çürük bir iplik yüreğim kaç düğüm atsam kopar gergefe işliymiş zulüm çanları susan masal
kirli çağın türküsü gözleri büyüyen gelincik ucu ağulu tohum göğsüme saplı mızrak
kona göçe yorgun kandahar’da bağdat’ta gölgesinden vurulmuş şahdamarı kanar
bulut topluyor rüzgâr saçımı okşayan ağıt sesi ney emzirin yaramı çoğaltmak için sağanakları
Dursun Nadir
Paylaş
Beğenenler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yorumcuların hepsi bu şiiri beğenmiş,birisi hariç diğerleri niye beğendiklerini söylememişler.
Şiiri lirizminden ziyade konusunu sace birkaç kelimeyle çözdüren sembollerinden dolayı beğendim.
Bu beğenimin yanısıra şunu sorabilir miyim.Kandahar'ın yerine,Semerkant,Buhar'a ...gibi şehirleri tercih etmediniz.Kandahar bizim hakimiyetimizde çok az kaldığı gibi kültürel kalıcılığımıza dair pek fazla hatırayı taşımaz.
Belki bilmediğim bir yönü vardır diye soruyorum.Sadece ritmik bir kaygıyı izah ediyorsa cevap vermeyebilirsiniz.Bağdad için de geçerli...
YA da düşündüğümden farklı olarak bir neyzenin öyküsüne mi ithaf.
Sevgili Şahamettin dost , öncelikle şiirimi okuyup yaptığınız değerlendirme ve sorular sorma inceliğini gösterdiğiniz için teşekkür ederim.Kandahar ve Bağdat ' ta her gün ölümler oluyor , bilinçaltı birikim belki de... Elbette Semerkand ve Buhara da bu kavramların yerine konulabilirdi , bundan hiç yüksünmezdim.Tarih ve kültür bilincine bağlıyım.Yerel olanı inkar ederek evrensel olunamayacağını da biliyorum.Şiir her okuyanda yeniden yazılmayı sürdürür .İşte Semerkand ve Buhara ' yı ekleyerek siz bunu yaptınız.İlginizin devamını bekler , saygılar sunarım.Dursun Nadir
Sevgili Şahamettin dost , öncelikle şiirimi okuyup yaptığınız değerlendirme ve sorular sorma inceliğini gösterdiğiniz için teşekkür ederim.Kandahar ve Bağdat ' ta her gün ölümler oluyor , bilinçaltı birikim belki de... Elbette Semerkand ve Buhara da bu kavramların yerine konulabilirdi , bundan hiç yüksünmezdim.Tarih ve kültür bilincine bağlıyım.Yerel olanı inkar ederek evrensel olunamayacağını da biliyorum.Şiir her okuyanda yeniden yazılmayı sürdürür .İşte Semerkand ve Buhara ' yı ekleyerek siz bunu yaptınız.İlginizin devamını bekler , saygılar sunarım.Dursun Nadir
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.