davranış tamamen kibir ve şımarıklığın en üst göstergesi…Böyle sıradan incir çekirdeğini doldurmayan meseleler önemliymiş gibi algılanırsa sevgilerde saadet biter…

Bu zamanda gerçek anlamda sevgi bulunmamakta…Geçmişte yaşanan aşk trajedilerinin yegane sebebi de gereksiz kapris ve gururdur… Aşkın evrensel ve o sevgiye özgü kanunları vardır.Bunlardan ödün verilmediği sürece aşkta sıkıntı yaşanmaz.Evrensel değerlerin başında;saygı ve değer verme...koşulsuz ve beklentisiz sevme gelmektedir...Özel koşullar da sevdiğinin mizacı...duyguları...huyu suyu kırmızı çizgileri v b. dir. Bazıları ufak bir konuyu kendisi için olmazsa olmaz yapabilir.Örneğin bekletmekten nefret eder...

Bu kırmızı çizgilere sevginin hatırı için saygı duyulmalı ve sevilerek yerine getirilmelidir.Gurur verme z…alır…Biz sevgimize artı değer katan hasletleri yaşamalıyız…İyi günde kötü günde sonuna kadar…engin…beklentisiz ve koşulsuz sevmeyi yeğlemeliyiz…Hep güzellikleri veren….hep sıkıntıları alan olmalıyız…

Şikayet etmeden…sızlanmadan…gülümsemelerimizi untmadan….
Şiiriniz bu bağlamda çok anlamlı…kirpiklerden dökülen kristaller…Zihinden dizelere sızan en eşsiz duygular…Bir demet…gül bahçesi…yüreklerin süruru…Kalemin gücü…Seslendirme ile nadide taşların sarraf elinde şekillenmiş estetik mücevherleri gibi….


Özümseyerek…huşu ve mutluluk içinde paylaştım değerli kalem…tebriklerimi ve teşekkürlerimi gönderiyorum…Yüreğinizden sevgi ve mutluluk eksilmesin….saygı ve sevgimle….

Şiir Bilgi

gelmeyenvuslat

gelmeyenvuslat

= NE VERDİ ? =


Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.