Tanyeri, yakın değil, uzakta, sisler içinde... sisler içinde ülkem... Türkiye’m... Yalanların, iftiraların ve ihanetlerin saklandığı yerde, Yani irticai ihanetin odak noktasında mahkeme kararınca… Uyan ülkem, lütfen uyan, kurtul bu vatan hainlerinden... Avuçlarına bırakılmış, şiirlerin canı sana emanet Ve her şiir sevgi açlığı çekiyor senden yana...
Senin bir sırrını saklayan kelimelerin yoğuştuğu her şiir ne çok yalan kalıyor! Kelimeler kifayetsiz kaldıkça mısralar çok atıp tutmakta belki de… Kurtuluşun başlangıcı kan kırmızısı irticaın gölgesinde kanat çırpıyor… Gidemiyor… Gelemiyor… Uyansana ülkem.. Hürriyet bu mudur? Kanatlanıp gitmek varken, dört duvar içinde kanat çırpmaya mahkum etme bizi. Kurtuluş için bir neden ararken ölmek için bin tane neden yaratma…
Uyan ülkem, lütfen uyan, hapsediyorlar yurtseverleri... Uyanmalısın bu gafletten ülkem, haydi! silkin lütfen!… Bu gün de sıkışıp kaldın tan kırmızısında ve orospuluğun terk ettiği köşe başlarını ispiyonculardan korumakta, ben yine elim kolum bağlı kaldım beceriksizce… Hangi evde delil üretiliyor? Biliyor musun? Benim kapım kilitsiz, kendim, hurdacıdan satın aldığım anahtarı kayıp bir kelepçeyle bileklerimi tutuklanmaya hazırladım.
Haydi, silkinelim bir, desem, bir tek kılını bile kıpırdatmazsın, beni suçlarsın aymazlığınla. Sesim duyabileceğin kadar gür değil ki, gaflet ve ihanet odaklarının çığlıkları karşısında… bir ışık demeti bırakıp gidiyorum senden, senin içine ümitvar bir şafak doğur, ümitsiz bir karanlığın üstüne biliyor musun beraberliğin gücünü? Yaşıyorsa cesaret yüreğinde Her göz bir güneş ışınıyla baksın ufuklarına Yıldızlar güven duygusuyla çekilsin evlerine Kafan omuzlarına yük olmasın ağırlığınca
Günaydın ülkem, Haydi, artık bir yol çiz kendine, takip et yüreğin yettiğince!... …/… KEMAL PARACIKOĞLU
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UYAN ÜLKEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UYAN ÜLKEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ülke insanımızın uyanması biraz güç görünüyor, sizin benim ve sesleri sözleri, şiirleriyle uyaran olanlar çoğalmalı..
Ama insanlarımız işsiz, geçim derdinde, uyansalar da gözlerini tekrar kapatıyorlar. Bir çaresizlik, umutsuzluk var. Dilerim güçlü bir uyaran, bir deprem olur, başka umudum kalmadı..
Halk olarak Atatürk`ümüzün Genclige Hitabeyi yediden yetmi$e algilarsak bütün gizzem icindedir. Vatan severlik böyle bir duygu . Cok anlamliydi. Tebrikler.., Kaleminiz hic susmasin. saygimla..