Baş kaldırdık emperyalizme! Düşsel moratoryumları inşa ettik yeniden! Direnmeliyiz kollamak için hakarete uğratılmış halkımızı İhtilal yüreğimizde! Sorma yaşımı, yüreğim yaşlıdır yeterince... Nerelisin, diye de sorma! Memleketim dağlardır... Katlanırız büyüdüğümüz toprakların zulmüne galeyanlara alışığız... Ütopyamızın siperlerinde bekleriz büyütürken militan yüreklerimizi güçlendiririz de bileklerimizi kimse bükemez...
Kırdık prangaları; kürekleri bin celâdet... Kağıt parçalarının hükümranlığından, ağıtları bu topraklara yakılan bir savaşa yuvarlandı tekerimiz... Bir solgun kurşun rengi, bir uğursuz görkem, Gizli bir kararsızlık içinde, endişeliyiz, Sürekli düşünceli, şahsımıza münhasır Düşüncelerimiz ısrarla antiemperyalist... Etnik ayırımcılar zulmetmekte her gün, biliyorum, tutumları açgözlülüklerinin teksiri, Nice yoldaşımız cezaevlerinde süründürülmekte sebepsizce; Ezgin halkımın her ferdi bir tenhada sinmekte... istikbalimizi lâf ebeliğinden ibaret oburluk yaralarken korkulu ihanetlerle vatanım can çekişmekte her evde anavatan himayesine sığınmış kanlı izler... Destek verin soydaşlar, bu kavga Türk’ün...
Bağrı yanık kardeşlik anladıkça birliği beraberliği, Diş geçiremezler bize elbet, hesabını verirler bir gün ve tırnakları kendi bağırlarını deler... mezopotamya ovaları ışıklara belenir; ve özgürlüğün her türü ile uyanır bu halk. Ey yaralı yüreğim, ey gözümün yaşı, ey sevgili, bekle Kavuşma için telâşa gerek yok, az kaldı, mavi-beyaz ay yıldızın altında buluşmaya...
Ey kanlı ellerini vatanıma uzatmış zalim, ey kanlı cinayetlere susamış gafil, ey çağdışı ideoloji, akıl düşmanı ey çocuk, kadın, yaşlı katili korkaklar, ey kudreti değersiz münafık ey azametini şeytandan almış yüreksiz yaban, Mahpushaneleri tıka basa doldursanda bedenimizle, zincire vursanda kalplerimizi değilmi ki, nefes alıyoruz, ebediyen kurtulamazsın bizden Türkmeneli’m için denizler, dağlar aşarız, sıkarız ünüğünü, bilesin...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TÜRKMENELİ'M İÇİN... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TÜRKMENELİ'M İÇİN... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
selam çok güzel şiirleriniz anlamları derin olan anlayan anlıyor kemnur hocam severek ses olmaya çalışırım severek mesajlardan atarsanız bana ben alırım
Gerçekten çok mutlu oldum... seslendirmenize layık şiirlerimin olmaması hasebiyle layık olmadığım bir onur verdiniz bu önerinizle...çok mutlu olurum, şeref duyarım... ve bu beni şiirlerimi bundan böyle çok dikkatli yazmam için teşvik edecek... sonsuz saygılarımla
saygı benden size gelsin çok mutlu oldum kemnur hocam ne mutlu bana sizleri üzmeden dinletebiliyorsam çok teşekkürler arzu edersenizseslendime yapabilirim sizin şiirlerinizede :)
Merhaba değerli kalem, Eserin her zaman olduğu gibi güzel ve demini almış bir şiir.Biz de bu güzel şiirini okuyor ve kutluyoruz, yalansız, riyasız. Gönlüne, ömrüne bereket, Kaleminin mürekkebi hiç kurumasın, ilham perileri ayrılmasın yanından, yalnız bırakmasın bir ömür seni.Bu şiir vesilesiyle seni, sonsuzluğun sahibine emanet ediyor,sağlıkla sağlıcakla kalasın diyorum.
israil,israil! Hükmünü versin sana Sure-i fil . Her bir taşın üzerinde yazan ismine, Cehennem narı taşısın, binlerce ebabil. İsrail,israil! Ettiğin zulüm kadar, zulme olasın nail. Herbir mazlumundan dilemedikçe af, Almasın canını, Canım Azrail.
