Okuduğunuz şiir 16.2.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ÖZGECAN...!
Cismi insana benzer, ruhu şeytan-i heves Düşünceler çaresiz, düşünen almaz nefes Ne söylesem yetersiz, hislerim eyledi pes Bu zulme aklı eren, nasıl sussun nasıl can Sana neden kıydılar, sana neden Özgecan
İnsan denir mi bilmem bu cisme bu amele Bu hunharca zulüme, bu mendebur emele Kim bu küfrün hamisi kim ortak bu bedele İnsanlık şimdi darda vicdanlar olmuş viran Sana neden kıydılar, sana neden Özgecan!
Köpekler dokunsaydı sevgi umardı senden Cehennem utanırdı, sana dokunan tenden Rabbim hesap soracak, eli kanlı bedenden Yüz bin kez af dilense, şifa bulur mu yaran Sana neden kıydılar, sana neden Özgecan!
Hangi vicdan ram olur, bu alçakça duruma Cümle insanlık mağdur, açık değil yoruma Ne hakim ne savcıyım bu hal gider zoruma Kadın annekadın can bu nasıl mantık izan Sana neden kıydılar, sana neden Özgecan!
Bu suçun hükmü kesin, geri dönmeli idam Hüküm verilmedikçe kesilmez artık nidam Yüreklerde ateş var bitmez bu çile bu gam Hakkı hakim kılanlar, etmesin Hakkı ziyan Sana neden kıydılar, sana neden Özgecan
Bu durumu kınamak yetmez artık bilmeli Asmak kifayet etmez, dilim dilim dilmeli
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖZGECAN...! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖZGECAN...! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba; Konu öylesine can yakan konu ki, bu konuda yazılan hiç bir şeyde kusur aranmaz. Sadece duyarlı yürek kutlanır. Seçki kuruluna da teşekkür ediyorum ki, konusu Özgecan kızım olan bu şiiri güne taşımış. Benim bir doğum hakkım vardı. Onu doğarken hasbel kader kullandım. Ölüm hakkım bir işe yarasa bari. Bu varlıkları ne diyeceğimi, nasıl adlandıracağımı bilemiyorum onları. 3 saatliğine bana versinler. Sonra ölüm hakkımı kullanayım. Bu benim vasiyetim niteliğinde istektir. Benimde ÖzGecanım var. Benim de bayan arkadaşlarım, komşularım, kardeşlerim , ablalarım var.Özgecan bana bunlardan daha yakın şu anda. Sinirimden yada ne düşüneceğimi bilememkten ne yazacağımı da bilmiyorum. Tek bildiğim şu anda klavye tuşlarına düşen her damla göz yaşım o köpeklerin ciğerine ateş olup yapışsın. Bir şey yapamıyorum. Elimden bir şey gelmiyor. Allaha havale ediyorum. tebriklerimle. eyvallah....
Şiir milletçe yaşadığımız acımızın tercümanıydı. Kalemin var olsun Gardaş.
Tecavüzcünün derhal kurşuna dizilmesi en insanca olanı olur. Hangi şehirde işlediyse suçu ,o şehir meydanında asılacak ki ibret olsun, Bir daha bu tür caniliklere tevessül edenler en azından bilsinler, SONLARININ NE OLACAĞINI.
İçimiz yanıyor ki ne yanıyor...kendimde değilim kaç gündür.İnanılmaz derecede üzüldüm.Lanet olsun diyorum. böylesi bir zihniyete sahip olup da kendinde her şeyi yapmayı hak görenlere...Şiddet, cinayet, korkarım ki daha da artacak...İdam mı ? Asla diyorum asla her ne şekilde olursa olsun.Kanun nezninde cezalarını müebbet mi olur, hücre mi olur çekmeliler..İdam insanlık dışı...ha bunu yapan insan mıdır elbette değildir...ama onun yaptığı suç şekliyle, aynı şekilde cezalandırmayı öngören ; aynı zihniyeti savunmuş olmaz mı ? Ve bir idamın gelişi demek ne demektir geniş çaplı düşünüldüğünde...! Allah' ım rahmet eylesin.Ailesine sabırlar diliyorum...Değerli eserinizi kutlarım sayın şair.Saygılarımla.
:( kanayan yaramıza tercüman olmuşsunuz duyarlı güzel yüreğiniz var olsun can-ı gönülden tebrik ederim değerli şair dost selam ve dua ile sağlıklı huzurlu mutlu kalın sevgiler saygılar...
.....((( Bu sefer ki ateş düştüğü yeri değil yüreği olan insanım diyen her kesi yaktı usta Kutluyorum kalemini Yüreğine sağlık ___________________________________Selamlar saygılar
Bilemedim suçu günahı neydi, Birdenbire çekip gitti Özgecan, Gelinlik yerine kefeni giydi, Kederleri ekip gitti Özgecan.
Dünya ya doymadan yirmi yaşında, Daha hayatının henüz başında, Zemheri ayının kara kışında, Yürekleri yakıp gitti Özgecan,
Böyleymiş demek ki alın yazısı, Yüreklerde durur hala sızısı, Evine gitmekti bütün arzusu, Boyunları büküp gitti Özgecan.
Nasıl dayansın ki ana yüreği, Çok erken yıkıldı hayat direği, Özden im yapılsın bunun gereği, Su misali akıp gitti Özgecan.
Murat ÖZDEN Yüreğimiz yandı hocam duyarlı yüreğinize sağlık saygılar selamlar Kıyamet yaklaşınca güneş batıdan doğar, Gökten yağmur yerine sağnak acılar yağar, Bölye zulüm bu vahşet hangi vicdana sığar, Bu işkence zulüme nasıl dayanır bir can, Sana nasıl kıydılar sana nasıl Özgecan. mostar01 tarafından 2/16/2015 10:03:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
mostar01 tarafından 2/16/2015 10:27:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
BEN DE İÇİM ACIYARAK OKUDUM BU KİRLENMİŞLİĞİ YARATANLARDA EN AZ KİRLİLER KADAR SUÇLUDUR BU KARANLIK OYUNDA ŞAİR: HERKES ELİNİ YÜREĞİNİN ÜSTÜNE KOYUP NERESİNDE OLDUĞUNU SORGULAMALI İNSANLIĞIN
Bu şiddet, bu celal asla bitmeyecek ne kadar umutvari olsakta.
Çok yazık ve çok derin bir yara bağrımızda ne yazıkki.
Yüreğine sağlık değerli Abim.