YÜREK SESİNİZİ PAYLAŞIYORUM... ASLINDA İSRAİL HER NE YAPIYORSA HAKLI, ÇÜNKÜ ABD DESTEĞİNDE EMPERYALİST EMELLERİNE GÖRE DAVRANIP GEREĞİNİ YAPIYOR. BUNU YAPARKEN KENDİNE MÜSLÜMANIM, KÜRDÜM, TÜRKÜM, ARABIM DİYEN MAŞALAR KULLANIYOR OLABİLMESİ MANİDAR OLAN...DEĞİL Mİ? SAYGILARIMLA
Dolu dolu vatan sevgisi dolu dolu kardeşlik ve dayanışma onlar bizim öz ve öz kardeşimiz soydaşımız Allah hepsinin yardımcısı olsun bu zor günlerde Allahsızların eline bırakmasın Rabbim...Manidardı...
Sağol hocam... biliyoruz ki mevcut yönetim Türklüğü değil, islamlığı öne çıkartarak ışide yardımı tercih ediyor türkmen soydaşlarımıza karşı...yaradan yardımcıları olsun...SAYGILAR
Ne güzel bir giriş olmuş düşsel de olsa... Devamı ise bir şahika Çalışmalarınızdaki içtenlik beklentisizlik dürüstlük doğallık ve hoş tılsım huzur ve güven veriyor okuyucusuna. İŞTE BU NEDENLE TEBRİK EDECEĞİNİZ KİŞİNİN ÇALIŞMALARINDAN ÖNCE KİŞİLİĞİNİ GÖRMENİZ GEREKİR BENCE. NE KADARI İNSANCA VE ÖVGÜYE DEĞER!
duyarlı kaleminize sağlık. zulme uğrayan Türkmen'in yaşadığı dram bir nebze olsun dile gelmiş şiirde. anlatımı duygulu, içten, güncel bir eser. saygılarımla
siYoNizMiN oYUNu mAalesef düNyaYI İKİye bÖlerek paylamışlar maAlesef müslümanlarıda sağcı solcu diye ikiye bölmüşler müslümanın sağcısıda solcusuda olmaz resulullahın buyurduğu gibi küfür tek millet islam varsa huzur var yoksa hüzün var kutlarım hocam
Türkmenelinde çekilen ıstırap had safhada... Siyonistler bizzat değil, maşa olarak kullandıkları müslüman arap (ışid, vs) ve müslüman kürdlerle (peşmerge, pyd vs) yapıyorlar zulümü maalesef... Saygıyla
merhaba kardeşim.şiiriniz çok güzel bir özgün şiir örneğiydi.ben önce anlamını bilmediğim kelimelere baktım okudukça,meğer en alta siz çıkarmışsınız.teşekkür ederim.Türkmen elininin istiklali için ne gerekiliyorsa yapılması gerektiğini,gerektiğinde ceberrutları karşısında dimdik durulması gerektiğini büyük bir heyecanla anlatmışsınız şiirinizde.bu tip şiirlerde dizeler arasında anlam arayamazsınız.anlamı şiirin bütünü içinde aramak gerekir.şiirde bize ne yapılırsa yapılsın,hangi şiddet uygulanırsa uygulansın gün gelecek ümüğünüzü sıkacağız deniliyor.yapılması gerekende budur.çakallar ve sırtlanlar bu zayıf andan faydalanamasınlar.bu kavga Türkün kavgasıdır,gerekirse dağlarda yaşar yine savaşırız deniyor.anlamı çok derin bir şiir bu.ben ancak bunları yazabildim.kutluyorum şiiri.puanım tam.selamlar.
K u t l u y o r u m ustam
Yüreğine sağlık
Bir kere yükselen bayrak
Bir daha asla inmez...........M.E.Resulzade
_________________________________________Selamlar,